Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 29 de març del 2012

JA PODEU CONSULTAR I DESCARREGAR-VOS ELS NÚMEROS ANTICS DE LA REVISTA POVIMON

A partir d'avui la coordinació de revista de l'IES Porreres posa al vostre abast els números antics de la nostra revista. Els podreu consultar on-line i descarregar-los en format pdf per mitjà del portal issuu. Aprofitant aquesta plataforma a internet que permet publicar revistes de fins a 500 pàgines i d'un màxim de 100 mg, estem pensant si publicam una edició digital de la revista a tot color que vos podrieu descarregar des d'aquesta pàgina. Si voleu llegir on-line els números 2, 3, 4 i 5 de la Revista Povimon o descarregar-lo ho podeu fer per mitjà d'aquests enllaços:

A l'apartat de seccions d'aquest bloc, crearem una nova secció anomenada "Revistes Antigues" on trobareu enllaços amb tots els números antics que poguem publicar.

dimarts, 27 de març del 2012

ELS ALUMNES DE SEGON CICLE D'ESO DEL NOSTRE INSTITUT TRIOMFEN A LES PROVES CANGUR DE MATEMÀTIQUES

El passat dijous dia 15 de març es va celebrar la 13a edició de les Proves Cangur a les Illes Balears, un concurs internacional que va reunir el mateix dia i a la mateixa hora a 4187 alumnes de totes les Illes, per fer unes proves matemàtiques. Després de les proves es realitzà una gimcana matemàtica.
Les proves Cangur d'enguany han estat un gran èxit, enhorabona a alumnes i a professors de matemàtiques

L'IES Porreres va participar amb una selecció de 30 alumnes de 3r i 4t d'ESO, a la seu de Manacor. Com a resultat de la gimcana, va quedar primer un dels equips de l'IES Porreres  i també va quedar primer com a centre. 
Estam pendents de conèixer els resultats individuals de cada participant. En aquest vídeo podeu comprovar com es va tractar la notícia de les Proves Cangur a IB3:


L'IES PORRERES CELEBRA L'ANY ALCOVER

Aquest és el logotip de l'Any Alcover
El nostre centre ha començat un seguit d'activitats per celebrar l'any alcover. Com és sabut l'IES Porreres té un Projecte Lingüístic de Centre (PLC) aprovat pel Consell Escolar (com tots els centres educatius de les Illes Balears) amb l'objectiu de promocionar l'ús de la llengua catalana en les activitats escolars i extraescolars del centre i també amb l'objectiu de perfilar com es fa el tractament de les llengües que s'estudien al centre (número d'hores de cada una, alumnat que desconeix alguna llengua, etc. ). 
La situació de la llengua a Mallorca, i al conjunt de les Illes Balears, no sempre ha estat una situació fàcil ni estable i els centres educatius tenen la responsabilitat de donar a conèixer aquesta situació i de fomentar actituds lingüístiques positives i actituds responsables d'ús de la llengua; també de promoure actituds positives cap a l'aprenentatge de les altres llengües i el reconeixement de totes les llengües presents al centre, que com sabem, són moltes, ja que tenim alumnes que provenen d'altres llocs del món. Actualment la Llei de Normalització Lingüística, aprovada l'any 1986, i les normes educatives faciliten que tots els alumnes de les Illes Balears aprenguin les dues llengües cooficials (català i castellà) d'una forma similar i una tercera llengua estrangera, l'anglès, com a mínim.
El professorat d'aquest centre, i de molts de centres de les Illes Balears, saben que la Llei de Normalització Lingüística i les altres normes educatives són una bona base per usar i aprendre de forma responsable i respectuosa català i castellà, tal com pertoca a un habitant de Mallorca. Tots els alumnes que han estat escolaritzats amb aquest marc, avui en dia són persones adultes que poden usar quan pertoca i amb un nivell adequat aquestes llengües. Per això, molts de centres educatius han fet sentir la seva veu sobre la necessitat de continuar amb la mateixa llei i les mateixes normes que fins ara han donat tants bons resultats i consideren que no cal canviar el que funciona, sinó que cal seguir treballant i millorant en benefici de l'aprenentatge dels nostres alumnes.
Per això, a l'IES Porreres, com a molts d'altres centres, la comunitat educativa ha expressat la seva preocupació en sintonia amb altres iniciatives del nostre entorn més immediat. Dins d'aquest marc hem iniciat l'Any Alcover, ja que enguany, el 2012, se celebra el 150è aniversari del naixement de Mossèn Antoni Maria Alcover i volem donar a conèixer qui va ser i quina va ser la gran tasca que va fer en benefici de la llengua catalana i del seus parlants. Una feina que ha estat fonamental i que ha tengut i té molta projecció pel present i el futur de la llengua catalana i per l'aportació mallorquina a la cultura. 
L'Aplec de rondaies mallorquines és l'obra més popular de Mossèn Alcover

Mossèn Antoni Maria Alcover i Sureda va néixer a Manacor el 1862, fill d'una família pagesa, i va morir a Palma el 1932 amb 69 anys.
Va ser un escriptor mallorquí de l'època modernista, va ser un eclesiàstic important a Mallorca i també va dissenyar diverses esglésies i capelles. Com a lingüista destaca per la seva dedicació als dialectes i al lèxic i com a folklorista per l'enorme tasca de recollida de les rondalles populars mallorquines (més de 400) i la seva transcripció escrita. En vida ja va ser molt popular arreu dels territoris de parla catalana per la seva tasca a favor de la llengua catalana i va ser anomenat apòstol de la llengua. Dedicà tota la seva vida a l'església i a la llengua, a la recerca i l'estudi de les paraules. 
El Diccionari català-valencià-balear és un dels millors del món en el seu gènere

Les principals obres d'Antoni M. Alcover foren el Diccionari català-valencià-balear, el recull Aplec de rondalles mallorquines d'en Jordi des Racó, La flexió verbal en els dialectes catalans i la direcció i finançament de l'Edició de les Obres de Ramon Llull. També va impulsar el Primer Congrés Internacional de la Llengua Catalana el 1906 i el 1911 presidí la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans. També és conegut per les seves polèmiques amb l'altre gran impulsor de la normativització del català, Pompeu Fabra, cosa que ha fet que, sense cap fonament, sigui reivindicat pels grupuscles gonellistes, secessionistes o negacionistes de la unitat de la llengua o de la catalanitat de les modalitats lingüístiques insulars, aspectes que M. Alcover mai va qüestionar ni posar en dubte. 
L'IES Porreres celebrarà l'Any Alcover seguint aquestes línies d'actuació:
  1. Fer difusió de la celebració: confecció del logo identificatiu i de cartells.
  2. Donar a conèixer la figura i l'obra de Mossèn Antoni Maria Alcover.
  3. Reconèixer la importància de la recollida i transcripció de les Rondalles Mallorquines, tot i integrant-les en la tradició folklorista de principis de segle.
  4. Conèixer l'aportació alcoveriana a la normativització de la llengua catalana: l'obra del diccionari.
  5. Conèixer les principals actuacions de dinamitzador de la llengua de Mossèn Alcover.
  6. Promoure activitats de dinamització lingüística al centre i a l'entorn immediat.
  7. Donar a conèixer la situació actual de la llengua i formar ciutadans lingüísticament responsables



dilluns, 26 de març del 2012

"THE FINAL COMENIUS GREEN PARTY" POSARÀ FI AQUEST DIMECRES AL COMENIUS "SUSTAINABLE LIVING"

Com haureu vist a la web, els participants al comenius organitzen aquest dimecres a les 19:30 una green party per a celebrar que haurem acabat el projecte "Sustainable Living" després de dos anys intensius de feina i recaptar fons per al viatge d'estudis de l'any que ve. Es servirà el nostre típic i tòpic pa amb oli, per només 1 euro, per cortesia del Programa Internacional Comenius. També es vendran coques dolces, begudes per 1 euro i camisetes per 5 euros (a benefici del viatge d'estudis 2012-13). Els assistents disposaran també del "green glass", un tassó ecològic propi, per 2 euros (en cas de ser retornat es recuperarà l'import). La festa serà amenitzada pels conjunts musicals del nostre institut, com per exemple els Simpàti[c]s.

ELS ALUMNES DE 4ESO-C i 2ESO-D ORGANITZEN UNA RECOLLIDA DE TAPS PER AJUDAR UN AFECTAT PER LA PARÀLISI CEREBRAL

Els alumnes de 4t C i els de 2n D han tengut la iniciativa de fer una recollida de taps de plàstic per ajudar en el tractament d'un nin de 2 anys amb paràlisi cerebral (Jaume Estrany). La paràlisi cerebral és un terme que engloba a totes les paràlisis no progressives degudes a una lesió cerebral permanent produïda abans, durant o després del naixement. Entre 0,1 i 0,2% dels nins i nines pateixen alguna forma de paràlisi cerebral; en el cas de bebès prematurs o de baix pes, aquesta xifra augmenta a l'1%. En la majoria dels afectats per paralisis cerebrals els músculs estan paralitzats i rígids, i en alguns altres casos es caracteritza per moviments lents involuntaris de les extremitats o del tronc i l'arrel dels membres. Poden aparèixer també moviments violents. El principal objectiu en el tractament de la paràlisi cerebral és aconseguir que els pacients aconsegueixen el màxim grau d'independència dins de les limitacions imposades per la seua minusvalidesa motora i per la resta d'alteracions que presenten.
Animau-vos a reciclar taps per ajudar a nen Jaume i a la seva família

Jaume Estrany va néixer als sis mesos i mig perquè el bacteri Listeria monocytogenes va complicar l’embaràs de la seva mare, Antònia Balaguer i aquest fet provocà que el nadó nasqués abans d’hora. El petit pateix paràlisi cerebral i la seva família sol·licita ajuda per tal de poder realitzar un tractament hormonal a Madrid, poder realitzar sessions de fisioteràpia i millorar la seva qualitat de vida.
En principi els alumnes de 4t C havien pensat posar un contenidor  per  recollir els taps a la seva aula, però  després de parlar-ne amb la directiva s'ha decidit que ells posaran un contenidor en el centre (aquesta setmana) perquè tothom que vulgui pugui deixar els seus taps.
Els taps poden ser de begudes (aigua, refresc, brou, llet,...), de productes de neteja (lleixiu, detergent, suavitzant, amoníac,...), de productes d’higiene (xampú, gel, desodorant, laca,...), de menjar (nocilla, paté, ...).