Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 5 de juny del 2015

ENTREVISTA A PAU LLANERAS ESTUDIANT DEL NOSTRE CENTRE I PROMESA DEL CICLISME

Philipp Roig

Quins dies entrenes? Normalment entren els dimarts, els dimecres, els divendres, els dissabtes i els diumenges, però depenent de quins dies tenc carreres. Si és en dissabte, per exemple; el diumenge entren molt poc.

On entrenes? Si no tinc tems, entren a casa amb el corró o rodet i si tenc temps, surt a fer una volta. Normalment els dijous entrén al Palma Arena.

Com entrenes? Els dimarts ús el corró o rodet durant mitja hora o quaranta-cinc minuts. Els dimecres vaig al Palma Arena, però a vegades anam a Xorigo. Els divendres surt a fer una volta durant una hora i mitja o dues pel voltant de Porreres. Els dissabtes normalment sortim a fer 70-80 Km però si el diumenge hi ha carrera sortim a fer una volta i depèn de quins dissabtes, si hi ha carrera, els diumenges anam per la serra de Tramuntana o si hi ha carrera, anam a realitzar-la.

Te dificulta molt combinar la pràctica d'aquest esport amb els estudis? Me dificulta un poc les setmanes que tenim exàmens perquè no puc anar gaire a entrenar i si hi ha carreres, al cap de setmana m'impedeixen estudiar més i me costa més perquè torn cansat de la carrera. Igual passa els dies que ens manen molts de deures.

Com ho fas per estudiar i entrenar a la vegada? Arrib a casa en acabar l'institut i din; en acabar de dinar, em pos a fer deures fins les cinc més o menys que m'envaig a entrenar, depèn de que me toqui entrenar arrib més prest o més tard i si no he acabat de fer els deures, seguesc fent-los.

Com te van les competicions? Aquest any vaig començar tard perquè em vaig rompre la clavícula i vaig tenir un constipat una mica fort. Però ara m'està anant millor.

Quins títols que has guanyat? L'any passat vaig aconseguir els dos títols més importants de la meva carrera: els de campió d'Espanya de CRE (Contra Rellotge per Equip) i també de persecució per equip (pista). En anys anteriors també he estat dos pics campió de Mallorca.

A quina categoria estàs? Estic a la categoria segon any de cadet i l'any que ve, seré Junior de primer any.

Quina visió de futur tens? Si se presenta l'oportunitat en el món professional, hi arribaria. Ara tenc pensat que en acabar l'ESO, faré un FP (formació professional) i intentaré donar tot el que pugui amb la bicicleta.

T'impedeix tenir relacions amb altra gent? No m'impedeix directament però com que he de viatjar, entrenar i estudiar a la vegada, costa més tenir una relació estable. La parella també ha d'estar d'acord en tenir una relació més a distància.

Tens algun comentari que afegir respecte al tema? No hagués pogut arribar a aquest nivell fora l'ajuda dels meus amics, la meva família i també dels professors, que han fet un gran treball amb aquest tema i també gràcies a l'equip educatiu que aconseguí que no m'hagués d'avaluar d'educació física. Esper que la meva vocació serveixi com exemple per donar esperança a tots aquells que posen en dubte que l'esport, els estudis i la feina es puguin combinar i també anim a tota la gent a que faci un esport pel seu propi bé i per tenir una vida més saludable, no fa falta que sigui competitiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada