Redacció
El segon projecte que han
duit a terme els alumnes de 1r i 2n d’ESO va començar a partir
d’una sèrie de preguntes motivadores sobre el bé i el mal: què
feim bé? / què feim malament? / què ens agrada molt? / què no ens
agrada gens?...). Els alumnes van sortir al pati del centre i sense
adonar-se van crear un mosaic humà amb les paraules BÉ i MAL, que
varen dur a reflexionar sobre les qüestions plantejades
anteriorment.
La devoció que desperta
la figura del dimoni entre els més joves, sobretot a les festes de
Sant Antoni, ens va servir per treballar aquesta tradició (origen i
característiques de la festa, la figura del dimoni als diferents
pobles, els vestits…) i també els municipis i els gentilicis de
Mallorca en forma de mapa que després es van exposar al passadís de
la planta baixa del centre. Però no només ens vam aturar en aquest
caire més social de la festa, sinó que també vam treballar el
vessant lingüístic: les dites populars i frases fetes que tenen a
veure amb el bé i el mal. Qui no ha sentit alguna vegada les
expressions “el cap em fa fum”, “posar la mà al foc”, “ser
més lleig que el pecat”, “córrer com un dimoni”...?
La Rua va ser el punt
àlgid del segon projecte. Cada un dels grups va haver de pensar una
disfressa, una coreografia, una música que tengués relació amb el
bé i el mal: àngels i dimonis, barrufets i Gargamel, dictadors i
esclaus, personatges de contes infantils… varen desfilar pel pati
del centre en una jornada lúdica i on els professors també
tengueren el seu paper destacat en forma de màscares mexicanes o
“catrinas”.
Però el bé i el mal
també ens pot suggerir moltes més coses, com per exemple accions
del dia a dia que feim de manera correcta o no. Aquí és on els
alumnes varen posar en pràctica els seus coneixements amb la càmera
i varen enviar tota una sèrie de vídeos, fotografies...que
representassin bones o males pràctiques en el dia a dia. I parlant
de càmeres...Una càmara oculta va gravar la seva actitud durant el
temps d’esplai davant dues taules, una amb menjar saludable i
l’altra amb menjar que perjudica la salut. Això va servir per
parlar dels hàbits alimentaris i de les actituds que tenim quan ens
exposen davant una situació d’aquestes. A partir d’aquí es va
treballar el llenguatge publicitari i es van realitzar en grup tota
una sèrie d’anuncis en les diferents llengües que es parlen a 1r
i 2n d’ESO.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada