Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 26 d’abril del 2016

TALLER DE RÈPTILS

Redacció
El passat dilluns 8 de febrer els alumnes de 1r d'ESO van dur a terme un taller de rèptils al laboratori de l'IES dinamitzat pels monitors d'Aula de Rèptils, una organització que visita escoles i instituts realitzant un seguit de tallers mitjançant els quals els alumnes descobreixen i estableixen contacte amb diversos rèptils i altres animals exòtics (granotes, calàpets, tortugues, serps, camaleons, llangardaixos, taràntules, escorpins ...). Aquest taller té com a objectiu donar a conèixer les característiques d'aquests animals, superar fòbies i pors conscienciar-los de la seva vertadera naturalesa d'animals salvatges i del perill que per ells mateixos i pels nostres ecosistemes comporta tractar-los com si a animals domèstics o abandonar-los quan ens causen molèsties. Alguns dels alumnes que hi participaren ens han relatat les seves experiències: 

Guida Rosselló 1r D
Quan vaig tocar la primera serp, no me l'esperava així. M'havia imaginat que seria un poc humida i forta, però va ser com tocar plàstic! Després varen treure una tortuga d'aigua que no podíem tocar perquè era agressiva. Tenia una closca amb una mena de punxes per desfensar-se; en canvi, la tortuga terrestre era lenta i la closca, llisa. No era gens agressiva. El camaleó es va posar de color grogós perquè estava nerviós.

Aina Ribot 1r D
La sensació que em va donar quan varen venir a fer la presentació va ser molt emocionant per a mi, perquè varen mostrar animals que mai no havia vist, com per exemple, una tortuga marina "gegant" amb una closca amb puntes triangulars que va ser impressionant. Després, varen mostrar i explicar un animal que no sé com es deia, que era groc i, quan el tocaves, raspava. Un dels que més em va agradar, va ser el camaleó, que era petit i es canviava de colors, de diferents colors perquè es camuflava. I, al final, ens varen mostrar una serp enorme de color groc. Mai me l'hagués imaginada amb aquell tacte... Va ser espectacular!

Aina Arbona 1r D
Quan vaig entrar dins la sala on es feia el taller, vaig pensar que no seria res, ja que no hi havia cap animal que es veiés, però quan ens varen començar a explicar que tenien molts animals (serps, granotes...), em vaig posar nerviosa perquè a mi les serps no em fan gaire gràcia.
Quan es va acabar el temps, varen treure una "serpota" que era de color groc i feia uns dos metres. Jo encara em vaig posar més nerviosa perquè varen dir que la podíem tocar i jo, evidentment, no volia. Les meves amigues em van animar i la vaig tocar amb elles. Pensava que seria més fastigosa, fluixa i com a gelatinosa, però no, em va agradar, una mica, no molt, però sí, era forta i raspava una mica.

Montse Sansó 1r D
Mai havia vist rèptils de tan a prop. Estava nerviosa, espantada, no sabia com comportar-me, de quina manera els podia tocar. Quan vaig tocar la serp més gran, em pensava que tendria la pell més forta, però no, era fluixeta com la nostra.
La granota era molt graciosa, la descriuria amb la paraula "grassoneta"". La seva pell pareixia la d'un caragol, viscosa i amb mucositat... Em va fer molta angúnia.
Del camaleó, em va sorprendre veure com es tornava més fosc mentre ens anava mirant amb els seus ulls bojos de banda a banda. La tortuga d'aigua m'espantava molt perquè ens varen dir que mossegava molt fort... Jo tenia por.

Marga Vicens 1r D
Em vaig posar molt nerviosa perquè no és que m'encantin els rèptils, precisament... Però quan vàrem arribar, em vaig calmar un poc. Ens varen començar a ensenyar petits animals que semblaven granotes grassonetes i bufones, camaleons nerviosos i tímids, tortugues que pareixien bastant ximples però eren unes feres i molts més animals. Cada vegada estava menys nerviosa, però ens varen començar a contar anècdotes divertides, com la d'un dia que la seva mare va anar a donar menjar a la serp gran que tenia i la serp la va mossegar...
Anaven mostrant-nos els animals i cada vegada que passaven devora jo i una amiga, ens allunyàvem un metre de distància per por que passàs qualque cosa estranya... Quan varen treure la serp que feia uns 4 metres de llarg va ser impressionant. Havia vist serps, però no de tan grosses! Va ser mot divertit!

Caterina Oviedo 1D
El taller dels animals em va agradar molt. Quan ens varen mostrar les serps, jo em vaig escarrufar i no les volia tocar , però després em vaig quedar amb les ganes i vaig fer-ho. Pensava que seria com si tocàs un peix, però quan hi vaig posar la mà, va ser com si tocàs un plàstic.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada