Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 3 de febrer del 2012

MARIA ROSSELLÓ DE 1ESO-A ENTREVISTA A LA SEVA TUTORA, MARGALIDA BARCELÓ


Maria Rosselló Sastre
Na Margalida és la meva tutora i mestra de català, també ha fet classe a adults. Enguany és el seu primer any a l’IES Porreres. És una dona simpàtica, alegre i divertida, és molt fàcil parlar amb ella, és molt bona mestra i té molta paciència. A continuació tenim l’entrevista:
- Quants d’anys fa que ets mestra?
Exactament fa 26 anys.
- Que t’agrada més fer classe als grans o a nosaltres?
És molt diferent, però m’agraden les dues coses, perquè està bé canviar.
- A quins cursos fas classe?
Ara faig classe a 1r d’ESO i català per nouvinguts (PALIC).
- Per què has decidit el català com a assignatura?
Ja fa molt de temps que ho he decidit, a l’institut ja volia ser professora i a la universitat vaig triar el català, perquè és la llengua de Mallorca.
- A on vares estudiar?
Vaig anar a l’escola pública de Porreres, el darrer any d’escola ja va ser a l’Escola Nova, després a l’institut de Llucmajor i finalment vaig estudiar a la Universitat de les Illes Balears.
- Vius a Porreres, has viscut a altres llocs? A quins?
Sí. He viscut a Porreres fins que vaig anar a la universitat i he viscut a Palma, a Menorca, a Sant Jordi, a la Colònia de Sant Jordi i ara torn viure a Porreres.
- Practiques o practicaves algun esport?
No. Em fa molta peresa. Però n’hauria de practicar!
- Quin és el teu nombre preferit?
És el 50.
- Quin és el teu color preferit?
És el lila.
- Tens alguna mascota?
Sí. Tenc moixetes.
Això ha estat l’entrevista, esper que vos hagi agradat.

dimecres, 1 de febrer del 2012

EL GRUP MUSICAL SIMPÀTI[C]S, FORMAT PER ALUMNES EL NOSTRE INSTITUT, PARTICIPA AL CONCURS MUSICAULA

Un grup d'alumnes del nostre institut han creat un conjunt musical al que han batiat com a Simpàti[c]s i participaran al concurs MusicAula amb el tema "Bon rotllo". Aquest concurs musical s'organitza arreu de l'estat espanyol com un autètic festival pop-rock de les aules. Hi poden participar bandes dels diferents gèneres de la música pop i rock, formades per estudiants i recolzades pels seus centres educatius (luna per centre).
El territori de l'Estat s'ha dividit en 6 zones (Balears forma part de la zona E, juntament amb Catalunya) i es poden inscriure un nombre indeterminat de centres/grups. A cada una de les zones es seleccionaran els 4 millors grups per passar a la fase de semifinals. La selecció és farà per mitjà d'un complex sistema de qualificacions. Un 50 % de la qualificació l'establirà un jurat i l'atre 50 % el públic per mitjà de votacions. Es pot votar de dues formes, la primera mitjançant de la web www.musicaula.com (els vots de la qual suposen el 25 % de la qualificació final) i l'altre per mitjà de la pàgina Oficial de MusicAula a Facebook (l'altre 25 %). A banda d'això l'organització seleccionarà un col·legi-escenari a cada zona, el grup musical del qual passarà directament a semifinals.
Aquesta és la fotografia amb la que els Simpàti[c]s es promocionen a MusicAula

Els cinc grups semifinalistes de cada zona duran a terme una actuació al col·legi-escenari  que serà gravada i publicada a la web i a les xarxes socials perquè el jurat i el públic puguin valorar-los i qualificar-los amb el mateix sistema anteriorment explicat. El mes de juny, els 6 grups guanyadors (un de cada zona), participaran en la gran final estatal a la Ciutat de les Arts i de les Ciències de València.
Per tant el vostre suport serà imprescindible per poder passar tant a la fase de semifinals com a la final. A partir de finals d'aquesta setmana alumnat, professorsat, pares, mares i personal no docent ja podran votar per donar suport als Simpàti[c]s.
Els Simpàti[c]s: Ada Caldentey, Marina Dominguez, Jaume Rosselló, Josep Font i Tomeu Caldentey

Tots els centres inscrits tindran descomptes a l'hora de comprar material musical, equips de so o instruments. Les cançons presentades pels 30 grups semifinalistes seran publicades i difoses per mitjà d'una Playlist a l'Spotify, podran tocar al concert semifinal amb una coneguda banda del pop-rock estatal i rebran un obsequi de les empreses patrocinadores. Els sis finalistes gravaran un single professional als estudis galàxia de València. Finalment el grup guanyador gravarà un disc EP de cinc temes i un videoclip de la cançó guanyadora (que s'emetrà a programes musicals de la TV). El grup guanyador també podrà fer una actuació a la propera edició de l'Arenal Sound Festival a Burriana, Castelló.

Ara vos deix un enllaç amb la cançó amb la qual participem al concurs. Esperam que us agradi.

Tema "Bon Rotllo"; Simpàti[c]s

Si voleu saber-ne més podeu visitar www.musicaula.com

divendres, 27 de gener del 2012

DIA DE LA PAU A L'IES PORRERES



Dia de la pau
  Alumnes de 3r de PDC
La pau es defineix en quan la societat no està ni en  violèncis ni en guerra .La paraula pau deriva del llatí pax i generalment és defineix, en sentit positiu, com un estat de tranquil·litat o quietud, i en sentit oposat com absència d'inquietud, violència o guerra.
Des del punt de vista del dret internacional, com a instrument d'ordenació de les relacions internacionals i canal de racionalització del poder polític dels estats, el dret internacional té entre els seus valors fonamentals la pau i per tant estableix com a principi jurídic fonamental la prohibició de l'ús de la força armada.

Per què el dia 30 de gener?
Aquesta jornada se celebra des de 1964 i està reconeguda per l’ONU des de 1993. En aquesta data es commemora la mort de Mahatma Gandhi,líder nacional i espiritual de l’Índia, assassinat a trets el 1948 per un integrista.
Qui era Gandhi?
Fou un dels pares de la independència de la nació índia i la desaparició del Raj Britànic mitjançant l'ús de la no-violència.

Ell  predicava la unió entre hindús i musulmans.

Va ser empresonat i va realitzar un llarg dejuni. Quan es recuperava va ser assassinat.



Quins són els símbols de la pau :
 
El símbol de CND El cercle amb quatre línies,  internacionalment reconegut i dissenyat inicialment el 21 de febrer de 1958 per Gerald Holtom per a un esdeveniment de protesta de la britànica CND. Després fou adoptat a la dècada dels 60 pel moviment anti-guerra, la contracultura i la cultura popular del moment.

El símbol de colom blanc 
El colom blanc amb una branqueta d’oliver al pic, reconegut universalment com a símbol de la pau després de les guerres del segle XX.Picasso hi té molt a veure!

Vos convidam a compartir aquest dia fent una activitat conjunta:
Escoltem i cantem a " Radio Pati"..."La canço del soldadet" de Manel; clica aquí si vols la lletra.

Siau feliços!!!

dimecres, 25 de gener del 2012

JORNADA NADALENCA A L'IES PORRERES

A l''IES Porreres és va preparar aquest interessant arbre de nadal
El passat dia 22 de desembre, just abans de les vacances de Nadal, vam celebrar a l'institut una jornada festiva. L'horari d'aquell dia va ser un tant diferent ja que vàrem començar les activitats a les 9:15 amb l'amic invisible. Després tothom va baixar al pati on hi va haver diferents competicions esportives, com per exemple de futbol. 

Els alumnes de 4t van fer caixa venent xocolata i coques a professors i alumnes
Tot seguit l'alumnat de 4t va organitzar una xocolatada en benefici del seu viatge d'estudis. Durant els dies anteriors havien venut tiquets d'un euro per menjar xocolata i coca.
Mentre es repartia la xocolata i la coca es va anar preparant tot el necessari pel concert que, com és tradicional, s'organitza cada any al nostre centre.La participació va ser molt variada i de qualitat: un repertori de música moderna, versions, nadales, etc. Finalment, hem de destacar la cloenda per part del grup del cor de professorat que van cantar una nadala "Blanc Nadal" que havien estat assajant.
En acabar la xocolotada començà el tradicional concert de Nadal
Va ser una jornada molt entretinguda i una magnífica cloenda per al primer trimestre. Si voleu veure més fotografies d'aquesta jornada podeu entrar al següent enllaç que vos durà a la secció de reportatges de Povimon on podreu veure un interessant Fotoreportatge de la jornada nadalenca
El cor del professorat va concloure la jornada  interpretant la nadala "Blanc Nadal"

dijous, 19 de gener del 2012

MICROHISTÒRIES 2011

Vos presentam les creacions literàries més interessants dels alumnes de 4t d'ESO a la classe de Llengua i literatura catalanes:

SENSE TÍTOL
La meva al·lota va voler tallar amb mi, m'ho va dir poc després d'haver-me tatuat el seu nom a l'espatlla.
(Biel Ferrer, 4B)

Maltractament
Mai més tornaria a quedar presa entre les mans del meu marit, va prometre que seria l'últim cop, però sovint costa complir les promeses.
(Catalina Montserrat, 4B)

PRÍNCEP BLAU
La granota es va quedar sense petó.
(Catalina Bover, 4B)

Quins reflexes!
Em van caure 2 euros i, quan els vaig voler agafar, no hi eren: la senyora del devora havia estat més ràpida que jo.
(Leiva, 4B)

COMA ETÍLIC
Nit de cap d'any. Una copa, dues copes...sis copes. 1 de gener tots de negre.
(Llucia, 4B)

Egocèntric
Des que el meu rellotge es va espatllar, el món quedà aturat.
(Cata, 4B)

CONIONS D'AMAGAT
Es trobava dins un armari, només li quedaven els ossos. Ningú sabia que era el campió d'aquest joc.
(MªMagdalena R, 4B)

Descuid
Vaig agafar la barca però no vaig pensar a tornar.
(Laia Puig, 4B)

SENSE TÍTOL
Una platja solitària, un grup d'amics i un parell de botelles de ginebra. De sobte, l'hospital. Ningú sabia que havia passat.
(Joan Enric Martorell, 4B)

Sense títol
Els llums del menjador s'han apagat, se sent olor a cera cremada i....MOLTS D'ANYS!
(Petra Picó, 4A)

COMPTE ENRERE
Un, dos, tres...una llàgrima calenta i cristal·lina rodola per la meva galta... quatre, cinc, sis...aguanta, jo t'estimo... set, vuit, n...el nou no ha arribat, és massa tard, ja et desconnecten. Adéu!
(Marina Domínguez, 4A)

Pum Pum
El meu cor bategava amb tanta força que tenia por que algú més pugés sentir-lo. Pum, pum. Estava nerviosa, molt nerviosa. Pum, pum. Vaig començar a caminar pels passadís. Pum, pum. Era curt, però es feia infinit. Pum, pum. Al final, un cop a l'esquena, una abraçada i un “ànims nina” em van donar coratge per enfrontar-me als llums del gran escenari. Pum, pum. L'espectacle era a punt de començar.
(Aina Femenies, 4A)

CRISI
A la fi, ja és Nadal. Vaig demanar al pare Noel un milió d'euros perquè estava farta de patir la crisi. Quan vaig anar a la sala d'estar, no vaig veure cap dobler ni tampoc l'arbre de Nadal.
(MªAntònia Sastre, 4C)

Silencis
Vaig mirar al meu costat, ja no hi eres.
(Marina Mulet, 4C)

SENSE TÍTOL
Mentre mirava el canó de la teva pistola jo ja era un home assassinat.
(Tomeu Lliteres, 4C)

Sense títol
El fred va congelar-me els dits, els peus i allà em vaig quedar aturat esperant la meva mort.
(Esperanza Duarte, 4C)

DOS DIES DESPRÉS ...
No havia previst l'entrecreuament de les mirades, de les ganes de creuar el passadís, amollar-me entre els seus braços. No havia previst que dos dies després d'oblidar-ho tot, tornaria aquell sentiment que creia desaparegut. No ho havia previst.
(Ada, 4C)

La imperfecció de l'èsser humà
Veig que la teva intel·ligència se suma a totes les teves carències.
(Irene Salleras, 4C)

EMPENADIMENT
Caic. Veig com els companys s'enriuen. Una any després desperto a l'hospital envoltada de tots ells.
(Irene Salleras, 4c)

La impaciència
Tothom espera impacient el dia de nadal, però ell, encara no havia tocat mitja nit quan ja s'havia fermat la corda al coll.
(Montse Estrany, 4C)

ELS TORRONS
Ja estava farta de torrons! Però aquella doneta em mirava amb aquella corna que els vaig haver de tastar tots.
(Montse Estrany, 4C)

COMENIUS 2011-12: SUSTAINABLE LIVING


L'IES Porreres participa en un projecte “d'intercanvi multiletaral” amb cinc països més: Àustria, Noruega, Suècia, Alemanya i Eslovàquia. Es va iniciar el curs passat i acabarà a finals d'aquest curs.
El tema del projecte és Vida Sostenible i la darrera mobilitat que s'ha fet tenia com a tema el consum de l'aigua i es presentava a Àustria.
Per preparar el tema de l'aigua vam fer una visita a la depuradora i dessaladora amb els alumnes de 3r. Llavors realitzàrem un Power Point per explicar la problemàtica de l'aigua a la nostra illa.

Dia 11 d’Octubre partírem cap a Kufstein (Àustria). Els alumnes participants del nostre institut varen ser: Pep Cerdà, Jaume Rosselló, Andreu Barceló, Maria Magdalena Rigo, Marina Domínguez i Aina Femenies amb les professores acompanyants, Margalida Sampol i Neus Oliver.
Aterritzàrem a Munich, Alemanya, i vam passar el matí i el migdia voltant pel centre. Llavors agafàrem el tren cap a Kufstein. A les 19:30h. Ens esperaven a l'escola participant en el projecte. Vam sopar i vam conèixer la família que ens havia d’acollir a casa seva.
Aqui podeu veure una fotografia dels participants al COMENIUS 2011-12

Durant quatre dies vam fer activitats amb els altres membres dels països, exposàrem els treballs i visitàrem alguns indrets de Kufstain i la ciutat de Innsbruck.
Aquí teniu algunes de les impressions que ens enduguérem d'aquells dies:
 
El Castell de Kufstain
Aina Femenies: Va ser una experiència especial perquè vam poder conèixer gent de diferents països i viure amb ells.

Jaume Rosselló: Àustria és un país tant econòmica com tecnològicament més sofisticat que el nostre, però hi fa fred.

Pep Cerdà: Va ser molt divertit conèixer gent d’altres països i conèixer la cultura d’Àustria.

Marina Domínguez: Tot i que el primer dia costés adaptar-se, al final vam gaudir del viatge i vam arribar a agafar afecte als nostres “host brothers i sisters”.


Maria Magdalena Rigo: Va ser una experiència fantàstica. Primer costava molt mullar-se i xerrar en anglès, però al segon dia ja anàvem més confiats. Vàrem ser un grup que ens vam ajudar molt mútuament i això va fer que fos més fàcil adaptar-nos. La meva “host sister” té 16 anys i nom Denise. Vivia lluny de l'escola i ja conduïa cotxe, es veu que allà pots conduir si vas amb un dels teus pares. Tota la família va ser molt simpàtica. La casa era grossa i molt calenta. El primer vespre vam estudiar, jo tenia la presentació oral i ella tenia un examen de cuina.

Andreu Barceló: Va ser una experiència inoblidable i molt recomanable. Vull donar les gràcies a tots per aquesta oportunitat. Aquest viatge t'obri moltes portes.
Aquest és el treball que els nostres alumnes presentaren a Kufstein

Com podeu veure ha estat una experiència molt bona que ens ha donat l’oportunitat de parlar l’anglès, conviure amb gent d’altres països i conèixer els seus costums i la seva manera de viure. Tornaríem fer aquest viatge sense cap dubte!