Els alumnes de 2n i 3r han dissenyat un mòdul a partir d'una xarxa de quadrats continguda dins un triangle. L'estructura de partida era la mateixa per a tots i el mòdul final tant per la forma com pel color era un disseny lliure, tot cercant un cert dinamisme en la repetició i el seu gir del mòdul creant un supermòdul.
Total de visualitzacions de pàgina:
dijous, 31 de maig del 2018
MÒDUL
Redacció
4 ALUMNES DE L'INSTITUT FINALISTES DEL PREMI DE NARRATIVA FICCIONS
Redacció
El passat 17 de maig 4 alumnes de l'institut van anar al
lliurament dels premis de narrativa Ficcions, un concurs literari que
abraça centres de Catalunya, Balears i País Valencià. Entre els
finalistes de Balears hem tengut l'honor de tenir 4 de les nostres
alumnes de 4t: Aina Llaneras, Paula Rosselló, Carme Rosselló i Zoila
Enamorado. Enhorabona!!!
dissabte, 26 de maig del 2018
ELS ALUMNES DE 4ESO VISITEN LA FIRA DE LA CIÈNCIA DE LA UIB
CATALINA
PONS SANSÓ 4rtB
Els
alumnes de 4rt ESO el passat divendres 11 de Maig vam anar amb bus a
la UIB, Universitat de les Illes Balears, a una exposició científica
i tecnològica que feien els seus alumnes. Allà ens vam dividir per
grups i vam anar fent una ruta a fi de participar i poder veure quins
experiments i quins invents exposaven per a nosaltres.
Un
d’ells ens va cridar bastant l’atenció,va ser un de pintar en
3D, consistia en que tu dibuixaves a una espècia de recipient
qualsevol dibuix i quan hi ficaves aigua el dibuix passava a surar
damunt ella, era impressionant.
Després
també vam anar a un apartat on fabricaven sabó amb oli, allà
mateix ens van explicar que l’oli no s’ha de llançar per el
desguàs sinó que s’ha de dur a un lloc aposta per evitar
contaminar l’aigua de mars, rius…
El
que més ens va cridar l’atenció va ser un apartat on ens
explicaven les vitamines i el bo que ens feien alguns insectes a la
nostra salut, per tant bastants d’alumnes atrevits van decidir
provar-los.
Uns
dels darrers apartats que vam fer va ser el del “pasapalabra” on
ens feien preguntes sobre temes relacionats amb la biologia, si
responíem bé, sumaven punts i si no la sabien haviem de dir
“pasapalabra”, nosaltres vam fer el record de la puntuació en 20
punts.
Finalment,
alguns de nosaltres quan ens van deixar temps lliure vam decidir anar
a la zona de la tecnologia on ens van explicar com funcionaven les
ulleres 3D i a través dels nostres mòbils amb elles vam poder
observar un espai on hi podíem trobar alguns objectes. Pareixia de
veritat.
Per
mi ha estat una excursió bastant interessant i entretinguda ja que
hi havia alguns apartats on t’ho passaves molt bé i gaudies de
veure el que sabies i de aprendre coses noves.
dimecres, 23 de maig del 2018
"SOM DIMONIS": ELS ALUMNES TREBALLEN EL BÉ I EL MAL AMB METODOLOGIA ABP
Redacció
El segon projecte que han
duit a terme els alumnes de 1r i 2n d’ESO va començar a partir
d’una sèrie de preguntes motivadores sobre el bé i el mal: què
feim bé? / què feim malament? / què ens agrada molt? / què no ens
agrada gens?...). Els alumnes van sortir al pati del centre i sense
adonar-se van crear un mosaic humà amb les paraules BÉ i MAL, que
varen dur a reflexionar sobre les qüestions plantejades
anteriorment.
La devoció que desperta
la figura del dimoni entre els més joves, sobretot a les festes de
Sant Antoni, ens va servir per treballar aquesta tradició (origen i
característiques de la festa, la figura del dimoni als diferents
pobles, els vestits…) i també els municipis i els gentilicis de
Mallorca en forma de mapa que després es van exposar al passadís de
la planta baixa del centre. Però no només ens vam aturar en aquest
caire més social de la festa, sinó que també vam treballar el
vessant lingüístic: les dites populars i frases fetes que tenen a
veure amb el bé i el mal. Qui no ha sentit alguna vegada les
expressions “el cap em fa fum”, “posar la mà al foc”, “ser
més lleig que el pecat”, “córrer com un dimoni”...?
La Rua va ser el punt
àlgid del segon projecte. Cada un dels grups va haver de pensar una
disfressa, una coreografia, una música que tengués relació amb el
bé i el mal: àngels i dimonis, barrufets i Gargamel, dictadors i
esclaus, personatges de contes infantils… varen desfilar pel pati
del centre en una jornada lúdica i on els professors també
tengueren el seu paper destacat en forma de màscares mexicanes o
“catrinas”.
Però el bé i el mal
també ens pot suggerir moltes més coses, com per exemple accions
del dia a dia que feim de manera correcta o no. Aquí és on els
alumnes varen posar en pràctica els seus coneixements amb la càmera
i varen enviar tota una sèrie de vídeos, fotografies...que
representassin bones o males pràctiques en el dia a dia. I parlant
de càmeres...Una càmara oculta va gravar la seva actitud durant el
temps d’esplai davant dues taules, una amb menjar saludable i
l’altra amb menjar que perjudica la salut. Això va servir per
parlar dels hàbits alimentaris i de les actituds que tenim quan ens
exposen davant una situació d’aquestes. A partir d’aquí es va
treballar el llenguatge publicitari i es van realitzar en grup tota
una sèrie d’anuncis en les diferents llengües que es parlen a 1r
i 2n d’ESO.
dijous, 17 de maig del 2018
EL TRESOR DE LA MEMÒRIA
Facebook IES Porreres/Redacció
Aquest curs els alumnes l'IES Porreres ha participat en el Projecte El Tresor de la Memòria, amb un grup d'alumnat voluntari de 4t.
És un projecte intergeneracional impulsat per la Casa Pare Ginard. Museu de la Paraula (Fundació Casa Museu Llorenç Villalonga, Pare Ginard i Blai Bonet-Consell de Mallorca), en el marc de la creació de l'Arxiu Oral de Mallorca.
El projecte ha estat formulat amb la idea d'enregistrar i poder incorporar a l'Arxiu els testimonis de fonts orals vigents en relació a la recopilació de continguts de cultura oral. És una iniciativa intergeneracional , ja que el nostre alumnat és el que realitza les entrevistes a les persones grans dels grups de Memòria de Porreres i Lloret.
Etiquetes de comentaris:
b) Opinió,
c) Notícies,
k) Cultura
dissabte, 12 de maig del 2018
MANS PINTADES
Redacció
L'alumnat de 2n i 3r d'ESO han realitzat en parelles una adaptació d'un animal damunt les seves mans aprofitant l'expressivitat, línies, buits i plegs dels dits i del gest de les mans. Aquí teniu uns exemples: l'octopus (pop), el phoenicopterus (flamenc) i la giraffa camelopardalis (girafa).
L'alumnat de 2n i 3r d'ESO han realitzat en parelles una adaptació d'un animal damunt les seves mans aprofitant l'expressivitat, línies, buits i plegs dels dits i del gest de les mans. Aquí teniu uns exemples: l'octopus (pop), el phoenicopterus (flamenc) i la giraffa camelopardalis (girafa).
dijous, 10 de maig del 2018
DIBUIX DE BODEGÓ AMB CARBONET
Redacció
Els alumnes de 4t a EPVA han realitzat una composició a partir d'una sèrie d'objectes en forma de bodegó. Per realitzar-les han utilitzat la tècnica del carbonet per dur a terme l'estudi de valors de llum i ombra.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)