Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 27 de febrer del 2012

ELS ALUMNES DE 4ESO JA TORNEN A SER AQUÍ: AVANÇ DEL REPORTATGE DEL VIATGE D'ESTUDIS

Alumnes i professors de 4t posant en una foto de grup a Salzburg
Els alumnes de 4t i els seus professors acompanyants ja tornen a ser al centre i a l'espera de les seves cròniques i fotografies, Povimon vos ofereix un avanç de l'apli reportatge que estem preparant amb algunes fotografies que ens ha fet arribar la coordinadora d'extraescolars Joana Mª Tomàs:
Alumnes de 4t B i D passejant peruna gelada  Marienplatz a Munich
El castell de Neuschwanstein també estava cobert de neu durant la visita
Aqui teniu una divertida fotografia de la visita a la BMW
Una altra fotografia d'aquest peculiar grup de mallorquins fent de "guiris" per Deutchland
Les tres tutores posant en un moment del viatge
Alumnes i professors gaudiren dels peculiars carnavals bavaresos a Munich

POVIMON PRESENTA EL VIDEOCLIP DEL "HIT" "BON ROTLLO" DELS SIMPÀTI[C]S

A partir d'avui el bloc de la revista Povimon posa al vostre abast el videoclip promocional elaborat pels Simpàti[c]s de la cançó "Bon rotllo", així com un video de l'actuació a IB3 ràdio del grup que ha representat al nostres institut al concurs MusicAula.

divendres, 17 de febrer del 2012

EL MÓN AL REVÉS: MALLORQUINS DE TURISME PER ALEMANYA; AQUEST DIUMENGE ELS ALUMNES DE QUART PARTEIXEN DE VIATGE D'ESTUDIS!

Vista de Munic des de l'immens Jardí Anglès
Aquest diumenge, dia 19 de febrer, a les 14:40, professors acompanyants i alumnes de 4t parteixen de l'Aeroport de Mallorca en vol directe cap a Munic, destí del seu viatge d'estudis. Arribarà un dels moments més esperats d'aquest curs i el just premi per tota la feina de recaptació de fons feta des del curs passat per aquests alumnes: venda de roses per sant Jordi, els bunyols del dia de les verges, les camisetes, els polvorons i la loteria de Nadal, les fires de Porreres, Vilafranca i Montuïri, els hotdogs, ...
El Parc Olímpic de Munich

En aquest viatge els nostres alumnes tendran l'oportunitat de visitar llocs molt interessants on descobriran que diversió, cultura i aprenentatge van sempre junts: el castell neogòtic construït pel rei Ludwig II de Baviera a Neuschwanstein, els Alps Bavaresos, l'Allianz-arena i el parc olímpic de Munic, el palau de Nyphemburg, la neoclàssica Königs Platz, el jardí anglès, el camp de concentració nazi de Dachau, la visita a la BMW, una excursió a l'encantadora vila austríaca de Salzburg, pàtria de Mozart, ... i així fins diumenge dia 24 de febrer en que retornaran cansats però plens de bons records i nous coneixements per encarar el tram final del curs.
El castell de Neuschwanstein i els Alps de Baviera

Des de Povimon esperam les vostres cròniques i fotografies per realitzar un reportatge que ocuparà les pagines centrals de la nostra publicació i ens despedim de vosaltres desitjant-vos un bon viatge!
Amb aquest sinistre "el treball vos farà lliures" rebien els nazis a jueus, gitanos, testimonis de Jehovà, homosexuals, sindicalistes, demòcrates, anarquistes, socialistes i comunistes al Camp de concentració de Dachau 

dimecres, 8 de febrer del 2012

ENTREVISTA A NA MIKA OBRADOR, DIRECTORA DEL NOSTRE CENTRE

Mika Obrador i Amina Ednauene, entrevistada i entrevistadora
Mika Obrador és la directora de l'IES Porreres i n'Amina Ednauene, de Vilafranca de Bonany, és alumna de 2n d'ESO. Les entrevistes les realitzem per la matèria de Processos de comunicació.

