Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 23 de maig del 2018

"SOM DIMONIS": ELS ALUMNES TREBALLEN EL BÉ I EL MAL AMB METODOLOGIA ABP



Redacció
El segon projecte que han duit a terme els alumnes de 1r i 2n d’ESO va començar a partir d’una sèrie de preguntes motivadores sobre el bé i el mal: què feim bé? / què feim malament? / què ens agrada molt? / què no ens agrada gens?...). Els alumnes van sortir al pati del centre i sense adonar-se van crear un mosaic humà amb les paraules BÉ i MAL, que varen dur a reflexionar sobre les qüestions plantejades anteriorment.  

La devoció que desperta la figura del dimoni entre els més joves, sobretot a les festes de Sant Antoni, ens va servir per treballar aquesta tradició (origen i característiques de la festa, la figura del dimoni als diferents pobles, els vestits…) i també els municipis i els gentilicis de Mallorca en forma de mapa que després es van exposar al passadís de la planta baixa del centre. Però no només ens vam aturar en aquest caire més social de la festa, sinó que també vam treballar el vessant lingüístic: les dites populars i frases fetes que tenen a veure amb el bé i el mal. Qui no ha sentit alguna vegada les expressions “el cap em fa fum”, “posar la mà al foc”, “ser més lleig que el pecat”, “córrer com un dimoni”...?  



La Rua va ser el punt àlgid del segon projecte. Cada un dels grups va haver de pensar una disfressa, una coreografia, una música que tengués relació amb el bé i el mal: àngels i dimonis, barrufets i Gargamel, dictadors i esclaus, personatges de contes infantils… varen desfilar pel pati del centre en una jornada lúdica i on els professors també tengueren el seu paper destacat en forma de màscares mexicanes o “catrinas”.

Però el bé i el mal també ens pot suggerir moltes més coses, com per exemple accions del dia a dia que feim de manera correcta o no. Aquí és on els alumnes varen posar en pràctica els seus coneixements amb la càmera i varen enviar tota una sèrie de vídeos, fotografies...que representassin bones o males pràctiques en el dia a dia. I parlant de càmeres...Una càmara oculta va gravar la seva actitud durant el temps d’esplai davant dues taules, una amb menjar saludable i l’altra amb menjar que perjudica la salut. Això va servir per parlar dels hàbits alimentaris i de les actituds que tenim quan ens exposen davant una situació d’aquestes. A partir d’aquí es va treballar el llenguatge publicitari i es van realitzar en grup tota una sèrie d’anuncis en les diferents llengües que es parlen a 1r i 2n d’ESO.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada