Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 30 de gener del 2013

CUINA AMB PRODUCTES PQPI: BUNYOLS DE COL I PATATA

Ravanets cultivats a l'hort ecològic pels alumnes de PQPI
Avui vos presentam una recepta del magnific bloc de cuina gingebre.net, elaborat per na Neus Marí, que treballa al nostre centre d'AT, donant suport en tot moment a n'Emily M Orta.
Es tracta d'una recepta vegetariana boníssima i saníssima! Na Neus tenia una col arrissada ecològica i preciosa de l’hort de l’ies Porreres i va trobar aquesta recepta que li va cridar l'atenció per la seva originalitat. Vos proposam una recepta de bunyols de col amb patata que es fa al forn i és una manera sana de menjar col i queda deliciosa. Com sempre diu na Neus, menjar sa no té perquè ser avorrit!
Volem dedicar aquesta entrada i la recepta als alumnes i professors de PQPI de l’IES Porreres que amb el seu treball fan possible que ens puguem aprofitar d’aquests productes de qualitat, desitgem que vos agradi! A l’hort de l’ies Porreres fan molta feina per aconseguir els millors productes de la terra. En Rafel ens ha fet arribar aquesta foto tan maca d’aquests ravanets perque vos mostrem les riquíssimes verdures i hortalisses que cultiven a l’hort. 

BUNYOLS DE COL I PATATA
Així de bé queden aquests originals bunyols
QUE HI POSAM?
  • 10 fulles de col arrissada ecològica
  • 1 ceba picada
  • 2 cullerades d’oli d’oliva
  • 4 patates
  • 1 culleradeta de cúrcuma
  • 1 culleradeta de comí
  • pebre bo i sal
  • sèsam
COM HO ELABORAM?
bollim la col uns 5 minuts i la colam, amb la mateixa aigua de coure la col bollim les patates. En tenir-ho bollit trituram les patates i feim un puré que mesclarem amb la col tallada. Posam l’oli en una paella i sofregim una mica la ceba picada. mesclam la ceba amb la mescla de puré i col i afegim les espècies i un poc de sal. Encenem el forn a 180º.  Ho mesclam tot bé i feim bolles de pasta i les aplanam fent la forma com de petites hamburgueses. Posam els bunyols damunt una safata de forn amb paper vegetal i hi espolvorejam llavors de sèsam. Les enfornam uns 20 minuts. mentre es couen desprenen un deliciós aroma d’espècies que m’encanta. és una recepta molt fàcil i una manera original de menjar col.

Al bloc gingebre.net podreu trobar diverses receptes fetes també amb productes del nostre hort, com sopes mallorquines o tarteta de lombarda. Si voleu visitar-lo podeu fer-ho per mitjà d'aquest enllaç:

dimarts, 29 de gener del 2013

ELS ALUMNES DE 3R I 4T DE PDC TREBALLEN LA FESTA DE SANT ANTONI A ASL

Com cada any als alumnes de ASL ens ha tocat dedicar uns minuts a preparar la festa de Sant Antoni. Què hem fet? En primer lloc llegir la informació que un alumne de PDC de fa uns quants cursos, en Joan Anguita, va preparar sobre l'origen de la festa i la seva difusió per les terres de l'arc mediterrani i a partir d'aquest text realitzar una tasca amb el moodle i compartint el treball a través de DRIVE.
ORIGEN, DIFUSIÓ I FORMES DE CELEBRAR LA FESTA DE SANT ANTONI
Sant Antoni Abat o Antoni Abbàs (Alt Egipte, 251 ? - 356) fou un monjo cristià pioner de l'eremitisme. És considerat el patró dels animals de peu rodó i, per extensió, de tots els animals domèstics, així com dels traginers. La llegenda explica que era un gran amic dels animals i, quan en veia un de ferit, el guaria. Així ho va fer amb un porquet, que, per mostrar-li el seu agraïment, va decidir acompanyar-lo la resta de la seva vida; és per això que popularment se l'anomena sant Antoni del porquet i, també, sant Antoni dels ases.
VIDA
Nascut el 251 a Coma, prop d'Heraclea a Egipte. Va repartir els seus bens als 19 anys i va anar a viure sol a les rodalies del seu lloc de naixement. La dieta dura i les feines que feia van minar la seva salut, però va viure molts anys (suposadament fins els 105 anys).
El 285 es va retirar a les muntanyes d'Egipte oriental en un castell abandonat on va viure 20 anys. El 305 va tornar a la vida comunitària i es rodejà d'un nombre de deixebles, es diu que feia miracles; amb els seus seguidors va fundar dos establiments a les muntanyes orientals i un altre prop d'Arsinoe, i ell mateix passava el temps en algun d'aquests establiments.
El 311 sota l'emperador Maximià va intentar morir màrtir, però no ho va aconseguir. Va fundar un nou establiment conegut com a "muntanya de Sant Antoni" i es va relacionar freqüentment amb Sant Atanasi, bisbe d'Alexandria. Quan aquest fou exiliat va intentar el seu restabliment intercedint amb l'emperador Constantí el gran, que no li va concedir però el va invitar a Constantinoble, proposta rebutjada per Antoni.
Es va oposar als arrians. Encara va veure la restauració d'Atanasi als 104 anys, i va anar a Alexandria, però va tornar a les muntanyes on va morir el 17 de gener del 356. Fou enterrat en secret. Es conserven una vintena de cartes suposadament seves però només set son amb seguretat genuïnes. Sant Atanasi va escriure la seva vida.
LLEGENDA
Sant Antoni, segons la biografia contada per sant Atanasi d'Alexandria, tenia 20 anys quan va sentir la crida de Déu: «Si vols ser perfecte, vés, ven el que tens i dóna-ho als pobres, i tindràs un tresor al cel; després vine, segueix-me» (Mt 19:21). Així ho va fer i es va retirar a una cova de Tebes. El diable el va temptar amb diverses visions mortificants i pecaminoses, però sant Antoni s'hi va resistir. Finalment, una plèiade de dimonis el van assaltar de nit i el van apallissar. La nit següent, els dimonis van retornar a la cova, convertits en mosteles, per reobrir-li les ferides. Déu va llançar un braç de llum a la cova que va atemorir els diables, que no van retornar mai més. La proesa es va anar estenent arreu i es van multiplicar els seus deixebles.
FESTA
La seva festa s'escau el 17 de gener, essent una celebració important en els països d'influència cristiana. Com a tradicional protector dels animals útils per a les feines del camp, se celebren en honor seu gran nombre de festes populars relacionades amb ells, per tal d'obtenir la fertilitat dels animals i dels aliments, i la seva purificació. En el passat va ser una festa clau en moltes poblacions, essent la festa major d'hivern o festa major petita. Actualment, el seu arrelament és un fet, tot i que la desaparició dels animals de treball podia fer pensar en l'extinció de la festa. 
Als països de parla catalana, la devoció popular al sant es remunta al segle XII, per la influència dels pelegrinatges a l'abadia de Sant Antoni propera a Viena del Delfinat. És en honor seu que se celebren els tradicionals Tres Tombs arreu del país, com a patró dels gremis de traginers: el sant beneeix les cavalleries i presideix les cavalcades, també anomenades Passades o Beneïdes. A les Balears i al País Valencià, així com al Matarranya, la festa també compta amb la presència de grans focs, fogueres o barraques, d'un tipus especial de dimonis, les botargues i d'un bon nombre de balls, cançons i tradicions gastronòmiques pròpies. També hi ha poblacions en què es representa la vida del sant i com els dimonis intentaren cremar-lo sense aconseguir-ho.
A Falset (Priorat) la festa de Sant Antoni rep el nom de l'Encamisada, que commemora la victòria dels falsetans sobre els francesos. A molts municipis de les comarques d'Els Ports i l'Alt Maestrat la festa rep el nom de Publicata de Sant Antoni, i se celebra habitualment amb una foguera a la plaça major del poble. A Canals, a la comarca de La Costera al País Valencià, cremen la major foguera del món la vespra de la festivitat del Sant, patró del poble. A Mallorca es celebra a la majoria de pobles però on té més tradició és a Sa Pobla , Artà , Manacor...
SANT ANTONI 2013
Els alumnes d'ASL dins la elebració de Sant Antoni hem dedicat una classe a fer gloses. Els alumnes de 3r de PDC han volgut dedicar la glosa a la tasca realitzada en el " Concurs del grup més ecològic". Aprofitarem Sant Antoni i el dimoni per convidar a seguir fent una bona feina ecoambiental. Aquesta és la glosa:
 
Sant Antoni 2013

Sant Antoni i sa “profe ”  
estaven negociant
aconseguir un ecoextra
amb el dimoni davant

El dimoni el que volia
és que ningú reciclàs
però ells dos li digueren
a l’infern tu aniràs!

Tots som molt ecologistes
i competim per ser-ho
i som tots tan egoistes
que guanyarem la competició.

I nosaltres reciclam
i seguirem fent-ho
un ecoextra guanyam
i el concurs si ho feim millor!

Glosa de 3r de Diversificació


diumenge, 27 de gener del 2013

LLEGENDES DE LES TRES VILES II

RESPECTE A LES ÒLIBES (MONTUÏRI)

 Maria Francisca Márquez Amengual 2n ESO C

Aquest fet li va ocórrer a l’amo en Biel Nofre.

Durant la guerra civil molts d’homes no hi volien prendre part i el que feien era amagar-se durant el dia i sortir durant les nits per poder veure la família, menjar i saber noves de com anava la guerra.
A l’amo en Biel el que li va succeir va ser que, durant una d’aquelles nits que sortia per anar a cercar queviures, havia de passar per devora del pou del Clot del Dimoni. Ell anava caminant pel mig dels sementers cercant el camí més recte i curt per anar a casa seva i mentre ho feia una òliba li va prendre la boina i la s’emportà més enrere, ell va tornà enrere, va agafà la boina i seguí el seu camí endavant. L’òliba li tornà prendre la boina i la tornà portar un tros lluny. Això succeir tres vegades consecutives fins que l’amo en Biel pensà que el millor era seguir un altre camí.
Al cap de dos vespres ell va saber que la nit en la que l’òliba no el va deixar passar i continuar el seu camí, al voltant del pou del Clot del Dimoni, havien assassinat tres homes i els havien tirat dins el pou.
Per això la gent de Montuïri que coneix la llegenda sap que en trobar una òliba han de tornar enrere si ella es posa davant.

dijous, 24 de gener del 2013

PER NADAL A L'IES PORRERES OBRIM UN RESTAURANT

ELS ALUMNES DE 3r de PDC a ASL aquest any tornàrem a "Obrir un RESTAURANT". Sabent que és una tasca que vos engresca i que ferem servir per treballar la llengua, la literatura, l'estètica, la gastronomia, les tradicions... començàrem el mes de setembre per acabar l'activitat la setmana abans de les vacances de Nadal.
 Cada any els alumnes de diversificació curricular a l'Àmbit Sociolingüístic " Obrim un restaurant" . Ho feim en el marc de les festes de Nadal, després d'estudiar diferents aspectes cuturals, religiosos i tradicionals. Comparam les diferències i similituts amb altres cultures, els diferents costums, calendaris... Però especialment treballam aspectes lingüístics (catala-castellà) i de disseny (sí, disseny d'interiors) relacionant tot el que sabem amb èpoques passades. Per exemple amb el que ens dóna a conèixer Leonardo Da Vinci... Ho saps? t'agradaria saber-ho?
Cada anys afegim un tema nou d'estudi als treballats pels cursos anteriors i així els alumnes ens engresquem en una activitat que culmina amb l'estudi de la gastronomia nadalenca i el "dinar de Nadal". No oblideu que per arribar a la "festa" s'ha de fer tota la feina prèvia (vocabulari, lectura de textos, el text instructiu, el narratiu, la descripció...
Tampoc oblidam l'aplicació de les TIC ... heu de pensar què podem desenvolupar una petita part del treball a l'aula d'informàtica ( aquesta és la part del treball que fa tot el grup-classe).

NADAL 2012 

EL restaurant de diversificació ha estat un èxit!.
Els treballs presentats amb molta cura i dedicació. Aquest any hem afegit algunes coses noves:
 a) Un text narratiu on l'acció havia de transcórrer al restaurant.
b) Texts relacionats amb el món del treball: oferta i demanda de treball i el currículum de cada alumne.
Els de 4t han seguit investigant la relació: Leonardo Da Vinci-Passió per la cuina-El Sant sopar on han pogut descobrir "més passions del geni del Renaixement".
c) Hem llegit a l'aula el " Conte de Nadal" fent un homenatge a Dickens utilitzant el llibre que han realitzat els alumnes de  diversificació.Per acabar " practicant les bones maneres a taula" hem muntat el restaurant!
Podeu veure més fotografies d'aquesta activitat en aquest enllaços:


dimecres, 23 de gener del 2013

ADÉU PRIMER TRIMESTRE, BENVINGUDES VACANCES DE NADAL

L'arbre nadalenc és un clàssic d'aquesta jornada
Dia 21 de desembre posàrem punt i final a un trimestre ple de retrobades, nous hàbits, noves amistats i adaptacions a nous horaris. Volguérem donar la benvinguda a les festes de Nadal amb un tallers organitzats per cada un dels diferents departaments de l'Institut.

El departament de tecnologia va fer un taller d'imants. Els participants triaren un model, tallaren la fusta, la pintaren i per acabar aferraren l'imant a la part posterior.

El departament de castellà féu un taller de dedicatòries mentre que el de català el va fer de neules pel primer cicle ja que amb les alumnes de segon cicle miraren la pel·lícula L'habitació d'en Fermat.

Els departament d'anglès i el de socials també van posar una pel·lícula, Nightmare before Christmas de Tim Burton i Una noche en la ópera respectivament.
Els monitors del taller de ball
El departament de matemàtiques organitzà un taller de jocs de taula, que va agradar molt als alumnes, i un de papiroflèxia.

Ball de saló fou el taller que organitzaren els nostres companys de música on participaren alumnes ben experts en el tema.

A alguns alumnes els tocà jugar a bàsquet, partidets curts de 4x4 dirigits pels professors d'educació física.
Un altre taller molt “artístic” fou l'organitzat pel departament de Plàstica que elaboraren punts de llibre

La xocolotada ens deixà moments divertits
El departament de ciències naturals féu un taller on els participants havien d'extreure l'ADN, primer d'un fetge i després el seu.

El punt més solidari del matí el va protagonitzar el departament d'Orientació amb el taller de “Sonrisa Médica”.Representants de l'organització vengueren a mostrar quina era la finalitat de les seves actuacions en els hospitals amb els nins i en feren una demostració.

Endolcirem l'acomiadament amb una xocolatada a l'hora del patí i les veus del professorat i dels alumnes de 4t d'ESO cantant la Nadala que Miquel Nigorra havia compost per l'ocasió.
Com cada any el concert de Nadal va ser tot un èxit

Si voleu veure un fotoreportatge dels tallers de Nadal el trobareu a la secció de reportatges, o, molt més fàcilment, clicant en aquest enllaç:


dimecres, 16 de gener del 2013

"ES PORRERENCS" LIDEREN LA CLASSIFICACIÓ DEL TORNEIG DE FUTBET DESPRÉS DE TRES JORNADES

L'equip "ES PORRERENCS" lidera amb 6 punts la classificació del torneig de futbet del nostre centre després de tres jornades. Es tracta de l'únic equip que ha aconseguit dues victòries, i, també cal destacar, que encara no coneix la derrota, perquè a la segon jornada el partit que havia de disputar el 12 de desembre amb 3 MAR DE MONTUÏRI es va declarar nul. Els seus perseguidors immediats, LOS MENTE FRIA i la SELECCIÓ IES PORRERES es troben a només un punt del lideratge. Ambdós equips tampoc coneixen la derrota, donat que han guanyat un partit i n'han empatat dos.
Pel que fa a la part baixa de la classificació DREAM TEAM i MARCA GOL  només tenen un punt. Aquests dos equips encara no coneixen la victòria. En tres jornades han perdut dos partits i n'han empatat un.
De moment l'equip amb més capacitat golejadora és LOS MANOLOS amb set gols (tot i que ES PORRERENCS i COCOS TEAM n'han marcat 6 en dos partits). El pitjor atac és el de MARCA GOL, que només ha pogut marcar un gol en tres partits. Pel que fa a les defenses, les millors serien les dels equips LOS MENTE FRIA, 3MAR DE MONTUÏRI i LOS XULOS, que només han encaixat tres gols en tres jornades. La pitjor defensa és la de ENS AGRADA EL FUTBOL, que ha rebut nou dianes en contra en tres partits.
Seguidament vos oferim els resultats de la segona i de la tercera jornada:

Segona Jornada (22 novembre-29 novembre)
LOS MANOLOS 2 - ES PORRERENCS 3
ENS AGRADA EL FUTBOL 1 - LOS MENTE FRIA 3
SALAMI 2 - MARCA GOL 0
LOS XULOS 2 - 3MAR DE MONTUÏRI 0
DREAM TEAM 2 - SELECCIÓ IES PORRERES 3
COCOS TEAM (descans)

Tercera jornada (30 novembre-19 desembre)
LOS MENTE FRIA 1 - MARCA GOL 1
ES PORRERENCS - 3MAR DE MONTUÏRI (anulat)
LOS MANOLOS 2 - SELECCIÓ IES PORRERES 2
ENS AGRADA EL FUTBOL 0 - COCOS TEAM 5
SALAMI 2 - DREAM TEAM 2
LOS XULOS (descans)


CLASSIFICACIÓ 3ra JORNADA
CLASSIFICACIÓ
PUNTS
PJ
PG
PE
PP
GF
GC
1
ES PORRERENCS
6
3
2
0
1
6
3
2
LOS MENTE FRIA
5
3
1
2
0
4
2
3
SELECCIÓ IES PORRERES
5
3
1
2
0
5
4
4
LOS MANOLOS
4
3
1
1
1
7
7
5
3MAR DE MONTUÏRI
4
3
1
1
1
2
2
6
SALAMI
4
2
1
1
0
4
2
7
ENS AGRADA EL FUTBOL
3
3
1
0
2
3
9
8
COCOS TEAM
3
2
1
0
1
6
3
9
LOS XULOS
3
2
1
0
1
3
2
10
MARCA GOL
1
3
0
1
2
1
5
11
DREAM TEAM
1
3
0
1
2
6
8

dimarts, 15 de gener del 2013

3ESO-E (PDC) CAMPIÓ D'HIVERN DEL CONCURS DEL GRUP MÉS ECOLÒGIC

El grup guanyador mostra el diploma que l'acredita com a campió d'hivern
CNL
Ja tenim el nóm del grup guanyador del concurs "El grup més ecològic" del primer trimestre. Va ésser 3r d'ESO E, que queda així proclamat campió d'hivern d'aquest concurs amb tanta tradició al nostre centre. Va ser un resultat ajustat i amb forta competència fins a la darrera jornada amb el 2n classificat, que va ésser 4t d'ESO D. El 3r classificat va ser 1r ESO C. 
A les dues primeres setmanes del concurs la classificació va ser liderada pel grup de 1r d'ESO A, però a partir de la tercera setmana els grups de 4t d'ESO D i de 3r d'ESO E van agafar un lideratge que no han abandonat fins al final.
Indicació dels líders de la classificació
A partir d'aquest moment el concurs va esdevenir una competició molt ajustada i emocionant on 3r d'ESO E va anar de menys a més, remuntant jornada rera jornada fins a aconseguir un treballat triomf. 3r d'ESO E no va aconseguir liderar el concurs fins a la quarta setmana, quan amb 143 punts es posà al capdavant, amb només dos punts d'avantatge damunt 4 d'ESO D. A partir d'aquest moment les alternances al capdavant de la classificació varen ser continues i de fet, 3r E i 4t D lideraren la classificació les darreres cinc setmanes de concurs amb diferències mínimes d'un o dos punts. Tot i que del tres al set de desembre 4t D liderava la classificació amb dos punt d'avantage, la darrera setmana és va produir una remuntada espectacular de 3r E que va aconseguir 45 punts, per només 34 de 4t D. Així 3r E es va acabar imposant amb 291 punts a 4t D que es va quedar amb 282.
EL grup pitjor classificar fou 3r d'ESO C i per tant, va ser proclamat oficialment com el grup més contaminant del nostre centre. En principi aquest grup no havia començat tan malament, cal pensar que a les tres primeres jornades 2 d'ESO A es trobava a la cua de la classificació i que 3r d'ESO C no es trobava entre els tres grups més contaminants. Però si 3r d'ESO E ha anat de menys a més, a 3r d'ESO C li ha passat el contrari.  Va arribar a la darrera posició en la cinquena setmana del concurs i ja no s'ha mogut d'aquí fins acabar la primera volta amb només 229 punts.
Així s'indica al grup més contaminant
El grup guanyador va rebre un diploma i cada alumne va guanyar una entrada per anar a patinar a la pista de gel situada a plaça d'Espanya a Ciutat. Com cada any, des de Povimon proposam que el darrer classificat rebi un "antipremi", com per exemple netejar les parts més brutes del nostre centre.
El concurs no ha acabat i des del 17 de desembre, fins al 15 de maig es disputa la segona volta. El grup guanyador d'aquesta segona volta serà proclamat campió de primavera. La tercera volta començarà el 18 de març i acabarà el 7 de juny. Al tercer trimestre és proclamarà un campió d'estiu (el guanyador de la tercera volta) i el campió absolut del curs (grup que hagi sumat més punts en les tres voltes.
Hi haurà tres premis més: el premi pel CAMPIÓ DE PRIMAVERA, pel CAMPIÓ D'ESTIU i pel GRUP MÉS ECOLÒGIC 2012-2013 que consistiran en ????
Recordau que en aquest concurs es puntua  per: fer classe amb llum natural (obrir les persianes a primera hora) sempre que sigui possible, fer un bon ús de les papereres de les aules, reciclar correctament i conservar els cartells, buidar les papereres de les aules un o dos pics per setmana, fer un bon ús de les papereres del pati i reciclar correctament, mantenir la neteja del trespol i les taules, aportar iniciatives pel grup-classe (Ecoextres) i participar en les activitats proposades per la comissió de medi ambient (tallers de Nadal...).

dilluns, 14 de gener del 2013

LLEGENDES DE LES TRES VILES I

Povimon publica a partir d'avui un seguit de llegendes recopilades pels alumnes de segon d'ESO i relacionades amb els seus respectius pobles. Avui començarem amb una llegenda relacionada amb Vilafranca de Bonany:
Llegenda sobre Santa Bàrbara

Santa Bàrbara, amb la torre i el llamp
Albert Barceló Díaz, 2n ESO D
Bàrbara era la filla d’un ric pagà anomenat Diòscor. Aquest volia preservar-la del contacte amb el món i la va tancar en una torre. Bàrbara va fer-se cristiana en secret i va consagrar la seva virginitat a Déu, per la qual cosa va refusar el matrimoni que li va proposar el seu pare.
Mentre el seu pare era de viatge, va fer obrir tres finestres a la torre, com a símbol de la Santíssima Trinitat. En assabentar-se el pare que era cristiana, va voler matar-la, brandant una espasa, però la torre s’obrí i Bàrbara fou miraculosament transportada fins a una muntanya.
Dos pastors que hi tenien els seus ramats la van veure i quan Diòscor, que la perseguia, va demanar si l’havien vista, un pastor va dir que no, l’altre, però va trair-la i a l’instant va quedar petrificat, i el ser bestiar va convertir-se en llagostes.
Santa Bàrbara és la patrona de Vilafranca i, per això, l’escut de Vilafranca té una torre dibuixada, en referència a Santa Bàrbara.
Els cavallets portant els bunyols a plaça
Les festes de Santa Bàrbara són de les més sentides pels vilafranquers i es celebren a principis de desembre. La festa sol començar preparant una gran bunyolada per a tot el poble i després amb la tronada de Santa Bàrbara, una mena de batucada on els tambors simulen el so de trons i llamps (a càrreg de la Vilatukada jove). També és fa una missa major on destada el tradicional ball de l'oferta. Tot seguit es fa el ball de cavallets, recuperat fa uns anys després de dècades d'oblit i per acabar la bunyolada a la plaça major, sempre acompanyada amb vi de mistela.

DÍA UNIVERSAL DEL NIÑO

Kata Vich Sagreras
El Día Universal del Niño es un día consagrado a la fraternidad y a la comprensión entre los niños del mundo y destinado a actividades para la promoción del bienestar y de los derechos de los niños del mundo. En mi opinión esta bien que se celebre un día en que se fraternice con los niños más desfavorecidos, este día se celebra desde el veinte de noviembre del 1959, que la Asamblea General de las Naciones Unidas se reunió con la intención de reafirmar los derechos universales de la niñez. Este día se destina a realizar actividades que desarrollan el bienestar de todos los niños del mundo. El Día Universal del Niño oficial es el veinte de noviembre, pero en cada país se celebra en un momento diferente. Así que, en mi opinión esta bien que se celebre este día destinado a los niños del mundo, al igual que se celebra el Día del Padre, el Día de la Madre, el Día de la Mujer Trabajadora, ... Este año, el Secretario General puso en marcha una nueva iniciativa << LA EDUCACIÓN ANTE TODO >>. La iniciativa tiene como objetivo elevar el perfil político de la educación, fortalecer el movimiento mundial para lograr una enseñanza de calidad y generar fondos adicionales a través de una mayor promoción

divendres, 11 de gener del 2013

PUBLICITAT; TAULELL D'ANUNCIS: LA PROPERA SETMANA L'IES PORRERES CELEBRA LA FESTA DE SANT ANTONI

17 DE GENER
SANT ANTONI
FOGUERÓ I TORRADA A PARTIR DE LES 12'10
Els dies previs a la festa els alumnes de 4t vendran tiquets (pa & salsitxes de pollastre, o botifarró, o llom, ...) per torrar (donatiu 1; recaptació proviatge d'estudis).
PROGRAMA D'ACTIVITATS (de 12:10 a 14:00)
- Ximbombada i/o batucada
- Concurs de gloses
- Correguda de joies per cursos
SORTEIG DEL MOSAIC CEDIT PER L'ARTISTA A. MUDARRA A BENEFICI DEL VIATGE D'ESTUDIS DE L'IES PORRERES (CURS 2012-2013)
EL SORTEIG SE CELEBRARÀ DIA 17 DE GENER DE 2013 A L'IES PORRERES DURANT EL FOGUERÓ DE SANT ANTONI.
PODREU CONSULTAR EL NÚMERO PREMIAT A LA MATEIXA WEB DEL CENTRE.
CADUCA ALS 30 DIES

DONATIU: 3€

dijous, 10 de gener del 2013

4th ESO B STUDENTS PERFORMED IN ENGLISH FOR THEIR ENGLISH LESSON

Students performed in English
4th ESO B students

November 2012, first term

4th ESO B students performed in English for their English lesson. The plot was: During their school trip, they got lot and they had to find their way to the hotel. First they had lunch and they visited the city a bit.

It was a role play with different characters that can be easily found in Rome, the city they will go in February: asking some police officers for directions at the park, traveling by bus, having lunch, in the plane, etc. 
Asking some police officers for directions at the park

It was a role play with different characters that can be easily found in Rome
after the performance