Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 3 de novembre del 2011

PREMI DEL PRIMER CICLE D'ESO AL CONCURS DE NARRATIVA DE SANT JORDI EN LLENGUA CATALANA CURS 2010-2011

PARANÒIES DEL TEMPS

La meva amiga Lia i jo,na Gemma, dues noies de gairebé catorze anys anàvem pel centre comercial al cinema, una cosa que ens agrada a les dues i que solen fer les joves de la nostra edat. Anàvem fent dois i xivarri pels carrers de Vilanova, una ciutat no molt gran però magnífica per a nosaltres ja que disposa de tot el que us pugueu imaginar; el capuccino, el centre comercial, la pizzeria i diversos locals d’oci que es situen a la vora del port.

El cas es que nosaltres dues som les millors amigues des del parvulari i som inseparables.
Anàvem parlant de les nostres coses, res de l’altre món i contant-nos els últims xafardeigs que anaven rondant per la ciutat. Caminant pel centre ens varem aturar davant de la nostra tenda preferida on hi feien rebaixes, estava ple de gent però valia la pena aprofitar tal ocasió, així que varem agafar tot el que cabia dins dels nostres braços i varem partir cap els emprovadors a canviar-nos. Ràpidament varem observar que ens havíem equivocat de porta i que allò no eren els emprovadors sinó una espècie d’amagatall secret ja que estava repleta de aparells electrònics molt estranys, llavors varem sentir els passos de algú que s’aproximava i per prevenir agafàrem un aparell d’aquells i ens amagàrem darrere les cortines. Sense voler varem trepitjar un panell de seguretat que hi havia a la sala va començar a sonar una alarma, ens varem amagar el millor que varem poder però no va ser suficient i sense voler se’m va engegar un d’aquells aparells que com ja he dit abans eren molt estranys. De sobte la alarma va deixar de sonar i l’home que venia es va quedar quiet com una estàtua. Que n’era d’estrany allò! Pareixia que el temps s’havia aturat!

Es pot aturar el temps?
Sortírem per comprovar si era veritat allò que veiem i sí definitivament s’havia paralitzat el temps però el parc d’atraccions del costat encara estava en moviment. Ara ho enteníem tot! El temps s’ha via aturat, però només per als humans! Era molt estrany pensar que érem les úniques humanes capaces de moure’ns en aquells moments i el pànic ens va fer tremolar. I si no sabem tornar a encendre el temps? I si ens quedem aquí per sempre? – Un munter de dubtes i pors s’acumularen en el nostre cap. – Que podem fer?- Llavors ens aturàrem a pensar un segon en una cosa que ens exaltà encara més; – si les màquines encara funcionen què passarà amb els avions que volin, amb els vaixells enduts per la mar i amb tots els vehicles? – I llavors si que em vaig posar a cridar com una lloca desesperada: - ai mare!!!! Acabo de fer que milions de persones morin en accidents de trànsit!!!!! Sense parlar-ne de via aèria o marítima!!!!!- na Lia també es va espantar molt però em va intentar consolar, i llavors va ser que me’n vaig recordar de que encara tenia aquell aparell a les meves mans i que pot ser també podia paralitzar la resta de coses en aquells instants les màquines era el que volíem aturar i pitjant arreu ho varem aconseguir ara el que passava era que tot estava paralitzat, tot, menys nosaltres.

Per alliberar-nos d’aquell colossal accident, es clar que va ser sense voler, varem anar a menjar un gelat . Ja sé el que estareu pensant;- com podem anar a menjar un gelat havent passat tal cosa? Doncs per deixar de pensar-hi una estoneta i espaiar un poc les nostres ments trastornades.
El gelat no va ser gens bo, de fet ni ens el varem poder menjar ja que com que les màquines tampoc funcionaven no férem ni una llepadeta.

De cop varem pensar que quantes vegades podríem aprofitar al màxim tal ocasió i decidírem que agafar prestades un parell de coses sense pagar i gastar qualque brometa a aquella nina que no ens cau gens bé no seria una mala opció encara que cometéssim una il·legalitat en tota regla ningú ens podia detenir. O no?
Així que ens varem divertir moltíssim fent el que volíem sense que ningú ens pogués dir;- Tú nina! Això que fas no està gens bé! Però l’avorriment ens va superar en aquells instants així que el millor era tornar cap a l’escena de l’accident a descobrir el misteri sobre com s’havia aturat el temps.

I vet aquí que varem trobar una sèrie de pistes com un diari de un científic on hi explicava totes les fases de tal procés. El problema va ser quan varem descobrir que estava tancat amb clau. La sort va ser que sé obrir aquest tipus de panys amb una pinceta de pel perquè així es com obro la porta als meus estalvis i el meu diari personal on hi estic escrivint aquest mateix text ara mateix. Així que el vaig obrir i tal diari posava:
15 de maig de 2010
Bona nit,
Escric aquí per comunicar a la posteritat que una banda terrorista m’està utilitzant per crear unes armes que aturen el temps al complet. No estan del tot provades però si no faig pas per pas el que ells m’encomanen la meva família s’hi pot veure afectada. No puc avisar a la policia perquè no només jo em moriré sinó tota la meva família i si utilitzen al invers la meva fórmula podrien crear una bomba nuclear pitjor que la de Hiroshima en la segona guerra mudial.
Per sort ells no ho saben encara així que millor tancar la boca i fer pas per pas el que em diuen.
Estic confós,
Martí Robert

Estava clar que havíem d’ajudar aquell pobre home però com si n sabíem tornar encendre el temps?I com tenguent a sobre la por de equivocar-nos i sense voler crear una bomba nuclear?

Ja en teníem un pla elaborat:
  1. Transportar el en Martí i la seva família a un lloc segur protegit per policies.(cosa que ens va costar molt perquè pesa moltíssim!)
  2. Reunir tots els terroristes dins una mateixa sala.
  3. Dur policies la sala.
  4. Encendre així com cal la màquina de temps.
El temps es va encendre i nosaltres ens l’alegràrem molt per sort el nostre pla va sortir bé i tots els terroristes acabaren a la presó.

A nosaltres se’ns va reconèixer com a súper heroïnes de Vilanova amb una recompensa de molts de diners i llavors ...
RRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!

Em vaig despertar i tot va ser un somni!
Quina desil·lusió!

Joana Aina Martorell, 2C

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada