Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 26 de març del 2012

ELS ALUMNES DE 4ESO-C i 2ESO-D ORGANITZEN UNA RECOLLIDA DE TAPS PER AJUDAR UN AFECTAT PER LA PARÀLISI CEREBRAL

Els alumnes de 4t C i els de 2n D han tengut la iniciativa de fer una recollida de taps de plàstic per ajudar en el tractament d'un nin de 2 anys amb paràlisi cerebral (Jaume Estrany). La paràlisi cerebral és un terme que engloba a totes les paràlisis no progressives degudes a una lesió cerebral permanent produïda abans, durant o després del naixement. Entre 0,1 i 0,2% dels nins i nines pateixen alguna forma de paràlisi cerebral; en el cas de bebès prematurs o de baix pes, aquesta xifra augmenta a l'1%. En la majoria dels afectats per paralisis cerebrals els músculs estan paralitzats i rígids, i en alguns altres casos es caracteritza per moviments lents involuntaris de les extremitats o del tronc i l'arrel dels membres. Poden aparèixer també moviments violents. El principal objectiu en el tractament de la paràlisi cerebral és aconseguir que els pacients aconsegueixen el màxim grau d'independència dins de les limitacions imposades per la seua minusvalidesa motora i per la resta d'alteracions que presenten.
Animau-vos a reciclar taps per ajudar a nen Jaume i a la seva família

Jaume Estrany va néixer als sis mesos i mig perquè el bacteri Listeria monocytogenes va complicar l’embaràs de la seva mare, Antònia Balaguer i aquest fet provocà que el nadó nasqués abans d’hora. El petit pateix paràlisi cerebral i la seva família sol·licita ajuda per tal de poder realitzar un tractament hormonal a Madrid, poder realitzar sessions de fisioteràpia i millorar la seva qualitat de vida.
En principi els alumnes de 4t C havien pensat posar un contenidor  per  recollir els taps a la seva aula, però  després de parlar-ne amb la directiva s'ha decidit que ells posaran un contenidor en el centre (aquesta setmana) perquè tothom que vulgui pugui deixar els seus taps.
Els taps poden ser de begudes (aigua, refresc, brou, llet,...), de productes de neteja (lleixiu, detergent, suavitzant, amoníac,...), de productes d’higiene (xampú, gel, desodorant, laca,...), de menjar (nocilla, paté, ...).

dilluns, 27 de febrer del 2012

ELS ALUMNES DE 4ESO JA TORNEN A SER AQUÍ: AVANÇ DEL REPORTATGE DEL VIATGE D'ESTUDIS

Alumnes i professors de 4t posant en una foto de grup a Salzburg
Els alumnes de 4t i els seus professors acompanyants ja tornen a ser al centre i a l'espera de les seves cròniques i fotografies, Povimon vos ofereix un avanç de l'apli reportatge que estem preparant amb algunes fotografies que ens ha fet arribar la coordinadora d'extraescolars Joana Mª Tomàs:
Alumnes de 4t B i D passejant peruna gelada  Marienplatz a Munich
El castell de Neuschwanstein també estava cobert de neu durant la visita
Aqui teniu una divertida fotografia de la visita a la BMW
Una altra fotografia d'aquest peculiar grup de mallorquins fent de "guiris" per Deutchland
Les tres tutores posant en un moment del viatge
Alumnes i professors gaudiren dels peculiars carnavals bavaresos a Munich

POVIMON PRESENTA EL VIDEOCLIP DEL "HIT" "BON ROTLLO" DELS SIMPÀTI[C]S

A partir d'avui el bloc de la revista Povimon posa al vostre abast el videoclip promocional elaborat pels Simpàti[c]s de la cançó "Bon rotllo", així com un video de l'actuació a IB3 ràdio del grup que ha representat al nostres institut al concurs MusicAula.

divendres, 17 de febrer del 2012

EL MÓN AL REVÉS: MALLORQUINS DE TURISME PER ALEMANYA; AQUEST DIUMENGE ELS ALUMNES DE QUART PARTEIXEN DE VIATGE D'ESTUDIS!

Vista de Munic des de l'immens Jardí Anglès
Aquest diumenge, dia 19 de febrer, a les 14:40, professors acompanyants i alumnes de 4t parteixen de l'Aeroport de Mallorca en vol directe cap a Munic, destí del seu viatge d'estudis. Arribarà un dels moments més esperats d'aquest curs i el just premi per tota la feina de recaptació de fons feta des del curs passat per aquests alumnes: venda de roses per sant Jordi, els bunyols del dia de les verges, les camisetes, els polvorons i la loteria de Nadal, les fires de Porreres, Vilafranca i Montuïri, els hotdogs, ...
El Parc Olímpic de Munich

En aquest viatge els nostres alumnes tendran l'oportunitat de visitar llocs molt interessants on descobriran que diversió, cultura i aprenentatge van sempre junts: el castell neogòtic construït pel rei Ludwig II de Baviera a Neuschwanstein, els Alps Bavaresos, l'Allianz-arena i el parc olímpic de Munic, el palau de Nyphemburg, la neoclàssica Königs Platz, el jardí anglès, el camp de concentració nazi de Dachau, la visita a la BMW, una excursió a l'encantadora vila austríaca de Salzburg, pàtria de Mozart, ... i així fins diumenge dia 24 de febrer en que retornaran cansats però plens de bons records i nous coneixements per encarar el tram final del curs.
El castell de Neuschwanstein i els Alps de Baviera

Des de Povimon esperam les vostres cròniques i fotografies per realitzar un reportatge que ocuparà les pagines centrals de la nostra publicació i ens despedim de vosaltres desitjant-vos un bon viatge!
Amb aquest sinistre "el treball vos farà lliures" rebien els nazis a jueus, gitanos, testimonis de Jehovà, homosexuals, sindicalistes, demòcrates, anarquistes, socialistes i comunistes al Camp de concentració de Dachau 

dimecres, 8 de febrer del 2012

ENTREVISTA A NA MIKA OBRADOR, DIRECTORA DEL NOSTRE CENTRE

Mika Obrador i Amina Ednauene, entrevistada i entrevistadora
Mika Obrador és la directora de l'IES Porreres i n'Amina Ednauene, de Vilafranca de Bonany, és alumna de 2n d'ESO. Les entrevistes les realitzem per la matèria de Processos de comunicació.

AMINA-Ets casada?
MIKA: No
AMINA: Però tens parella?
MIKA: Sí
A:Quants d'anys tens?
M:Tenc 34 anys.
A: D'on ets?
M: Sóc de Santanyí.
A:Has viscut a un altre país?
M: Sí. He viscut 2 anys a Londres.
A: Què t’agrada fer en el teu temps lliure?
M: M’agrada fer esport i excursions per la muntanya. De vegades no m’agrada fer res i per l'estiu m’agrada molt anar a la platja...
A: On has estudiat?
M: He estudiat a Tarragona a la Universitat Rovira i Virgili.
A: Quants d'anys has estudiat?
M: A la Universitat he estudiat 4 anys.
A: De què ets professora?
M: Sóc professora d'Anglès.
A: Quin motiu t'ha deixat triar ser professora d'anglès?
M: Des de que era petita jo volia ser professora. Quan vaig decidir fer una carrera havia de triar o ser professora de català o d'anglès, i com que a Mallorca no hi podia estudiar anglès però català sí que es podia estudiar ,em feia mes il·lusió anar a estudiar a un altre país, per això que vaig triar estudiar anglès.
A: Has estat mai professora d'alguna altra assignatura?
M: Sí, he estat professora de català, de castellà, de música i de processos de comunicació.
A: Quan d'anys fa que fas feina en aquest centre?
M: Fa devers 6 anys.
A: T'ho passes be fent feina en aquest centre?
M: M'ho pas super bé, m’encanta aquest centre!
A: A quins altres instituts has fet feina?
M: a instituts nomes al de Capdepera.
A: Què has fet per arribar a ser la directora del centre?
M: Varen fer una selecció i em varen triar a jo, després em varen demanar si ho volia ser i jo vaig pensar i vaig dir que sí.
A:Has estat mai directora?
M: No, és la primera vagada.
A: Quina diferència trobes entre ser professora i ser directora?
M: És una feina molt distinta, quan sóc professora faig moltes més hores de classe amb els alumnes i quan soc directora, faig menys classes i mes feina de papers i és una feina molt solitària i poc agraïda.
A: Què és el que t'agradaria ser a part de ser professora i directora?
M: Crec que fer feina d'alguna cosa que sigui relacionada amb la moda.
A: Ja que ets directora que voldries fer enguany?
M: Tornar un poc al que era l'institut des d'un principi, celebrar festes pròpies de Mallorca... Millorar la convivència dels alumnes.
A: Com t'agradaria que fossin els alumnes a la teves classes?
M: Mes participatius! I en general els alumnes que he tingut no els canviaria.
A: Què és el que més et molesta en els alumnes a l'hora de fer classe?
M: Alumnes que són super intel·ligents i que han decidit no fer res! Perquè els hi fa peresa!
A: Si et deixen triar entre tots els grups del centre quin grup trobes que t'ha resultat més fàcil fer feina?
M: Jo no triaria ningú perquè tots tenen qualque cosa especial, i a dins els grups de la mateixa edat són distints.
A:Quantes classes tens enguany?
M: Enguany només tinc un grup de 4t d’ESO.
A: Quantes amonestacions has posat enguany?
M: Fins ara encara cap.
A: Ens pots contar una malifeta que hagis fet quan anaves tu també a l'institut?
M: Sí, que quan anava a l'institut jo feia 2n d’ESO. Agafava una moneda i la fermava amb el fil, desprès li posava a un nin de 1r d’ESO i la perseguia amb el nas i si no ho feia el ficava davall la dutxa i quedava tot el dia banyat.
A: Bé, i com a final de tot, que desitges en aquest curs?
M: Que aquest curs funcioni i que els alumnes i professors estiguin contents i a gust...!!!
Bé moltes gràcies Mika per l’entrevista!!!
i et desitgem molt bona sort...ÀNIMS!!!

divendres, 3 de febrer del 2012

L'IES PORRERES CELEBRA LA FESTA DE SANT ANTONI

Les mascares elaborades al taller d'artesania de Nadal van tenir un paper protagonista
El passat dilluns dia 16 de gener el nostre centre va celebrar la seva tradicional festa de Sant Antoni, una activitat organitzada per la comissió d'extraescolars i amb el suport i participació de diversos departaments (català -les gloses-, música -el concert-, plàstica i castellà -les màscares-, ...), l'Apima, l'Ajuntament i de tot l'alumnat. No ha faltat res del que la tradició imposa en aquest tipus de celebracions: ximbombes, gloses crítiques i picants, dimonis, fogueró, torrada, llangonisses i botifarrons, ball de bot, ...
Amb una espectacular batucada va començar la festa

Enguany es va decidir fer classe fins a les 12:55 i desenvolupar la festa a partir d'aquesta hora i fins a les 15:00. La celebració va començar amb una espectacular batucada feta pels alumnes per entrar en ambient. 
Tot seguit va començar el recital de gloses amb un participatiu equip directiu, que més "terrorífic" que mai, va dedicar la seva glosa a l'alumnat. 
Així d'endimoniats es van aixecar els nostres directius
Els diferents grups van anar recitant les seves gloses, com sempre plenes d'ironia, crítica àcida i bon humor. No va faltar el més pobler dels porrerencs, en Joan Bennassar, amb la seva mestria a l'hora d'interpretar el repertori tradicional amb la seva sempiterna ximbomba.
Glosa d'allò més irònica amb els efectes dels retalls en educació

Acabat el recital es va posar en marxa la torrada. Els alumnes de 4t aprofitaren una de les seves oportunitats per fer caixa pel viatge d'estudis venent llangonisses, botifarrons, llom i salsitxes de pollastre a professorat, alumnes i personal no docent.
Els alumnes de 4t recitant les seves gloses acompanyats den Joan a la ximbomba

La festa va concloure amb una ballada popular. Un grup de professors armats amb diversos instruments tradicionals (fubiol, tamborino, guitarró, violí, ...) van formar una autèntic conjunt de música folk i van interpretar tot de mateixes, jotes, boleros i fandangos, mentre alumnes i professors mostraven les seves habilitats en el ball de bot.
Els alumnes torrant llengonisses, botifarrons, llom i salcitxes
Properament Povimon vos oferirà un reportatge més detallat, amb més fotografies i amb les gloses més divertides elaborades pels alumnes del nostre institut.
Algunes professores van demostrar ser autèntiques virtuoses del ball de bot