AMINA-Ets casada?
MIKA: No
AMINA: Però tens parella?
MIKA: Sí
A:Quants d'anys tens?
M:Tenc 34 anys.
A: D'on ets?
M: Sóc de Santanyí.
A:Has viscut a un altre país?
M: Sí. He viscut 2 anys a Londres.
A: Què t’agrada fer en el teu temps lliure?
M: M’agrada fer esport i excursions per la muntanya. De vegades no m’agrada fer res i per l'estiu m’agrada molt anar a la platja...
A: On has estudiat?
M: He estudiat a Tarragona a la Universitat Rovira i Virgili.
A: Quants d'anys has estudiat?
M: A la Universitat he estudiat 4 anys.
A: De què ets professora?
M: Sóc professora d'Anglès.
A: Quin motiu t'ha deixat triar ser professora d'anglès?
M: Des de que era petita jo volia ser professora. Quan vaig decidir fer una carrera havia de triar o ser professora de català o d'anglès, i com que a Mallorca no hi podia estudiar anglès però català sí que es podia estudiar ,em feia mes il·lusió anar a estudiar a un altre país, per això que vaig triar estudiar anglès.
A: Has estat mai professora d'alguna altra assignatura?
M: Sí, he estat professora de català, de castellà, de música i de processos de comunicació.
A: Quan d'anys fa que fas feina en aquest centre?
M: Fa devers 6 anys.
A: T'ho passes be fent feina en aquest centre?
M: M'ho pas super bé, m’encanta aquest centre!
A: A quins altres instituts has fet feina?
M: a instituts nomes al de Capdepera.
A: Què has fet per arribar a ser la directora del centre?
M: Varen fer una selecció i em varen triar a jo, després em varen demanar si ho volia ser i jo vaig pensar i vaig dir que sí.
A:Has estat mai directora?
M: No, és la primera vagada.
A: Quina diferència trobes entre ser professora i ser directora?
M: És una feina molt distinta, quan sóc professora faig moltes més hores de classe amb els alumnes i quan soc directora, faig menys classes i mes feina de papers i és una feina molt solitària i poc agraïda.
A: Què és el que t'agradaria ser a part de ser professora i directora?
M: Crec que fer feina d'alguna cosa que sigui relacionada amb la moda.
A: Ja que ets directora que voldries fer enguany?
M: Tornar un poc al que era l'institut des d'un principi, celebrar festes pròpies de Mallorca... Millorar la convivència dels alumnes.
A: Com t'agradaria que fossin els alumnes a la teves classes?
M: Mes participatius! I en general els alumnes que he tingut no els canviaria.
A: Què és el que més et molesta en els alumnes a l'hora de fer classe?
M: Alumnes que són super intel·ligents i que han decidit no fer res! Perquè els hi fa peresa!
A: Si et deixen triar entre tots els grups del centre quin grup trobes que t'ha resultat més fàcil fer feina?
M: Jo no triaria ningú perquè tots tenen qualque cosa especial, i a dins els grups de la mateixa edat són distints.
A:Quantes classes tens enguany?
M: Enguany només tinc un grup de 4t d’ESO.
A: Quantes amonestacions has posat enguany?
M: Fins ara encara cap.
A: Ens pots contar una malifeta que hagis fet quan anaves tu també a l'institut?
M: Sí, que quan anava a l'institut jo feia 2n d’ESO. Agafava una moneda i la fermava amb el fil, desprès li posava a un nin de 1r d’ESO i la perseguia amb el nas i si no ho feia el ficava davall la dutxa i quedava tot el dia banyat.
A: Bé, i com a final de tot, que desitges en aquest curs?
M: Que aquest curs funcioni i que els alumnes i professors estiguin contents i a gust...!!!
Bé moltes gràcies Mika per l’entrevista!!!
i et desitgem molt bona sort...ÀNIMS!!!

divendres, 3 de febrer del 2012

L'IES PORRERES CELEBRA LA FESTA DE SANT ANTONI

Les mascares elaborades al taller d'artesania de Nadal van tenir un paper protagonista
El passat dilluns dia 16 de gener el nostre centre va celebrar la seva tradicional festa de Sant Antoni, una activitat organitzada per la comissió d'extraescolars i amb el suport i participació de diversos departaments (català -les gloses-, música -el concert-, plàstica i castellà -les màscares-, ...), l'Apima, l'Ajuntament i de tot l'alumnat. No ha faltat res del que la tradició imposa en aquest tipus de celebracions: ximbombes, gloses crítiques i picants, dimonis, fogueró, torrada, llangonisses i botifarrons, ball de bot, ...
Amb una espectacular batucada va començar la festa

Enguany es va decidir fer classe fins a les 12:55 i desenvolupar la festa a partir d'aquesta hora i fins a les 15:00. La celebració va començar amb una espectacular batucada feta pels alumnes per entrar en ambient. 
Tot seguit va començar el recital de gloses amb un participatiu equip directiu, que més "terrorífic" que mai, va dedicar la seva glosa a l'alumnat. 
Així d'endimoniats es van aixecar els nostres directius
Els diferents grups van anar recitant les seves gloses, com sempre plenes d'ironia, crítica àcida i bon humor. No va faltar el més pobler dels porrerencs, en Joan Bennassar, amb la seva mestria a l'hora d'interpretar el repertori tradicional amb la seva sempiterna ximbomba.
Glosa d'allò més irònica amb els efectes dels retalls en educació

Acabat el recital es va posar en marxa la torrada. Els alumnes de 4t aprofitaren una de les seves oportunitats per fer caixa pel viatge d'estudis venent llangonisses, botifarrons, llom i salsitxes de pollastre a professorat, alumnes i personal no docent.
Els alumnes de 4t recitant les seves gloses acompanyats den Joan a la ximbomba

La festa va concloure amb una ballada popular. Un grup de professors armats amb diversos instruments tradicionals (fubiol, tamborino, guitarró, violí, ...) van formar una autèntic conjunt de música folk i van interpretar tot de mateixes, jotes, boleros i fandangos, mentre alumnes i professors mostraven les seves habilitats en el ball de bot.
Els alumnes torrant llengonisses, botifarrons, llom i salcitxes
Properament Povimon vos oferirà un reportatge més detallat, amb més fotografies i amb les gloses més divertides elaborades pels alumnes del nostre institut.
Algunes professores van demostrar ser autèntiques virtuoses del ball de bot


MARIA ROSSELLÓ DE 1ESO-A ENTREVISTA A LA SEVA TUTORA, MARGALIDA BARCELÓ


Maria Rosselló Sastre
Na Margalida és la meva tutora i mestra de català, també ha fet classe a adults. Enguany és el seu primer any a l’IES Porreres. És una dona simpàtica, alegre i divertida, és molt fàcil parlar amb ella, és molt bona mestra i té molta paciència. A continuació tenim l’entrevista:
- Quants d’anys fa que ets mestra?
Exactament fa 26 anys.
- Que t’agrada més fer classe als grans o a nosaltres?
És molt diferent, però m’agraden les dues coses, perquè està bé canviar.
- A quins cursos fas classe?
Ara faig classe a 1r d’ESO i català per nouvinguts (PALIC).
- Per què has decidit el català com a assignatura?
Ja fa molt de temps que ho he decidit, a l’institut ja volia ser professora i a la universitat vaig triar el català, perquè és la llengua de Mallorca.
- A on vares estudiar?
Vaig anar a l’escola pública de Porreres, el darrer any d’escola ja va ser a l’Escola Nova, després a l’institut de Llucmajor i finalment vaig estudiar a la Universitat de les Illes Balears.
- Vius a Porreres, has viscut a altres llocs? A quins?
Sí. He viscut a Porreres fins que vaig anar a la universitat i he viscut a Palma, a Menorca, a Sant Jordi, a la Colònia de Sant Jordi i ara torn viure a Porreres.
- Practiques o practicaves algun esport?
No. Em fa molta peresa. Però n’hauria de practicar!
- Quin és el teu nombre preferit?
És el 50.
- Quin és el teu color preferit?
És el lila.
- Tens alguna mascota?
Sí. Tenc moixetes.
Això ha estat l’entrevista, esper que vos hagi agradat.

dimecres, 1 de febrer del 2012

EL GRUP MUSICAL SIMPÀTI[C]S, FORMAT PER ALUMNES EL NOSTRE INSTITUT, PARTICIPA AL CONCURS MUSICAULA

Un grup d'alumnes del nostre institut han creat un conjunt musical al que han batiat com a Simpàti[c]s i participaran al concurs MusicAula amb el tema "Bon rotllo". Aquest concurs musical s'organitza arreu de l'estat espanyol com un autètic festival pop-rock de les aules. Hi poden participar bandes dels diferents gèneres de la música pop i rock, formades per estudiants i recolzades pels seus centres educatius (luna per centre).
El territori de l'Estat s'ha dividit en 6 zones (Balears forma part de la zona E, juntament amb Catalunya) i es poden inscriure un nombre indeterminat de centres/grups. A cada una de les zones es seleccionaran els 4 millors grups per passar a la fase de semifinals. La selecció és farà per mitjà d'un complex sistema de qualificacions. Un 50 % de la qualificació l'establirà un jurat i l'atre 50 % el públic per mitjà de votacions. Es pot votar de dues formes, la primera mitjançant de la web www.musicaula.com (els vots de la qual suposen el 25 % de la qualificació final) i l'altre per mitjà de la pàgina Oficial de MusicAula a Facebook (l'altre 25 %). A banda d'això l'organització seleccionarà un col·legi-escenari a cada zona, el grup musical del qual passarà directament a semifinals.
Aquesta és la fotografia amb la que els Simpàti[c]s es promocionen a MusicAula

Els cinc grups semifinalistes de cada zona duran a terme una actuació al col·legi-escenari  que serà gravada i publicada a la web i a les xarxes socials perquè el jurat i el públic puguin valorar-los i qualificar-los amb el mateix sistema anteriorment explicat. El mes de juny, els 6 grups guanyadors (un de cada zona), participaran en la gran final estatal a la Ciutat de les Arts i de les Ciències de València.
Per tant el vostre suport serà imprescindible per poder passar tant a la fase de semifinals com a la final. A partir de finals d'aquesta setmana alumnat, professorsat, pares, mares i personal no docent ja podran votar per donar suport als Simpàti[c]s.
Els Simpàti[c]s: Ada Caldentey, Marina Dominguez, Jaume Rosselló, Josep Font i Tomeu Caldentey

Tots els centres inscrits tindran descomptes a l'hora de comprar material musical, equips de so o instruments. Les cançons presentades pels 30 grups semifinalistes seran publicades i difoses per mitjà d'una Playlist a l'Spotify, podran tocar al concert semifinal amb una coneguda banda del pop-rock estatal i rebran un obsequi de les empreses patrocinadores. Els sis finalistes gravaran un single professional als estudis galàxia de València. Finalment el grup guanyador gravarà un disc EP de cinc temes i un videoclip de la cançó guanyadora (que s'emetrà a programes musicals de la TV). El grup guanyador també podrà fer una actuació a la propera edició de l'Arenal Sound Festival a Burriana, Castelló.

Ara vos deix un enllaç amb la cançó amb la qual participem al concurs. Esperam que us agradi.

Tema "Bon Rotllo"; Simpàti[c]s

Si voleu saber-ne més podeu visitar www.musicaula.com