Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 13 de maig del 2013

DIARI DEL VIATGE D'ESTUDIS 2013: UNES VACANCES A ROMA

Aquest es el darrer any per molts de nosaltres en aquest institut, on hem fet grans amistats i hem viscut grans moments. Per això us volem contar les nostres desventures per Roma, perquè consideram que és un viatge que no es pot oblidar.
Tot comença dins el bus amb cares d'emoció i moltes ganes, disposats a passar-nos-ho bé, cares de son i cares incansables a punt de partir. Encara no hem arribat a Roma i ja n'hem fet de les nostres, els aeroports tremolen en veure'ns passar. Algunes van de compres, altres dormen a les cadires i d'altres a fer de les seves amb els carros d'equipatge. Crec que les mestres feren bona feina sols suportant-nos...

1r DIA
El primer dia és d'allò més inesperat, cansats però amb ganes recorrem mig Roma per anar a la Fontana di Trevi sota el diluvi... Arribem a la fontana i tots quedem bocabadats. No podem estar gaire temps per la fontana degut al mal temps i ens disposem a tornar a l'hotel més xops que res amb les sabates plenes d'aigua. En arribar a l'hotel ja hi ha rebombori per tot arreu; el passadís de les nines està ple de secadors i galletes quelis, com és d'esperar una bona renyada rebrem... Ja ha arribat l'hora, tots a sopar, no queda res dins el plat, xerrada per part dels mestres i cap a l'hotel un altre cop. A l'hotel uns estan cansats i altres que encara no han acabat l'energia amb ganes de bauxa, cada vespre, renou i crits per tot arreu.
2n DIA
Cares de son però amb ganes de conèixer un poc més de Roma, agafem el bus cap a Ostia Antica, una autèntica ciutat romana. Ens dividim en dos grups; un en anglès i l'altre en castellà. Aquelles ruïnes ens feren entendre un poc més sobre la forma de vida de les persones en aquells temps.
Acabada la visita anem a dinar, algú ja en fa de les seves. Pel poble d'Ostia, feim un amic, n'Ostio, ja m'enteneu. Menjam unes excel·lents pizzes i llavors, cap a les Catacumbes! Que ens donen una impressió un poc... Aterradora. A més d'un se'ns han posat els pels de punta però s'ha de dir que ens ho hem passat bastant bé.
En tornar de les catacumbes anam a la piazza Navona, on hi ha ambient de festa màscares i teresetes i un bon grapat de turistes fent-se fotos devora la impressionant font. Després de rondinar una bona estona per la plaça anem al Panteó. El panteó és d'allò més impactant, ara entenem els mestres d'història, que sempre ens han parlat entusiasmats d'aquest edifici.
En tornar, el mateix de sempre, sopar (pasta, pasta i més pasta, com us podeu imaginar ningú en arribar va gosar demanar a les mares que els fessin un plat de macarrons, estam ben tips de pasta!) i bauxa.
3r DIA
És prest, cares de son un altre cop, agafem el bus i anam a Trastevere. Trastevere és un barri típic italià replet de trattorias(llocs on menjar l'autèntica pasta italiana) i llocs per visitar, com ara, la capella de Santa Cecília. A Trastevere tenim temps lliure i com és d'esperar a nosaltres sols ens importen les compres i el menjar. Sobretot el menjar, boníssim.
En haver dinat ens espera una bona caminada fins al vaticà on gaudirem d'una llarga i impressionant visita. La plaça de Sant Pere és enorme i està repleta de gent. Es veu que el papa se'n ha adonat de que hi anam i ha decidit dimitir...
De tornada aprofitam per veure un espectacle digne d'admiració, els carnavals de la piazza di Poppolo. Allà observarem entusiasmats uns focs impressionants possiblement els millors que veurem en molt de temps.
I el que us diré ara ja ho sabeu, sopar de pasta, hotel (coixos), trui i bauxa. Podem assegurar que els crits i renou no falten cap vespre, els terres tremolen, el hall de l'hotel està ple d'alumnes emprant el wifi, gent que corre d'habitació en habitació, resumint, professores que es dediquen a dir la paraula màgica: callau!
4t DIA
És un nou dia, aquí a Roma, i encara tenim ganes de veure més. Berenar i una bona caminada cap al Colisseu. El Colisseu és una de les coses que ens impressiona més de Roma i no sols el monument, sinó tota la seva història. Més d'un ja ha pogut recrear les seves pel·lícules de gladiadors preferides, aquest si és un lloc on hem deixat volar la imaginació.
Un cop sortim del coliseu anem a veure el Forum romà, bé, el que en queda. Ja acabada la visita al Forum caminem i caminem cap al barri jueu on dinarem de pizza, com podeu preveure. Ens encanta conèixer nous llocs però més d'un està cansat de caminar, per tant, les queixes no falten.
Ara ja sí, és el darrer vespre a Roma i cal aprofitar-lo al cent per cent així que decidim congelar-nos a l'Ice Club, un pub fet de gel. Però el fred no és res comparat amb les nostres ganes de passar-nos-ho bé.
5è DIA
D'aquest darrer dia ja no hi ha gaire cosa per explicar, dia lliure, compres de darrer moment i també darreres rialles per Roma.
No és fàcil marxar, el que fa més mal es que duim tant i tant de temps preparant aquest viatge que ara, pensar que acabarà ens fa molt de mal. També, la mandra de tornar a agafar paper i bolígraf i continuar amb els exàmens.
Aquí acaba tot el que us puc contar de Roma, potser sigui breu però la quantitat d'aventures i de versions d'aquest viatge són interminables. Volem donar les gràcies a na Neus, a na Miquela, a l'Ana, a na Mika i a na Margalida per haver-nos acompanyat i cuidat durant aquesta aventura, gràcies.
No vull exagerar però vull puntuar que aquest viatge ens marcarà per sempre, sempre recordarem les rialles i els moments que nosaltres, una colla d'amics i estudiants de l'IES Porreres hem viscut aquí, a Roma, junts. El curs s'acaba i molts marxarem i ens separarem dels nostres amics, ens fa mal pensar que ara ja hem de començar a marcar nosaltres mateixos el nostre camí i prendre les nostres decisions, aquest curs no durarà per sempre però el convertirem en un record permanent.