Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 23 de maig del 2012

III CERTAMEN DE POESIA CATALANA


BASES
. Hi poden participar els alumnes de l’institut.
. Es presentarà una còpia escrita, amb ordinador, amb lletra ARIAL, 12.
. El tema serà lliure.
. Els treballs tendran un títol i s’entregaran dins un sobre a l’exterior del qual figuraran les següents dades:
Concurs de poesia catalana
IES Porreres. Curs(sense especificar grup)
Pseudònim (lema o títol)
. Dins el sobre en un full a part, figuraran el nom, llinatges i curs de la persona que presenta l’obra, però mai dins el poema.
. El termini de recepció dels treballs serà dia 1 de juny 2012.
. Els poemes s’entregaran a les professores de català.

ES CONCEDIRÀ UN ÚNIC PREMI:

un val de 25 euros (tenda disc, Xocolat)
un val de 25 euros (llibreria Quart creixent)

VII CONCURS DE NARRATIVA CATALANA

-->
BASES
. Hi poden participar els alumnes de l’institut.
. Es presentarà una còpia escrita, amb ordinador, amb un màxim de 3 fulls A4, per davant, a espai i mig i amb lletra ARIAL, 12.
. El tema serà lliure.
. Els treballs tendran un títol i s’entregaran dins un sobre a l’exterior del qual figuraran les següents dades:
Concurs narrativa catalana
IES Porreres. Curs(sense especificar grup)
Pseudònim (lema o títol)
. Dins el sobre en un full a part, figuraran el nom, llinatges i curs de la persona que presenta l’obra, però mai dins el relat.
. El termini de recepció dels treballs serà dia 1 de juny 2012.
. Les narracions s’entregaran a les professores de català.

ES CONCEDIRAN 4 PREMIS:
UN PRIMER PREMI PER A CADA NIVELL(1r, 2n, 3r i 4t d’ESO i PQPI)
un val de 25 euros (tenda disc, Xocolat)
un val de 25 euros (llibreria Quart creixent)

dilluns, 21 de maig del 2012

4ESO-C GUANYA EL CONCURS DEL GRUP MÉS ECOLÒGIC


Ja ha acabat l'edició 2011-2012 del concurs “EL GRUP MÉS ECOLÒGIC” i ja sabem el nom del grup classe primer classificat i guanyador, així com del segon i tercer classificats, que l'acompanyaran en aquest pòdium de l'estalvi energètic, la neteja i el reciclatge. Així el grup que ha obtingut més punts i per tant ha guanyat la competició és 4ESO-C. En segon lloc ha quedat 3ESO-B i en tercer lloc 2ESO-D. Des de la Comissió de Medi Ambient es van marcar una sèrie d'objectius per aquest curs escolar, i un d'ells era recuperar el concurs de “EL GRUP MÉS ECOLÒGIC”. Aquest concurs es fa perquè l'IES Porreres contribueixi en la sostenibilitat del medi ambient a nivell de recursos (paper, energia, metalls, ...) i residus. En el concurs han participat els 20 grups-aula d’ESO de l’institut. El concurs es va desenvolupar a partir de dia 30 de gener fins dia 18 de maig.
Què s’havia de fer per obtenir punts? Es valoraven els apartats següents:
1.- Fer classe amb llum natural (obrir les persianes a primera hora).
2.- Fer un ús sostenible de la calefacció (tancar els radiadors enlloc d'obrir les finestres).
3.- Fer un bon ús de les papereres de les aules (separar paper, envasos/plàstics i rebuig).
4.- Fer un bon ús de les papereres del pati.
5.- Mantenir la neteja del trespol i les taules.
6.- Les iniciatives aportades pel grup-classe per promocionar l'estalvi energètic, el reciclatge i qualsevol forma de respecte al medi ambient.
Els professors de la CMA s'han encarregat de supervisar l’estat de les aules i de valorar el grup-aula amb la puntuació pertinent. A més a més, tots els professors de l'IES Porreres han supervisat l’ús de les papereres del pati i les aules específiques. Els alumnes coordinadors ambientals han supervisat l'ús de les papereres de la seva aula i animar al seu grup a aportar iniciatives. Les “inspeccions” per part dels membres de la CMA a les aules es feien per sorpresa, un pic per setmana. El divendres de cada setmana es publicaven els resultats de tots els grups-aula al tauló d’anuncis de la Comissió de Medi Ambient situat al hall. També es penjava un símbol verd sobre la porta del grup que anava guanyant i un de vermell sobre la porta del grup més brut i contaminant.
El premi pel GRUP MÉS ECOLÒGIC 2011-2012 és una estada de 2 dies d'acampada amb totes les despeses pagades a l'Arenalet d'Aubarca els dies 28 i 29 de maig. Felicitats als guanyadors i esperem que s'ho passin molt bé d'acampada, tant d'esforç ha de tenir el seu just premi! Des de Povimon també opinam que si s'ha premiat als més ecològics el fet de ser el grup més brut i contaminant haurien de tenir alguna conseqüència. Hi ha parts del nostre institut que necessiten una neteja a fons i a aquesta gent que no li fa res viure envoltat de fems, no li ha d'importar gaire passar un matí arreplegant-ne.

dimecres, 9 de maig del 2012

POVIMON PUBLICA A INTERNET EL SEU NÚMERO 6

Povimon acaba de publicar a la xarxa el seu sisè número, el primer de la seva segona època i el primer que publicam a tot color. Aquesta edició digital comprèn tot l'esdevingut al nostre institut des del mes de setembre fins al mes de gener. L'hem publicat al portal issuu on el podeu llegir on-line, el vos podeu descarregar en format pdf, imprimir-lo a la vostra impressora o comanar una edició impresa amb qualitat de revista per 3,84 €. Vos posam un enllaç perquè pogueu llegir aquest número, esperem que vos agradi. En no massa temps posarem al vostre abast el número 7, de gener a juny.

DARRERA MOBILITAT DEL COMENIUS MULTILATERAL A L'IES PORRERES- MARÇ-2012


A l'esquerra podem veure a les autores d'aquest article amb altres participants al comenius
Catalina Bover i Neus Campins,  4B

Els alumnes de 4rt d'ESO i alguns de 3r d'ESO de l'Ies Porreres, hem tengut la gran oportunitat de participar de manera voluntària a un Comenius on hem rebut joves de Suècia, Eslovàquia, Alemanya, Àustria i Noruega juntament amb els seus professors.
Teníem un seguit d'activitats preparades per na Neus Oliver, professora d'anglès i organitzadora d'aquest Comenius. Les activitats estaven emmarcades dins el tema del Comenius que en el nostre cas era TURISME SOSTENIBLE.
Els alumnes d'intercanvi varen estar a les cases d'acollida 5 dies.
El primer dia, cada participant havia de trobar-se amb el seu partner a l'aeroport o a la parada de bus de Porreres. Alguns ja coneixen el seu, dels Comenius a Alemanya, Suècia i Àustria.
Per a la majoria, però, era una experència nova, amistats noves, cultures noves que entraven a casa , però sobretot l'idioma, l'anglès, que passava de ser parlat poques estones a ser la llengua de gairebé les 24 hores durant 5 dies.
El primer contacte per la majoria va ser igual. Durant el camí en cotxe cap a casa, no sabíem què dir, ni com dir-ho. Era com si amb un no-res ja no sabéssim parlar en anglès. Al final trobàrem un tema de conversa sobre els companys que coneixíem.
Superat el primer horabaixa de parlar en tranquil·litat, poguérem començar a conèixer la resta del grup en un sopar a n'Hereveta.
El segon dia ja va començar l'activitat. Evidentment, els havíem de mostrar el poble de l'institut. Així que férem una ruta turística i sostenible per Porreres. Visitàrem l'Hotel Son Feliu i allà ens explicaren unes quantes coses sobre l'hotel i les activitats que s'hi feien.
Visita a Son Feliu

Va ser curiós, perquè després de veure l'hort d'allà, varem anar a una zona plena de tarongers. Les cares dels estrangers eren de sorpresa i alegria perquè ells només troben les taronges als supermercats i els va encantar veure els arbres i sobretot menjar la fruita.
Finalment vàrem dinar al bar de devora l'institut i llavors, férem les presentacions orals preparades pels diferents grups.
Cada dia acabàvem a les 17.00h, la resta de dia podíem descansar i fer una mica de temps amb els que teníem d'acollida a casa. A estones l'ordinador ens servia per entrar a una pàgina de traducció. Els bloquejos i la vergonya, hi eren presents encara que fos el segon dia. Però tot així, era divertit i com més divertit es feia, menys vergonya teníem per parlar sense traductor.
El tercer dia visitàrem Artà, les converses en anglès ja eren molt més fluïdes i segures, fins i tot amb gràcia i es notava que ens duiem bé. Alguns conflictes hi va haver, tot s'ha de dir, però també entre tots els solucionàrem.
A la finca de Son Real varem desenvolupar una gimcama

Primer visitàrem el mercat i després férem una gimcana que començava a Son Real i acabava a Ca'n Picafort. L'objectiu era veure una mostra de turisme sostenible (el paratge verjo de Son Real) comparat amb la destrucció del paisatge de Ca'n picafort. A Son Real, férem una recerca de plantes, ocells i visitàrem la necrópolis.
Tot molt bonic!
En acabar, dinàrem a la platja de Ca'n Picafort i una professora i alguns alumnes d'intercanvi, es varen tirar a l'aigua!!! Estava fredíssima.
El que m'era més graciós, era que més d'un cop un de nosaltres saludava la gent del carrer amb un “bye” enlloc d' “adéu” o “yes” enlloc de “sí” en algun restaurant mallorquí o botiga. L'anglès se'ns enganxava!!! 
La platja de Ca'n Picafort

L'últim dia d'activitats ja estàvem tots molt cansats. I encara ens quedava mostrar-los Palma. Encara ens quedava una mica de feina que acabàrem al Lul.lià fent exposicions orals. Després de la feina tenguérem temps lliure.
Tot era més divertit, la confiança augmentava i també les rialles. Llàstima que fos l'últim dia. I encara ens esperava la Green Party el vespre a l'institut, que va ser tot un èxit (música i menjar mallorquí a benefici dels alumnes de 3r d'ESO per al viatge d'estudis del curs següent.)
La nit va acabar amb unes quantes llagrimetes pels comiats. No volíem que s'acabàs.
Imatge de la Green Party
En un Comenius l'objectiu és la parla anglesa, però s'aprèn molt més que això. I a dia d'avui encara ens escrivim e-mails desitjant poder tornar-nos a veure aviat. 

dilluns, 7 de maig del 2012

ELS ULTRAPORTÀTILS ARRIBEN A LES AULES

Els alumnes de 1r i 2n ja poden treballar amb els famosos ultraportàtils
Per fi, després d'un trimestre d'espera i d'un altre de preparació, els famosos ultraportàtils han arribat a les aules de 1r i 2n d'ESO. Amb això es completa el programa de digitalització de les aules que va començar amb l'introducció de les pissarres digitals i va seguir amb la creació d'una xarxa wifi que arribés a tots els espais del centre. A causa dels retalls aquest programa quedarà congelat i no hi ha plans de l'administració per expandir-lo al segon cicle d'ESO. Tot i això la directiva estudia dotar amb fons propis d'ordinador i projector per al professorat totes les aules