Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 29 d’abril del 2019

ERASMUS + A L'IES PORRERES: UN GRUP DE PROFESSORS VISITEN UN CENTRE EDUCATIU A FINLÀNDIA

Tres de les professores participants es fotografien a l'entrada d'aquest centre educatiu finès


El centre educatiu és el Waltterin Koulu a la ciutat de Varkaus (Finlàndia). La visita, per dur a terme el que s’anomena, Job Shadowing, va tenir lloc entre el 31 de març i el 6 d'abril de 2019.  
L'objectiu principal de la visita és reprendre la intercionalització del nostre centre dins Europa. El Job-shadowing consisteix a realitzar una visita per poder observar i aprendre totes aquelles millores pedagògiques, metodològiques, organitzatives... que es desenvolupen dins un àmbit docent diferent a la nostra realitat.
La sala de professors, un exemple de les seves espectaculars instal·lacions
Un programa d’activitats ben organitzades, de dilluns a divendres, serà la guia de la nostra estada.
Arribàrem a les 10h al centre Waltterin Koulu. La primera sorpresa va ser trobar l'accés al centre obert, no hi ha barreres que delimitin el recinte. Els professors ens reberen cordialment i ens explicaren el trets fonamentals de la seva escola shoeless (lliure de sabates). Però aquesta no és l’única diferència respecte al nostre centre. Les diferències més significatives sense cap dubte són les espectaculars instal·lacions del centre: espais grans, pensats per tenir una calidesa emocional i per a la diversitat de tot l'alumnat.  El mobiliari és modern i funcional per optimitzar l'espai i el propi emmagatzematge de materials.
Espais grans, calidesa emocional, modernitat i funcionalitat
Sorprèn que l'alumnat pot dinar gratuïtament al propi centre (entre les 11:45 i 12:15).
Crida l'atenció  les ràtios baixes (classes amb 16-18 alumnes) i 2 professors dins l’aula. D’altra banda, la metodologia aplicada per tots els professors seguia la mateixa dinàmica: els alumnes, a partir de les instruccions del professor que actua de dinamitzador i acompanyant, realitzen de manera autònoma activitats pràctiques en grup o en parelles.
Per intentar gestionar el mal ús del mòbil, han optat per demanar als alumnes que en entrar a les aules, els dipositin dins unes palanganes fins que acabi la classe, excepte quan el professor els permet usar-los per fer alguna activitat concreta. Fora de les aules se'ls permet usar-los.
Els estudis estan organitzats per aula-matèria, i així l'alumnat és el que es mou de classe.
S'assistí a classes de diferents matèries com aquesta al laboratori de biologia
El centre treballa en un projecte general dedicat al reciclatge.
Assistírem  a classes de diferents matèries: educació plàstica, educació física, biologia, física (treballaven el magnetisme i l'electricitat), matemàtiques (nins d’altes capacitats amb nins amb greus dificultats d’aprenentatge) amb tres professors dins l'aula  per poder atendre els diferents ritmes d'aprenentatge. Les classes de finès i suec ens van servir per poder ensenyar algunes expressions en català i castellà. A més, poguérem conèixer com funcionen i s'organitzen a primària, visitàrem els tallers de tecnologia que ens deixaren perplexes per la gran inversió en espais, maquinària i materials necessaris per poder fer treballs de fusta, ferro, electrònica, impressió 3D, classes de costura i Haushold Economics (una assignatura obligatòria per treballar les feines domèstiques: cuinar, planxar, planificar la compra... però fan més coses com aprendre a comprar amb seny, triar coses que no siguin perjudicials pel medi ambient, reciclar, gastar el doblers en el que toca i estalviar,  conèixer les targetes i el seu funcionament, els imposts que han de pagar…). A la classe de música compartírem, amb el cor de l’escola, una cançó en català, i ens va cridar l’atenció que a la classe de religió tractaven temes ambientals.
El professorat participant es fotografia amb els responsables del programa al centre finès
Aprofitàrem les tardes per realitzar les visites que ens havien organitzat a les ciutats de Varkaus i Kuopio. Es trobem en una zona de llacs que actualment estan gelats. El paisatge resulta encisador.
Visitàrem la cova del Moomins (personatges de ficció creats per una escriptora finesa, escolpits en gel), el Museu d'instruments musicals mecànics i estirem al cinema per veure un documental sobre l’ecosistema que formen les quatre mil illes de la zona.
Els participants en el job shadowing es fotografies amb els membres de l'equip directiu del Waltterin Koulu


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada