Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 26 de març del 2013

VAGA DEL 20M: ESCÀS SEGUIMENT ENTRE EL PROFESSORAT, ÈXIT DE CONVOCATÒRIA DELS ALUMNES

La majoria de professors del nostre centre, i dels de la resta de Balears, van deixar una vegada més sols als alumnes i als pares en la jornada reivindicativa del passat 20M. Com ja sabeu els sindicats docents (STEI, AMPE, CCOO i UGT) i el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans havien convocat una segona jornada de vaga per protestar contra els retalls en educació, la reforma educativa, la virtual eliminació de l'educació feta majoritariament en la nostra llengua i els atacs a la llibertat de càtedra i d'expressió d'alumnes i professors (el que pel govern és "adoctrinament").
Al nostre centre només 9, dels 50 professors que tenien dret a fer-ho van seguir la vaga, és a dir, un minso 18 % de la plantilla. A Balears, segons els sindicats, la participació va ser baixa, però no tant com al nostre centre: un 33 %. En canvi, el seguiment entre l'alumnat va ser massiu: un 100 % entre els alumnes de 3r, 4t i PQPI que tenien dret a fer vaga. A més a més, les associacions de pares de Balears havien donat suport a la vaga i expressat el seu desig de mostrar el seu rebuig a la política educativa del govern no portant a classe als seus fills, alumnes de 1r i 2n d'ESO (que no poden fer vaga per llei). Això es va notar al nostre centre, perquè l'assistència a les aules de 1r i 2n va ser molt baixa: a la majoria d'aules el nombre d'alumnes no passava del 10-20% dels alumnes.
Per tant, i com a conclusió, podem dir que el seguiment de va vaga va ser més desigual que mai i que la comunitat educativa ha mostrat una divisió i una debilitat que augura la no retirada de la bateria de reformes i polítiques que acabaran amb el millor, el que més valia la pena i l'únic que s'hauria de salvar, del sistema educatiu tal com l'hem entès fins ara (qualitat del servei públic, recursos humans adequats, educació en la nostra llengua, llibertat d'expressió i de càtedra, pluralitat, etc.)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada