Els alumnes de primer i segon, segueixen treballant per projectes (ABP), 3 hores a la setmana. En aquest primer trimestre, han dut a terme dos projectes : Qui som? ( primer d’ESO) i Llegim i ens emocionam (segon d’ESO).
QUI SOM? Projecte iniciat el curs passat,
realitzant canvis en algunes activitats que han permès millorar
l’experiència. La reunió a principi de curs per explicar a les
famílies tot el que teníem previst i com ho volíem fer, ha estat
un factor clau. Per aquest motiu, volem aprofitar aquestes pàgines,
per donar les gràcies a les famílies dels alumnes de primer d’ESO
per la gran implicació.
En aquest primer projecte els alumnes aprenen la
nova dinàmica. Es pretén potenciar habilitats socials, afavorir la
confiança i l’autoestima. Es potencia el treball en equip i el
treball cooperatiu, així com valorar la importància de realitzar
tasques competencials.
Hem realitzat activitats pròpies de matèries com
biologia (cos humà i concretament l’esquelet), història de l’art
(moviments artístics, artistes i obres més representatives), català
i castellà (redacció, descripció, entrevista, reportatge),
tecnologia (croquis, esbós) i plàstica. I especialment ens ha
servit per treballar i fomentar valors, el diàleg, la presa de
decisions comunes i especialment la tasca interdisciplinar.
Fomentam el treball cooperatiu en algunes de les
activitats que realitzam a l’aula, ensenyament inclusiu i empatia
(realitzarem una gimcana inclusiva i Àlex Sànchez -triatleta
paralímpic - va realitzar una xerrada col·loqui Som igual,som
diferents, que no va deixar indiferent ningú).
El producte final va ser la participació al
tastart. Per una part presentaren la diversitat humana a través de
siluetes que havien treballat per equips. I per altra part,
s’exposaren les obres de pintors famosos,que les famílies
versionaren a través de la fotografia. Els resultats, realment
espectaculars.