Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 2 de novembre del 2011

LES VERGES, SÍ! LES VERGES, NO! ÉS NECESSARI MANTENIR ALGUNES TRADICIONS?


Aquest any, per les Verges, els nins de quart del meu institut han venut bunyols per fer doblers per anar al viatge d'estudis. Jo en vaig comprar i varen ser molt bons.
Quan vaig arribar a ca meva, mumare em va dir una tradició que feia ella pel dia de les Verges. La tradició era que el dia de les Verges al vespre, després de sopar, un grup d'al·lots anaven a ca una nina i li cantaven una cançó, mentre en la mà duien en clavell. Després ella els convidava a entrar, i els oferia bunyols, vi dolç i llepolies.
Em va agradar molt aquesta tradició, voldria que ara encara es fes.
En acabar de contar-me això li vaig proposar fer bunyols per mon pare. A ella li va agradar la idea. Va ser la primera vegada que feia bunyols, sempre els feia la meva padrina. Ens varen sortir molt bons i em va agradar molt fer-los. L'any que ve vull repetir. També el meu germà i jo li vàrem dur un platet a la meva padrina, ja que ella enguany no en va fer. Li varen encantar!
Al vespre vàrem sopar. Quan vàrem acabar li vaig dir a mon pare que teníem una sorpresa per ell. Els va tastar i també li varen agradar molt.

Xisca Melià Vives, 2n-C


En aquest text diré la meva opinió sobre la festa o tradició de les Verges. També diré el que hauríem de conservar i el que no.
D'una banda, aquesta tradició, la de les Verges, vendria a ser una tradició religiosa, perquè abans els homes o joves anaven a cases de dones, al·lotes, a cantar-lis cançons per demanar si volien ser les seves al·lotes i elles els hi oferien bunyols. Però les dones havien de ser verges segons l'església. Així doncs vindria a ser una tradició religiosa. Aleshores, una persona religiosa potser pensa que aquesta tradició s'hauria de conservar, però jo trob que no.
D'altra banda aquesta tradició ja no serveix de res perquè els joves ja no van a cases d'al·lotes a demanar per ser el seu al·lot ni res d'això. L'únic que es fa, que trob que no ho hauríem de llevar, són els bunyols, però tampoc no importa fer una festa per fer bunyols, es poden fer durant tot l'any, així que aquesta tradició no importa que es faci.
En síntesi aquesta tradició hi ha persones que els hi agrada i troben que no s'hauria de llevar, però jo trob que l'únic bo que té són els bunyols i com que es poden fer durant tot l'any i és l'únic que es fa, aquesta tradició es pot eliminar completament. 

Anna Barceló Escoda, 2n-C

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada