Hem començat un nou curs
a l’IES Porreres. Una de les novetats d’enguany és que hem posat
en marxa l’aprenentatge basat en projectes (ABP), que consisteix en
aplicar l’aprenentatge cooperatiu dins l’aula, fomentar el
treball en equip i la interacció entre alumnes i professors tot
canviant la metodologia tradicional per una de més innovadora a
partir de l’estudi de temes actualitat. De moment s’ha començat
a aplicar a 1r i 2n d’ESO, i de les 30 h setmanals que marca el
currículum, tres es dedicaran al treball per projectes. El primer
que s’ha dissenyat, “Qui som?”, ens servirà per aprendre entre
tots com es treballa amb aquest nou tipus de metodologia amb
l’objectiu de participar al “TastArt” de Porreres dia 14
d’octubre. La batlessa fou l’encarregada de fer-los una xerrada
al centre per explicar-los de quina manera podien participar en
l’exposició i engrescar alumnes i famílies a compartir les
activitats pensades en el primer projecte. Tant l’equip de disseny
com els aplicadors, tots ells membres de diferents departaments,
estan molt il·lusionats i confiam que pugui sortir bé perquè
tengui continuïtat. Per part seva s’hi dedicarà tot el temps i
esforç necessari perquè els nins gaudeixin d’aquesta nova
aventura.
Total de visualitzacions de pàgina:
dimecres, 4 d’octubre del 2017
INICI D'UN CURS MARCAT PER LA INNOVACIÓ PEDAGÒGICA
dijous, 22 de juny del 2017
SANT JORDI 2017, CULMINACIÓ DE L'ANY DAMIÀ HUGUET
![]() |
Enguany tenguerem dues convidades, la dona i la filla de Damià Huguet, el poeta campaner que aquest curs hem treballat |
Rebre roses fa molta il·lusió |
La celebració de Sant Jordi al nostre centre està més que consolidada. Podem dir que alumnes, professors i personal no docent l'esperen amb entusiasme.
Durant les primeres hores
del matí es pogueren veure els alumnes de tercer preparant amb molta
dedicació les roses amb missatge que posteriorment es distribuïen
per les aules i la sala de professors per fer-les arribar als seus
destinataris.
Altres professors i
alumnes prepararen l'escenari perquè tot estàs a punt per començar
la celebració. Enguany tenguérem dues convidades, la dona i la
filla de Damià Huguet, el poeta que aquest curs hem treballat.
Na Manena Huguet, filla
de Damià Huguet va oferir-nos unes paraules per encetar l'acte. Ens
va animar a escriure com ho va fer el seu pare quan ella era petita.
“Per escriure bé, és necessari llegir molt..”ens va dir.
Les presentadores de l'acte |
“La
de Sant Jordi és una festa que, quan l’expliques als estrangers,
els meravella, perquè encara que és una festa de lletres, s’entén
en tots els idiomes, perquè s’entén amb el cor. Una festa de la
qual és gairebé impossible no voler participar, perquè no crida,
sinó que convida, de nens a vells, cadascú en la seva mesura.”
La festa ja estava en
marxa, era el moment de la creativitat del nostres alumnes. Gaudírem
d'un variat recital de poemes en català, castellà, alemany i anglès
i de bona música.
Entremig s'entregaren els
premis de la gimcana de Randa a tercer d'ESO, els de les proves
cangur de primer i segon d'ESO i del concurs literari de narrativa i
poesia de tots els nivells.
Finalment els alumnes de
FPB obsequiaren les convidades amb un lot de productes de l'hort i
ajudaren a sembrar el lledoner en homenatge a Damià Huguet, després
de cantar una versió molt particular de La Balanguera.
L'acte va acabar amb una interpretació molt particular de La Balenguera al ritme de la música de la pel·lícula The Godfather (El padrino) |
divendres, 16 de juny del 2017
INTERVIEW TO UBALDO
This year, we have had an auxiliar coming from Las Vegas (Nevada,
USA), whose name is Ubaldo del Toro. We have learnt a lot from him,
and we think he has learnt a lot from us too. We have laughed a lot
and we will miss him, his jokes and his answers in Spanish...
Now that Ubaldo is leaving us, we are going to ask him some
questions and you will know him more.Did you enjoy the experience on the island?
I did enjoy my experience on the island, it’s one of the most beautiful places I’ve ever been.
What activities did you do?
I went cycling, hiking, I went to ‘es Cap de Formentor’… a very far, nice and beautiful place.
Which part of the island did you like the most?
The part of the island which I enjoyed the most would be Valldemossa.
Have you visited other countries during your stay here? Have you been to other places (of Spain) rather than Mallorca?
No, not during my stay here but before I’ve been to: France, The Netherlands and Belgium. I’ve been to San Sebastián and this year, I went to Madrid, it’s a very nice place and a very big city. But I personally recommend, if you’re looking for an authentic experience: to come to Mallorca.
Why did you decide to come here?
I decided to come here because I’ve never lived on an Island before and it has been a unique experience.
Have you ever worked with children or teenagers before?
Yes, I have. When I was living in San Sebastián I also did the auxiliary position and I was working at a primary and high school.
What differences have you found between Spanish and American schools?
The biggest difference between schools would be the attitude that the actual students carry while they’re here at school. Here in Porreres… one of the best attitudes that I’ve ever seen, in general.
And, speaking of IES Porreres. Did you like the activities that we’ve done? Which one has been your favorite?
Yes, from Sant Antoni to every other cultural event. Sant Antoni was my favorite, though…
What did you like the most about the Spanish culture?
The thing that I’ve liked the most about the Spanish culture would be the friendliness of the people.
Did you expect Spanish people to be like this?
No, I did not! My expectations are surpassed, they are great people. Specially in the village.
What are you going to do when you leave Mallorca?
When I leave, I will do the conversation auxiliary position that I do here in Granada, Andalusia. So, I will continue this experience in the south of Spain.
What do you think about this experience?
Hands down one of the best experiences I’ve had in my life, being able to become a part of a family. I see this school more as a family that as a job.
Would you recommend this experience to anyone that wants to come?
I would definitely recommend this journey to anybody who want to experience a new culture.
Mark your experience here from 1 to 10.
11, hahaha.
Can you tell us an anecdote from your stay here?
I’ve soaked up the sun.
Have you learnt anything from Mallorca?
Yes, “A poc a poc” and “tira-tira”.
What are your plans for the future?
My plans for the future…hopefully getting married and keep travelling while meeting new cultures.
We’d like to let you know that we’ve loved running with you. Sports are the best!
Thanks, Ubaldo. Good luck! We'll miss you!
Thanks to our reporters: Sílvia Servera, Miquel Riera (1r E), Maria Roser Garcia, Guillem Vecilla (2n A), Gabriel Mesquida, Rafel Verger (3r A), Xisca Sansó, Maria Nicolau (4t B).
Etiquetes de comentaris:
d) Entrevistes,
i) Foreign languages corner
dijous, 1 de juny del 2017
DIGITAL STORYTELLING
Maria Antònia Mut
During
this year, some of the students in ESO 4 have been introduced to
storytelling and got involved in a little project to create our own
collaborative stories. This way, a group of students in 4A and in 4B
have created their own versions of the story: Keep Calm, You Are
The Chosen One.
What
would you expect to happen in a sotry starting ' I would have never
imagined that this could happen to me. Am I really the chosen one?
Here
you have the links to the stories that we have come through in the
end.
4th A
KEEP CALM, YOU'RE THE CHOSEN ONE
4th B
KEEP CALM, YOU'RE THE CHOSEN ONE
Enjoy
your reading time!
dimarts, 30 de maig del 2017
VIATGE D'ESTUDIS DE L'ALUMNAT DE 4ESO AL NORD D'ITÀLIA
Aina Font (4ESO-A)
De dia 26 al 30 de
març de 2017 els alumnes de 4t ESO vam anar al nord d’Itàlia per
pasar un maravellós viatge d’estudis.
Dia 26, diumenge a la
matinada, vam partir cap a l’aeroport de Palma per arribar a
l’aeroport de Malpensa i anar cap a la primera ciutat que vàrem
vistar, Milà. Allà visitàrem llocs tan emblematics com el Castell
Sforzesco, el Teatre La Scala i la galeria Vittorio Emanuele. Després
de visitar la ciutat vàrem arribar a l’hotel i vam descansar, ja
que estàvem tots fets pols.
El segon dia, vàrem
visitar Venècia, on arribàrem amb el Vaporetto, un “bus aquàtic”.
A continuació vam visitar la Piazza de San Marcos i la Basílica de
San Marcos. Després vàrem tenir temps lliure, el qual alguns van
utilizar per anar de tendes, navegar amb góndola o simplement, fer
una volta per la impressionant ciutat, de la qual, hem de fer una
menció honorífica a les pizzeries i gelateries que ens van
acompanyar.
El tercer dia anàrem
a Verona on vam passetjar pel casc antic de la ciutat i visitàrem la
casa de Giulietta, la Piazza delle Erbe, el Palazzo del Comune, la
Torre dei Lamberti i el Palazzo Maffei. Després vàrem anar a fer un
recorregut panoràmic pel Llac di Garda on algú va veure d’aprop
els cignes…
El quart dia vam
visitar la ciutat de Trento, on visitàrem la Catedral, el Museu
Diocesà, l’església Santa Maria Maggiore i la villa romana
Desenzano.
El darrer dia vam
deixar l’hotel, i anàrem cap a l’aeroport de Malpensa i d’allà
fins l’aeroport de Palma. Tornàrem amb bus als nostres respectius
pobles, on ens esperàven les nostres famílies i els nostres
estimats llitets, on ens vam pasar probablement la resta del dia.
divendres, 19 de maig del 2017
TALLERS DE PASQUA 2017
![]() |
Els alumnes del taller blackout poetry amb les seves creacions |
![]() |
Imatge del taller ludi romani sobre jocs clàssics de l'antiguitat grecoromana |
El passat 12 d'abril de
2017, darrer dia lectiu abans de les vacances de Pasqua, es va
celebrar a l'IES Porreres una jornada especial protagonitzada pels
tallers que, en dos torns (de 9:00 a 10:45 i de 11:15 a 13:00), els
diferents departaments havien plantejat als alumnes. Es tractava
d'acomiadar-se abans de les vacances amb activitats lúdiques i
festives però amb un elevat contingut didàctic. Per això, com és
habitual en aquestes dates, s'aprovà un horari especial iniciant les
activitats a les 9:00 i acabant a les 13:00.
La majoria de
departaments havien plantejat el mateix taller en els dos torns, un
torn per primer cicle i un per segon. El departament de Català va
preparar el taller blackout poetry: construïr
i destruïr
paraules i deixar
aquelles que ens agraden per trobar nous significats i crear petites
obres d'art. Castellà i Llatí van
proposar ludi romani,
per
mostrar la pervivència dels
jocs clàssics.
Biologia i Geologia va organitzar un taller
d'elaboració de paper reciclat a partir de diaris i de fulls de
paper per reciclar de les aules. Física i Química van idear el
taller química màgica on
van poder fabricar un missatge amb tinta invisible a base de suc de
llimona, visualitzar fàcilment les
nostres empremtes dactilars impreses en paper o
provocar
que se buidi l'interior d'un ou per un extrem en entrar en contacte
amb l'aigua el seu altre extrem. Matemàtiques havia previst un
taller de jocs “no clàssics” i Música en proposava dos: un de
ball de bot, i un altre de ioga i relaxació. Llengües Estrangeres va
desenvolupar el taller easter
decorations:
elaboració de decoracions de pasqua tipus conillets de pasqua o ous
de pasqua amb diferents materials i dissenys. Orientació va oferir
un taller d'estètica (maquillatge i henna) i perruqueria (allisar i
arrissar cabell, trunyelles...) en col·laboració amb els alumnes de
2n
de PMAR. Els professors i alumnes de FPB plantejaven un taller de
floristeria. Educació
Plàstica va organitzar un taller
de gravat en dos nivells: linòleum per a 1r
i 2n,
i
punta
seca per a 3r
i 4t.
EF proposava els tradicionals partidets de basquet 3x3. Per acabar,
Geografia i Història van projectar la pel·lícula d'humor “Un
funeral de muerte” i
Tecnologia va realitzar un taller d'iniciació a la programació.
Des de Povimon vos hem
preparat un fotoreportatge d'aquesta jornada de tallers al qual podeu
accedir anant a la secció de pàgines del bloc o directament per
mitjà d'aquest enllaç:
![]() |
Orientació va oferir un taller d'estètica (maquillatge i henna) i perruqueria (allisar i arrissar cabell, trunyelles...) en col·laboració amb els alumnes de 2n de PMAR |
Subscriure's a:
Missatges (Atom)