Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 20 de març del 2014

VIATGE D'ESTUDIS DE 4ESO A BERLÍN

Els nostres alumnes es van fer aquesta fotografia en una de les seves visites a l'Illa dels Museus de  Berlín
Alumnes de 4ESO
El dia 10 de febrer, començava el nostre Viatge d'Estudis. Des de l'avió es podia veure com deixàvem Mallorca i després de dues hores la gran ciutat de Berlín tota il·luminada. Damunt les vuit i mitja arribàrem a l'hotel, sopàrem i anàrem a explorar la ciutat fins a la Porta de Brandemburg.
El grup es va fer aquesta fotografia en un dels trams del mur decorat amb graffitis
L'endemà al matí coneguérem la guia: na Ger, una mallorquina de Campos que fa 20 anys que viu a Berlín. Començàrem la visita per la Porta de Brademburg, i ens endinsàrem als carrers de l'est de Berlín, vérem part del mur, el monument a l’Holocaust i la topografia del Terror mentre escoltàvem les explicacions de la guia, fins arribar al Sony Center. Ningú diria que la ciutat va ser destruïda ja que és molt monumental amb edificis a imitació dels clàssics. Al mig dia vàrem anar a un centre comercial i a una tenda on feien escultures de xocolata. A la tarda, visitàrem el museu de Pérgam, un museu diferent, el propi edifici és una meravella, les parets i les columnes originals, l'altar de Zeus, la porta del mercat romà i la porta de Babilònia. Finalment, caminàrem fins a l'“Europa Center” al costat de l’ Alexander Platz i tornàrem a l'hotel a sopar.
Una altra fotografia del grup al costat d'un dels trams del mur de Berlín que s'han conservat
 El dimecres 12, vàrem començar el dia visitant el barri jueu de la ciutat, la guia ens feia fixar amb els memorials als morts, petites rajoletes amb el nom del mort i la data i el camp de concentració on on va morir. És un barri ple d'encant amb patis interiors que semblen placetes de poble, botigues i comerços i molta gent jove. A l'horabaixa, vam anar al Neues Museum, allà poguérem veure sarcòfags i elements de l'Antic Egipte i la famosa Nefertiti. Més tard, tornàrem a l'Europa Center i compràrem regals per a les famílies. Tornàrem cap a l'hotel a sopar.
Entrada del camp de concentració de Sachsenhausen
El dijous, ens aixecàrem una horeta més tard ja que havíem d'agafar l'autobús per anar al camp de concentració de “Sachsenhausen”. A la majoria ens va emocionar i ens va fer pena saber que allà passaren totes aquelles injustícies i moriren milers de persones que no eren culpables de res. La casa dels SS ( la policia ), els barracons dels jueus, els camps de treball, el camp d'afusellament, les cambres de gas,…L'horabaixa vam anar a l'altre part de la ciutat i les professores ens van deixar temps lliure per anar a comprar.( Kurfusterdam i Kadewe ).De tornada travessàrem pel Tier Garden, que és un jardí immens amb llacs i vam tornar al Sony Center a sopar. Al vespre, havíem de visitar el Parlament de Berlín, l'anomenat Reichtag. Després de passar fortes mesures de seguretat, pujàrem a la cúpula del famós arquitecte Sir Norman Forster des d'on es podia veure tota la ciutat i també alguns polítics reunits, tot i que eren les 9 de la nit.
El divendres matí començàrem la visita als bunkers, construïts per Hitler, per protegir-se dels bombardejos durant la guerra. Ens mostraren les habitacions que estaven pintades amb una pintura especial que amb la fosca s'il·luminava, les habitacions petites on hi convivien moltes persones durant el bombardeig i així com explicaven el que passava a fora les mares als seus fills. Després amb el metro arribàrem al barri turc, allà estava ple de bars i restaurants i dinàrem per allà. Seguírem amb metro fins als afores de Berlín, al costat del riu, on es conserva una part del mur original, plena de graffitis per la llibertat, finalment arribàrem fins a l’estació central de Berlín i d’aquí a l’Hotel.
El vespre preparàrem les maletes, a les cinc de la matinada ens havíem d’aixecar per partir cap a l'aeroport, molts ja no van dormir de tot el vespre.
El viatge de na Maria Cristina mereix un capítol a part, però això és una altra història.