Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 5 de març del 2013

PADRINS I PADRINES DE 1R A: ELS MILLORS DEL MÓN!

Fragments de redaccions dels alumnes de 1r A realitzades a classe de català i seleccionats per la seva professora: Margalida Barceló

El meu padrí nom Smain, té 70 anys, és el pare del meu pare. Viu al Marroc, a un poble que es diu Taurirt. Té tres tendes: una carnisseria, una de CD i una de llepolies (caramels, sucre, etc.).

És molt bona cuinera, per aquestes dates fa bombons de coco o xocolata, torró i altres pastissos i dolços. Li agrada fer molts de sopars en família. La seva cara em transmet felicitat.

El meu padrí és baix, però quan era jove era bastant alt; no està gras, però té una bona panxa. Té pocs cabells, grisos i blancs. Té la cara rodona i petita, els ulls cels i gris, i duu unes ulleres rectangulars. Té el nas petit i els llavis carnosos, grossos i guapos. Les seves mans són grosses i fa ganes de donar-li la mà.

La meva padrina nom Fatma i té devers setanta anys o més. Viu al Marroc devora les muntanyes. Li agrada molt fer feines de la casa.

Tenc una bona relació amb ella, perquè és molt amable i sempre m'ajuda amb el que pot. M'agradaria que visqués molts d'anys més, i que em fes el dinar cada dia!

Ell sempre està content i amb una rialla a la cara. Quan els dissabtes dinam tota la família, a les dues es com si es tornàs boig, perquè es posa a contar acudits i a cantar a la taula i tota la família riu. Ens ho passam molt bé! Quan acabam de dinar es dorm amb un ull mig obert, a la taula, i tothom l'observa.

És molt bona persona, simpàtica, amable i treballadora. Li agrada cuinar, anar amb bicicleta, caminar i mirar la tele.

És una dona jove, alta, amb els cabells llargs i llisos i ulls marrons. És molt alegre i divertida, li encanta fer bromes a les meves amigues; també és un poc xafardera i, a vegades, una mica pesada.

Encara que me renyi cada dia, sempre diu que és pel meu bé i és la millor padrina del món.

El seu caràcter és molt bo, mai s'enfada i no li agrada estar sense fer res. Li agrada rentar i cuinar.

Diu que està molt bé tota sola, però sempre que puc vaig a dormir amb ella per si li passàs alguna cosa. Cada dia vaig a dinar a ca seva perquè fa un menjar molt bo i perquè m'agrada estar molt amb ella.

La senyora és una mica presumida, bona persona i molt ordenada. Li agrada mirar telenovel·les els horabaixes, asseguda a la butaca amb el braser encès. També li encanta fer net i tenir la casa ordenada.

M'agradaria estar amb ella molts d'anys més i que no me mani tantes feines!

És una dona bona al·lota, sempre està alegre i és molt, però que molt xerradora. Li encanta cuinar i tenir la casa ben adesada i tot ben col·locat. Abans quan no era tan vella li agradava anar a fer una volta pel poble caminant. El dia que li agrada més de la setmana és el dimecres, perquè al seu barri hi ha el mercat de Vilafranca i li encanta comprar-hi la fruita.

A ella li agrada molt la sèrie Dos hombres y medio. Cada dia dinam juntes, i mentre dinam, miram aquesta sèrie i com que ella ja ha vist el capítol el vespre abans, ens ho conta i cada vegada que ho veu riu més, encara que ho hagi vist tres vegades.

Jo i la meva padrina ens duim beníssim! Sempre que estam junts hem de riure una mica, com a mínim. El que desig per ella és que tengui molta salut durant molts d'anys més, perquè l'estim molt.

També li encanta cuidar dels néts i renéts ja que té 10 néts i 14 renéts i un renét que està per arribar. Així passa un horabaixa ben acompanyada i li agrada molt, ja que qualque vegada a ca sa padrineta hi ha cosins i cosines per tot i els néts l'hem d'ajudar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada