PÀGINES

dimarts, 22 de desembre del 2015

NADAL SOLIDARI A L'IES PORRERES

Redacció/Francesc Melià (Coordinador de Convivència)
Aquest curs, com el passat, la comissió de convivència ha organitzat una nova recollida d'aliments i productes d'higiene personal i domèstica destinada a persones del nostre entorn afectades per la crisi econòmica i social que persisteix un nadal més. És una de les dues úniques accions "solidàries" que fem al centre, juntament amb el berenar solidari, per la qual cosa s'ha intentat implicar a tot el professorat i fer-ho extensiu als alumnes. Aquesta iniciativa la fem comjuntament amb Càritas Parroquial del municipi.
Aquest curs s'ha organitzat de la següent manera:
- setmana del 9 al 11 de desembre: recollida de productes de neteja corporal i domèstica. Sabó, xampú, tovalloletes per infants,... i tot allò per a la neteja de la llar.
- setmana del 14 al 18 de desembre: recollida d'aliments. Preferentment llet, arròs, farina, oli, conserves de carn i peix, llegums,...
Els dos darrers dies lectius del trimestre (21 i 22 de desembre) es va poder fer més aportacions fins que va ser entregat a Càritas dia 22, just abans de la xocolatada.

ELS ALUMNES DE L'IES PORRERES CELEBREN EL DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE


Redacció/alumnes de PMAR
El passat dia 25 de novembre es celebrà al nostre institut el "dia internacional de lluita la violència de gènere". Aquesta data va ser elegida en record d'una important trobada feminista feta a Bogotà el 1981 en que es va denunciar la xacra de la violència masclista. Aprofitant-la els nostres alumnes de 3r de PMAR van treballar el tema i van penjar els seus treballs als taulells d'anuncis de l'escala principal del centre. Més endavant des de Povimon publicarem aquest treball en forma de reportatge.

divendres, 11 de desembre del 2015

GUARDÓ ECOAMBIENTAL PER A L'IES PORRERES

Fotografia del moment de l'entrega del guardó que recolliren Margalida Adrover (coordinadora CMA), Joan Bennàssar (membre de la CMA), i tres alumnes del centre (Helena Mateos, Aina Font i ...) 
Margalida Adrover
El passat dijous 26 de novembre, la Conselleria d'Educació i Universitat, en col·laboració amb la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca va celebrar un acte pel lliurament de guardons de Centres Ecoambientals del curs 2014-15 al teatre de Manacor. L'IES Porreres fou un dels centres que va rebre aquest mèrit.
El guardó de centre ecoambiental és un reconeixement públic que fa l’Administració als centres educatius que han assolit els objectius marcats a principi de curs en l’ambientalització del centre.
Des de l'IES Porreres estam molt orgullosos de la tasca realitzada fins ara i desitjam que perduri sempre. Volem donar les gràcies a tota la comunitat educativa per ajudar a tenir un centre net i col·laborar en les tasques ambientals.

dimecres, 9 de desembre del 2015

L'EUTANASIA, UN DRET O UN CRIM?

Maria Payeras 4t B
L'eutanàsia és l'acció mèdica que provoca deliberadament la mort del pacient. Es tracta de pacients amb una malaltia dolorosa i que no té remeit. Hi ha persones que pensen que l'eutanàsia hauria d'estar prohibida i que el pacient ha de lluitar fins al final oerò des del meu punt de vista hauria d'estar permesa. Penso que cada persona ha de tenir el dret a decidir si seguir lluitant o no i poder morir fora sofriment.
Els metges han de mirar pel bé dels seus pacients i si els pacients estan en un estat terminal haurien de veure quan tant el pacient com la família pateixen inutilment. A Espanya l'eutanàsia està prohibida i per demanar una mort digna han de passar per jutjats i els metges han de dur a terme una investigació que demostri si el pacient està terminal o no. Però penso que tot això no hauria de fer falta. Si la família del pacient demana l'eutanàsia és perquè abans ho ha meditat i ha pensat que estant sofrint tots sense cap esperança. Per tant el pacient té dret a decidir si vol viure o no i la manera en com vol acabar la seva vida (principi d'autonomia). Per altra banda si la persona ho accepta els seus òrgans es poden donar per curar a altres pacients la qual cosa seria una aplicació del principi utilitarista.
La major part de gent que està en contra és perque té unes creences religioses, com per exemple les de l'esglèsia catòlica que diu que és Déu qui ha de decidir quan una persona ha de morir i que l'eutanàsia és un suïcidi. Però per mi aquest argument no és vàlid perquè es basa en qüestions de fe, indemostrables lògicament o científicament.

Per acabar penso que l'eutanàsia és èticament correcta ja que cada persona té dret a decidir el que vol fer amb la seva vida.

dimarts, 1 de desembre del 2015

ENTREGA DELS PREMIS AL MILLOR ESLÒGAN PMD

Imatge de l'entrega del premi PDM a Xisca Català el passat divendres
Redacció
El passat divendres 27 de novembre, en temps de l'esplai es va fer l'acta d'entrega del premi al millor eslògan PDM organitzat per l'ajuntament de Porreres i consistent a elaborar a les classes de tutoria un eslògan i un logotip per alertar als joves sobre els perills del consum abusiu d'alcohol. L'autora del millor eslògan i guanyadora en l'apartat individual va ser Xisca Català, alumna de 4t de PDC (4D), amb el lema "l'alcohol és una bomba, no l'explotis". A nivell de grups, el premi va caure en mans també de 4t de PDC (4D). El premi consistia en una motxilla o bossa d'esports costumitzada per l'Ajuntament. Els premis foren entregats per la batllessa de Porreres i dos representants de l'equip directiu.

S'HAN DE LEGALITZAR LES MARES DE LLOGUER?

Maria Francisca Matas Nicolau, 4t C
Les mares de lloguer són dones que, d’acord amb una altra persona, accepta a canvi de doblers que se li transfereixi al seu úter l’embrió prèviament engendrat mitjançant fecundació “in vitro” per aquell o aquells, a fi de quedar embarassada de l’embrió, gestar-lo, parir-lo i entregar-lo a qui l'ha encomanat com un fill legal. Jo estic a favor, perquè amb aquest procés pots donar opció a tenir fills a moltes persones o parelles que tenen problemes de fertilitat.
Molta gent està a favor perquè ajudes a persones i parelles amb problemes de salut que els hi és molt difícil o impossible tenir fills. Les malalties hereditàries, l’envelliment, l’obesitat, els desequilibris hormonals, entre d’altres, poden contribuir a la infertilitat. També, algunes dones tenen problemes mèdics que fan que quedar-se embarassada sigui perillós. Un altre motiu pel qual podem estar a favor de les mares de lloguer, és que podem ajudar a les parelles homosexuals a convertir-se en pares. Estar a favor d’aquest procés pot ajudar a que la dona que faci de mare de lloguer obtengui ingressos econòmics si els necessita. Per tant, el mètode de mares de lloguer es relaciona amb el principi utilitarista (Stuart Mill), perquè duent-l’ho a terme podem aconseguir que moltes persones es beneficiïn i no perjudicam a ningú.
En canvi, però, hi ha gent que està totalment en contra, perquè opinen que pot causar problemes emocionals entre la mare de lloguer i el fill. Des del meu punt de vista, trob que això no hauria de ésser un problema, ja que l’òvul no té perquè esser de la mare de lloguer i aquesta, ja en un principi, ha d’anar concienciada que fa un favor a una família que no pot tenir fills.
A Espanya, les mares de lloguer estan prohibides, encara que hi ha un gran percentatge d’espanyols que estan a favor i que troben que s’hauria de legalitzar. Els països on és legal són Estats Units, Ucraïna, entre pocs més. Hi ha un 15% de persones o parelles espanyoles infèrtils, i, per tant a part de l’adopció, haurien poder dur a terme aquest mètode. He viscut una experiència propera d’una parella que ha recorregut a aquest procés a Ucraïna i trob que no hi ha motius pels quals estar en contra.




dimarts, 24 de novembre del 2015

HELENA MATEOS ÉS LA NOVA REPRESENTANT AL CONSELL ESCOLAR DELS ALUMNES

Els membres de la mesa electoral van anar aula per aula per permetre als alumnes exercir el seu dret a votar
Redacció
Helena Mateos ha guanyat amb contundència les eleccions celebrades el passat 17 de novembre per triar el representant dels alumnes que havia quedat vacant al Consell Escolar. En aquestes eleccions van exercir el seu dret a votar 354 alumnes dels 374 inscrits en el cens electoral, un 94,5 %. Mateos, pràcticament triplicà en vots als seus immediats perseguidors en obtindre el suport de 172 alumnes (49 %), enfront dels 58 sufragis de Gabriel Mesquida, que serà el primer suplent, i dels 50 de Fracisca Garí, tercera en vots i segona suplent. La resta de candidats han quedat molt per sota dels abans esmentats. Per acabar dir que hi ha hagut 4 vots en blanc i un vot nul.
Imatge del recompte de vots, que no va tenir gaire emoció per la contundent victòria d'Helena Mateos
Helena Mateos, la nova representant de l'alumnat al Consell Escolar


dimarts, 17 de novembre del 2015

L'IES PORRERES GUARDA UN MINUT DE SILENCI PELS ATEMPTATS DE PARÍS

Aquest mural realitzat pels alumnes de PMAR pretenia expressar els nostres sentiments enfront del terror provocat a Europa i al Mitjà Orient per l'Estat Islàmic
Redacció
Ahir, dilluns 16 de novembre, alumnes, professors i personal no docent del nostre centre, van interrompre les activitats lectives a les 12:00 del migdia per guardar un minut de silenci pels atemptats terroristes de París extensible a totes les víctimes directes i indirectes del conflicte del Mitjà Orient (a Síria i Iraq fonamentalment) i del terrorisme d'Estat Islàmic. Amb aquest acte, convocat a tots els centres educatius de les Balears per la junta de personal docent, la nostra comunitat educativa pretenia expressar la nostra solidaritat amb les víctimes, així com el rebuig a aquest tipus d'accions de terror indiscriminat i el desig d'una sortida pacífica i negociada a tots els conflictes del Proper i Mitjà Orient. A més a més els alumnes de 3r de PMAR van elaborar un mural que es va penjar a l'escala principal per mostrar el rebuig al terrorisme islamista d'Estat Islàmic, i la solidaritat amb els milions de refugiats musulmans que es veuen obligats a fugir dels seus països per les accions d'aquesta organització armada.

dimecres, 11 de novembre del 2015

FPB SUBMINISTRA VERDURES ECOLÒGIQUES DURANT TOT EL CURS AL PROFESSORAT PER NOMÉS 35 €

Redacció
Dins del programa educatiu de la FPB (de la branca d'agricultura) hi ha un apartat de comercialització i preparació dels productes agrícoles. Per tal de poder dur a terme aquests continguts els i les alumnes tornen, un curs més a posar en marxa una activitat formativa pel qual la seva producció es reparteix entre una sèrie de professors del nostre centre (i altre personal no docent), que els han patrocinat i ajudat per tal de poder aconseguir el seu vestuari i material de feina. Aquest curs l'aportació serà de 35 € i donarà dret als donants a rebre setmanalment (sempre que sigui possible) l'entrega d'aquesta producció ben arreglada i presentada dins bosses reutilitzables. Aquestes primeres entregues han vingut acompanyades de receptes amb els productes que repartien: carbassa, enciam i pebres. Per animar a tots els professors a participar els alumnes han preparat una campanya publicitaria al taulell reservat a FPB a la segona planta, prop dels despatxos dels departaments didàctics. En aquest taulell podrem trobar informació d'actualitat sobre el programa, receptes, etc.


dimarts, 10 de novembre del 2015

UNA PLAGA ATACA LA NOSTRA PERCEL·LA DE GESPA

Alumes de FPB 2 (jardineria)
La nostra gespa va sofrir una plaga de rosquilla negra, aquest insecte es dedica a menjar l'arrel de la gespa, provocant així la seva mort.

Quan vàrem veure la infecció, vàrem actuar ràpidament i vàrem aplicar un producte fitosanitari per eliminar de forma ràpida i efectiva aquesta plaga de rosquilla negra.

Aquest producte fitosanitari es d'ingestió es a dir, l'oruga s'ha de menjar el producte fitosanitari perquè faci efecte, que en aquest cas és produir-li una hemorràgia interna que finalment li provocarà la mort.

L'endemà vàrem retallar la gespa a una altura molt baixa per tant de retirar la gespa morta i que es recuperés més aviat.


Actualment la nostre gespa està viva, encara li queda recuperar-se del tot però per ara ens ha sobreviscut el 90% de la nostra gespa.

Rosquilla negra: És una oruga que s'alimenta del coll i les fulles inferiors de les plantes. Durant el dia romanen amagades i enroscades a terra. És una plaga molt polífaga. Té 2 o 3 generacions a l'any.

ES COMENÇA A DISPUTAR UNA NOVA EDICIÓ DEL POPULAR CONCURS "EL GRUP MÉS ECOLÒGIC"

CMA/Redacció
Des de la CMA (comissió de medi ambient) ens han fet saber que el passat dilluns, dia 19 d'octubre, va començar una nova edició del popular concurs "el grup més ecològic". Aquest concurs es fa perquè l'IES Porreres contribueixi en la sostenibilitat del medi ambient a nivell de recursos (paper, energia, metalls...) i residus, fomentant hàbits relacionats amb la sostenibilitat ambiental entre els alumnes.  Hi participen els 20 grups-classe de l’IES Porreres i es desenvoluparà al llarg de tot el curs. Hi haurà 2 voltes:
  • Primera volta: de dia 19 d'octubre a dia 29 de gener.
  • Segona volta: de dia 1 de febrer a dia 6 de maig.
Hi haurà tres premis: pel campions de la 1a i de la 2a volta (els que hagin aconseguit més punts a cada volta però amb la condició que un cop guanyada la 1a no es pot aconseguir repetir premi a la 2a encara que s'hi aconsegueixin més punts) i pel grup més ecològic de tot el curs (suma de punts de les dues voltes). Els grups amb menys puntuació de cada mes duran a terme treballs de neteja al centre.
Què s’ha de fer per obtenir punts? Es valoraran els apartats següents:
1.- Fer classe amb llum natural (obrir les persianes a primera hora) sempre que sigui possible.
2.- Fer un bon ús de les papereres de les aules, reciclar correctament i conservar els cartells.
3.- Buidar les papereres de les aules un o dos pics per setmana.
4.- Fer un bon ús de les papereres del pati i reciclar correctament.
5.- Mantenir la neteja del trespol i les taules.
6.- Mantenir l'aula amb bones condicions (parets, radiadors, tauler, taules ordenades).
7.- Aportar iniciatives pel grup-classe (ecoextres). Punts extres.
8.- Participar en les activitats proposades per la comissió de medi ambient (tallers de Nadal...)
9.- Participar en la recollida d'oli usat.
Enguany hi ha canvis respecte als ecoextres: a la 1a volta hauran d'estar relacionats amb la separació de residus i el reciclatge d'oli, mentre que a la 2a volta es relacionaran amb l'estalvi d'energia i d'aigua.
Els professors de la CMA s'encarreguen de supervisar l’estat de les aules i de valorar el grup-aula amb la puntuació pertinent. Es faran inspeccions sorpresa un pic per setmana a totes les aules. Els professors de guàrdia també anotaran les incidències que es produeixin en temps d'esplai o entre classe i classe en els canvis d'aula per sumar o restar punts als grups dels alumnes implicats.

dimecres, 4 de novembre del 2015

CANVIS EN EL SISTEMA DE RECOLLIDA D'OLI USAT

CMA/Redacció
Un curs més la CMA del nostre centre posa en marxa el programa de recollida d'oli usat: Enguany funciona diferent, no hi ha botelles de plàstic reutilitzables. Cada un ha de dur l'oli dins una botella qualsevol de plàstic i deixar-la dins una capsa davant l'escala de davant consergeria que posa: Reciclatge d'oli. (adjuntam el document que s'ha mostrat als alumnes sobre aquest aspecte). Millor si es posa el nom i els litres aproximats que hi ha. Els membres de la CMA setmanalment posarem les botelles dins el bidó blau que hi ha expressament per això i ho enregistrarem.  
Aquest és el document que s'ha mostrat als alumnes per explicar els canvis

dimarts, 27 d’octubre del 2015

ELS ALUMNES DE 2ESO I PMAR VISITEN EL PARC DE TECNOLOGIES AMBIENTALS DE SON REUS I RAIXA

Redacció/Tecnologia
Els passats dies 13 i 20 d'octubre els alumnes de 2n i de PMAR de 3r van visitar les instal·lacions de l'empresa TIRME al Parc de Tecnologies Ambientals de Son Reus i la Possessió de Raixa, ambdós al terme municipal de Bunyola. El primer objectiu d'aquesta sortida, organitzada pels departaments de tecnologia i ciències socials, era ensenyar als alumnes el tractament que es dona als residus de totes la Balears (i els que arriben d'altres llocs de l'Estat i de la UE) en aquest parc. Es tracta de conscienciar i reeducar mediambientalment a tots els alumnes que visiten aquest centre respecte a un tractament sostenible dels residus .En segon lloc es pretenia mostrar la importància històrica, artística i cultural d'una de les possessions més importants de la nostra illa.
S'ha de dir que la setmana anterior a la sortida es va dur a terme una divertida activitat prèvia per preparar la visita: un joc de twister amb els colors representatius del triatge o recollida selectiva selectiu de residus. 
La visita guiada va començar al Centre d`Informació i Educació Ambiental (CIEA) del Parc de Tecnologies Ambientals que és un edifici amb uns mòduls construïts a partir de materials procedents de productes de reciclatge. Els encarregats de la visita guiada esperaven als nostres alumnes a la recepció en el hall del CIEA i els donaren la benvinguda. Seguidament es va fer una fotografia al grup. Posteriorment es va passar a l'explicació i a la projecció d'un vídeo sobre el tractament dels residus a Mallorca. Un cop apresa la teoria es va procedir a fer una volta en tren per les instal·lacions del Parc de Tecnologies per observar el funcionament pràctic dels centres de triatge, compostatge, metanització, incineració, ... A l'antic abocador clausurat es va poder visitar una exposició de juguetes fetes amb materials reciclats.
Una vegada acabada la visita a tirme el grup es va encaminar cap a la propera possessió de Raixa, on els alumnes van poder gaudir d'un dels casals i jardins més valuosos del nostre patrimoni històric i cultural.
Si voleu veure o descarregar-vos més fotografies d'aquesta sortida vos hem preparat un foto-reportatge a la secció de pàgines, al què podeu accedir directament per mitjà d'aquest enllaç:


dimarts, 20 d’octubre del 2015

CONVOCADES ELECCIONS PER RENOVAR PARCIALMENT EL CONSELL ESCOLAR DEL NOSTRE CENTRE

Redacció
 Dos cursos després la democràcia escolar torna a manifestar-se al nostre centre en forma d'eleccions per renovar la meitat dels representants de pares, alumnes, professors i personal d'administració i serveis al consell escolar. 
L'interès d'aquestes eleccions des que es va aprovar la LOMQE, més coneguda com llei Wert, ha minvat molt. La LOMQE ha deixat els consells  escolars totalment descafeïnats, buidant-los de competències. Aparentment el consell escolar segueix essent l'òrgan de govern dels centres, però perd moltes de les seves competències que passen a la directiva. El consell escolar ja no aprova els pressuposts, ni els projectes educatius, ni el procés d'admissió d'alumnes. A més a més perd molt de pes a l'hora d'elegir la direcció del centre. Bàsicament queda reduït a un consell consultiu, que ha de ser informat de tot, pot expressar opinions, però no té veu ni vot en la majoria d'aspectes en què fins ara intervenia activament. La democràcia als centres és, amb aquesta llei, una democràcia de molt baixa qualitat, perquè el seu principal òrgan d'expressió esdevé un element purament decoratiu i absolutament buit de contingut. Es tracta d'un model més autoritari, amb un consell escolar que existeix però no té poders i on la direcció és qui ho pot decidir pràcticament tot. Tanmateix a molts instituts, com pot ser el nostre, les direccions han decidit no prendre decisions importants sense el consens de la comunitat educativa o del claustre de professors, tot i poder-ho fer legalment, per mantenir l'esperit democràtic que Wert ha intentat destruir.
De moment ja s'ha constituït la Junta Electoral del nostre centre i avui, dia 20 d'octubre, es publiquen els censos electorals definitius de pares, alumnes, professors i personal no docent. Fins dia 29 d'aquest mes hi ha temps per presentar candidatures La "campanya electoral" començarà formalment el proper dia 9 de novembre quan es presentaran les llistes de candidatures definitives. Dia 17 de novembre es celebraran les eleccions de l'alumnat. Dia 18 es celebrarà el claustre extraordinari per a lelecció dels representants del professorat i les eleccions del personal d'administració i serveis. Finalment dia 19 es celebraran les dels pares i mares d'alumnes, a les quals es pot votar presencialment o per correu (es pot sol·licitar a secretaria fins dia 13 de novembre).
Un cop realitzat l'escrutini el dia 20 de novembre es proclamaran els candidats electes, i aquell mateix dia, es constituirà el nou consell escolar de l'IES Porreres.

dimarts, 13 d’octubre del 2015

PERE CAPELLÀ: PERSONATGE DEL CURS 15/16 A L'IES PORRERES

CNL/Redacció
La CNL ha acordat dedicar aquest curs a la figura de PERE CAPELLÀ I ROCA, mestre, poeta, dramaturg i activista republicà, algaidí i montuïrer,  també conegut pel seu pseudònim literari: Mingo Revulgo. La CNL ens ha fet arribar una petita biografia de Pere Capellà perquè aneu coneixent el personatge: 
Pere Capellà i Roca va néixer a l'Algaida, Mallorca, el 1907 i morí a Palma, al Terreno, el 1954. Destaca com a poeta, dramaturg i mestre. Home profundament compromès amb el seu temps i els seus ideals, va iniciar la carrera militar i va arribar a ser oficial de l'exèrcit republicà, així com cap d'Esquerra Republicana d'Algaida. No obstant això, la seva vocació fou la docència, tot i que sols va poder exercir-la durant breu temps, ja que les circumstàncies polítiques li ho van impedir aviat. En acabar la guerra civil i a causa de la seva ideologia i militància política, Pere Capellà fou represaliat i empresonat durant quatre anys.
Durant el seu empresonament conreà l'amistat amb el filòleg Manel Sanchis Guarner..
No és fins al 1943 quan Capellà recobrà la llibertat, encara que només condicional. No pogué, però, instal·lar-se al seu poble d'Algaida perquè les autoritats no se'n volgueren fer càrrec. En canvi, el consistori de Montuíri, vila de la seva estimada Maria Fornés, sí que accedí a acollir l'escriptor. La parella contragué matrimoni el juny del mateix any i posteriorment nasqueren els seus fills Llorenç i Margalida.
Els anys difícils de la postguerra van ser encara més durs per a la família de Pere Capellà, ja que havia estat inhabilitat per a exercir de mestre. Per poder sobreviure es dedicà a múltiples tasques, com ara cambrer de cabaret, comerciant de tatxes de contraban, botiguer, professor particular i regent d'un cafè. També a ca seva treballava fabricant fideus, pasta de sopa i oli d'ametlla. Per si això no bastava, encara fou detingut i empresonat al fortí d'Illetes per no haver-se presentat a files de l'exèrcit nacional. Només la intervenció de personalitats montuïreres aconseguí que fos alliberat.
Literàriament, Pere Capellà ens ha deixat exemples de la seva qualitat poètica amb el recull
Cançons republicanes (1931), o amb poemes com Jo sóc català i Així arriben els vençuts. Moltes de les seves peces apareixen signades amb el pseudònim de Mingo Revulgo. Igualment va publicar nombrosos articles periodístics amb un marcat contingut polític i social, en castellà, en diaris i revistes de l'època com Baleares, Cultura Obrera o La Voz de Porreras.
El gran reconeixement popular, però, li va arribar a la dècada dels anys 40 i 50, quan, empès per Manuel Sanchís Guarner, va començar a cultivar el teatre. Destaquen les obres
L'Amo de son Magraner (1949), Sa Madona du es maneig (1950), El carrer de les tres roses (1952) o El rei Pepet (1954) que constitueixen el punt de partida per a un nou teatre a Mallorca, amb una llengua col·loquial , però rica, eficaç per presentar els seus ideals ètics i polítics. El teatre de Pere Capellà conté escenes plenes d'humor, tretes de la vida rural mallorquina, però també de les noves formes de vida.
Pere Capellà va ser mestre de les noves generacions d'autors teatrals, però va morir prematurament el 17 de desembre de 1954.

dimarts, 6 d’octubre del 2015

L'IES PORRERES GUARDA UN MINUT DE SILENCI PER LA MORT DE MIQUEL ALBERO

Alumnes de 3r PMAR/Redacció
El passat 28 de setembre de 2015 els alumnes i professors de l'IES Porreres guardaren un minut de silenci en honor de Miquel Albero, un mestre de llengua i literatura catalana de l'institut Pau Cases Noves d'Inca, famós per impulsar la campanya dels enllaçats.  L'èxit d'aquesta campanya va fer que l'anterior govern aprovàs la polèmica llei de símbols, el principal objectiu de la qual era eliminar els llaços reivindicatius d'escoles i instituts, i que, precisament avui dia 6 d'octubre, serà derogada definitivament pel Parlament Balear.

dimarts, 23 de juny del 2015

MARGALIDA PUIGSERVER I JOAN ROSSELLÓ, EXALUMNES DE L'IES PORRERES MILLORS NOTES DE SELECTIVITAT A LES ILLES BALEARS

Redacció
Margalida Puigserver de Porreres i Joan Rosselló de Vilafranca, que cursaren tota l'ESO al nostre centre i que han estudiat batxillerat a l'IES Felanitx i a l'IES Mossèn Alcover respectivament han aconseguit les millors notes a la prova de selectivitat d'enguany a Balears amb un 9,81. A més a més, un altre exalumne nostre d'ESO, Joan Nigorra, també ha aconseguit un resultat extraordinari amb unes poques dècimes menys que els anteriors.
Margalida Puigserver, Joan Nigorra i Joan Rosselló quan eren alumnes nostres
En una entrevista a Porreres TV els nostres exalumnes es van mostrar content i sorpresos per ser els millors de les illes i agraïts als mestres i professors que des de primària (a l'Escola Nova i al col·legi Es Cremat respectivament), passant per l'ESO (IES Porreres) i acabant amb el batxillerat els han preparat tan bé per assolit aquest gran èxit personal. També mostraren el seu suport al sistema públic d'ensenyament que tant ha patit mentre ells cursaven els darrers cursos d'ESO i el batxillerat.
Tant na Margalida com en Joan que, per cert, són excol·laboradors de la nostra revista, ja tenen decidit el seu futur. Na Margalida estudiarà enginyeria aeronàutica a la universitat de Terrassa i en Joan enginyeria civil a l'Imperial College London.
Seguidament vos oferim un enllaç on podreu veure l'entrevista que els hi van fer els companys de Porreres TV:



dilluns, 22 de juny del 2015

POVIMON PRESENTA UNA EXPOSICIÓ VIRTUAL AMB ALGUNS DELS MILLORS TREBALLS DE PLÀSTICA D'AQUEST CURS

Redacció/Plàstica
Povimon obre a la seva pàgina Arts & Crafts una petita exposició amb alguns dels treballs fets pels alumnes d'educació plàstica i visual i de taller d'artesania del l'IES Porreres més destacats del curs 2014-2015. Hi trobareu graffitis, collages de textures, geometries planes i perspectives isomètriques. Vos posam un enllaç per visitar aquesta exposició on-line:

divendres, 19 de juny del 2015

POVIMON ENTREVISTA A JOAN LLANERAS, CAMPIÓ CICLISTA I MEMBRE DE L'APIMA

Hola Joan, et podem fer unes quantes preguntes?
Per suposat, clar que sí.
-Per quin motiu et va començar a agradar el ciclisme?
Jo crec que va ser per una tradició familiar. Mon pare ja havia corregut de jove i quan jo era petit anàvem a veure les carreres, i des de ben petit cada cap de setmana estava dins el món del ciclisme, i així és com va començar a agradar-me, ja de molt petit.
-Quants de campionats has guanyat? Quins?
Campionats, molts: del món, n’he guanyat 7; Jocs Olímpics n’ he guanyat 2; dues medalles de plata olímpiques. A més, campionats d’Espanya i de Balears, no sé quants n’he guanyat.
-Quina ha estat la teva bicicleta preferida?
Segurament amb la darrera que vaig córrer els Jocs Olímpics de Pequín, amb una Cervello. Ha estat la darrera i m’imagín que també la més important.
 -Va ser fàcil prendre la decisió de retirar-se del ciclisme?
Si, perquè ja era vellet quan em vaig retirar, vaig aguantar corrent casi fins als 40 anys, i per un esportista d’alt nivell és una edat molt avançada. Tenia ben assimilat que ja era hora de plegar i dedicar-me a altres coses.

-A què et dediques ara?
Ara la meva feina diària és de gestió esportiva ja que dirigesc la part esportiva del Palma Arena, i després tenc altres projectes: he muntat un centre de ciclisme, CyclingMe, i també hem fet una escoleta de ciclisme i un equip de bicis.
-Tot i que t’has retirat, segueixes fent ciclisme?
Sí, a un altre nivell, però seguesc gaudint de la bicicleta. El ciclisme, per a mi, va ser una professió durant uns anys però no deixava de ser també un hobbie, i encara ara segueix sent una forma de seguir gaudint.
-Qui és el teu ídol?
El meu ídol, a la meva època, va ser de ciclista, en Bernard Tinnolt, un ciclista dels anys 80 que va guanyar 5 Tours de França, i com a atleta, va ser en Carl Lewis. Però ara mateix el meu ídol és un bon amic que tenc a Girona que té 55 anys i està lluitant per superar el càncer: ja n’ha superat 3, i ara li estan fent un trasplantament de medul·la. Realment, les ganes de viure i la passió que té per la vida el fan ser el meu ídol.
-Quina ha estat la teva caiguda més forta? Com va ser?

N’he tengudes unes quantes, no molt greus; m’he romput uns quants ossos, la clavícula quan era jovenet i una mà. Tal vegada la més forta va ser quan vaig caure i me vaig rompre unes fibres d’una cama. Però bé, tampoc no he tengut lesions greus, per sort.

-Va ser fàcil mantenir la teva família i seguir amb el ciclisme professionalment?
Bé, la família va venir després, quan ja era ciclista professional i el dia a dia es va anar fent. A vegades no és molt fàcil compaginar-ho, però bé, tampoc no és molt complicat. A més, per a ells ha suposat poder viatjar i conèixer altres països.

-Quina és la teva millor anècdota relacionada amb el ciclisme?
Uff, n'hi ha moltes. Una de curiosa va ser a l’any 98 amb Lance Armstrong, que després va guanyar 7 Tours de França, i en aquella època havia superat un càncer i no havia guanyat moltes carreres. Estàvem un dia asseguts a una taula sopant, després d’una carrera, i el Tour havia acabat feia poc, i hi havia hagut un americà que havia fet tercer, i així com a fanfarró, n’Armstrong va dir: “si ell és capaç de fer tercer al Tour, jo puc guanyar-lo”. Tots els que estàvem a la taula vàrem riure, perquè casi no havia fet mèrits per guanyar-lo, i la sorpresa va ser que en va guanyar 7 després de seguits. Una altra té a veure amb la medalla d’or dels Jocs Olímpics de Pequín: vam sortir a celebrar-ho i jo vaig deixar la meva medalla als tècnics perquè no la volia perdre; altres companys sí que la van dur i al matí següent vaig llegir al diari que havien robat medalles olímpiques!
 -Moltes gràcies Joan i fins una altra
De res, gràcies a vosaltres i fins la pròxima.

dimecres, 10 de juny del 2015

"JEFASSOS" I "TOCA-TOCA" DISPUTARAN DIJOUS LA FINAL DEL TORNEIG DE FUTBOL DE L'IES PORRERES

Redacció/EF
"Toca-toca" ha donat la gran sorpresa a les semifinals del torneig de futbol al pati del nostre institut en eliminar contundentment per 5-1 al millor equip de la fase regular i gran favorit de la competició, "Es Revolt".  En les vuit jornades de lliga disputades "Es Revolt" comptava tots els partits per victòries i amb 24 punts era el líder indiscutible de la classificació per punts, mentre que "Toca-Toca" havia ocupat la quarta pocició amb 15. El fet que "Toca-Toca" començas el partit marcat dos gols molt ràpidament va desestabilitzar als favorits que jugaren el pitjor partit del curs.
A l'altra semifinal, que per Joan Noguera ha estat el millor partit de la competició "Jefassos" i "Dream Team" empataren a un gol. Finalment "Jefassos" disputarà la final després d'imposar-se a la tanda de penals.

dilluns, 8 de juny del 2015

EUTANÀSIA, SÍ O NO?

Sebastià Nicolau Orell, 4C
L’eutanàsia és La mort indolora, provocada a una persona que, per diverses raons, no vol seguir amb la seva vida. El més habitual és que es tracti de persones que pateixen una malaltia terminal dolorosa o un elevat grau de dependència que no té cap cura. Hi ha gent que creu que l’eutanàsia hauria d’estar prohibida, però segons la meva opinió ha d’estar permesa.
Una persona té dret a decidir amb llibertat si vol continuar amb la seva vida o no, més encara, quan continuar vivint pot resultar més dolorós que la mort provocada. Un metge ha d'actuar en benefici del seu pacient, i de vegades l’eutanàsia és millor opció que pagar un conjunt de tractaments experimentals costosos i de dubtosa eficàcia que suposarien un allargament innecessari del patiment del pacient i una càrrega per als familiars. El cas més dubtós és quan el pacient es troba en estat de coma o vegetatiu, on no pot decidir per ell mateix; en aquest cas, el que tengui el poder d’elegir sobre aquella persona, ha de respectar el seu desig anterior. Si l’afectat no havia expressat cap voluntat prèvia, s'haurà de fer un judici moral tenint en compte els principis dels drets humans i de l'utilitarisme, considerant les possibilitats reals de recuperació, el patiment dels familiars i, sobretot, si els seus òrgans servirien per salvar a altres pacients.
Per altra banda, la gent que es troba en contra de l’eutanàsia quasi sempre és a causa de motius religiosos. Consideren l’eutanàsia com a un suïcidi. Per exemple, a la religió cristiana està prohibit perquè creuen que Déu és qui ha d’elegir el moment de la mort d'una persona. Aquest argument és molt fàcil de refutar, ja que èticament s’han de respectar creences, llibertats i decisions dels altres. Si tenen aquestes creences que se les apliquin a si mateixos, però que respectin la decisió de qui no les té.
Per concloure, i retornant a l’argument clau, cada persona té el dret i la llibertat de decidir el que vol fer amb la seva vida; així que, l’eutanàsia és èticament correcta si així ho vol la persona qüestió.

divendres, 5 de juny del 2015

ENTREVISTA A PAU LLANERAS ESTUDIANT DEL NOSTRE CENTRE I PROMESA DEL CICLISME

Philipp Roig

Quins dies entrenes? Normalment entren els dimarts, els dimecres, els divendres, els dissabtes i els diumenges, però depenent de quins dies tenc carreres. Si és en dissabte, per exemple; el diumenge entren molt poc.

On entrenes? Si no tinc tems, entren a casa amb el corró o rodet i si tenc temps, surt a fer una volta. Normalment els dijous entrén al Palma Arena.

Com entrenes? Els dimarts ús el corró o rodet durant mitja hora o quaranta-cinc minuts. Els dimecres vaig al Palma Arena, però a vegades anam a Xorigo. Els divendres surt a fer una volta durant una hora i mitja o dues pel voltant de Porreres. Els dissabtes normalment sortim a fer 70-80 Km però si el diumenge hi ha carrera sortim a fer una volta i depèn de quins dissabtes, si hi ha carrera, els diumenges anam per la serra de Tramuntana o si hi ha carrera, anam a realitzar-la.

Te dificulta molt combinar la pràctica d'aquest esport amb els estudis? Me dificulta un poc les setmanes que tenim exàmens perquè no puc anar gaire a entrenar i si hi ha carreres, al cap de setmana m'impedeixen estudiar més i me costa més perquè torn cansat de la carrera. Igual passa els dies que ens manen molts de deures.

Com ho fas per estudiar i entrenar a la vegada? Arrib a casa en acabar l'institut i din; en acabar de dinar, em pos a fer deures fins les cinc més o menys que m'envaig a entrenar, depèn de que me toqui entrenar arrib més prest o més tard i si no he acabat de fer els deures, seguesc fent-los.

Com te van les competicions? Aquest any vaig començar tard perquè em vaig rompre la clavícula i vaig tenir un constipat una mica fort. Però ara m'està anant millor.

Quins títols que has guanyat? L'any passat vaig aconseguir els dos títols més importants de la meva carrera: els de campió d'Espanya de CRE (Contra Rellotge per Equip) i també de persecució per equip (pista). En anys anteriors també he estat dos pics campió de Mallorca.

A quina categoria estàs? Estic a la categoria segon any de cadet i l'any que ve, seré Junior de primer any.

Quina visió de futur tens? Si se presenta l'oportunitat en el món professional, hi arribaria. Ara tenc pensat que en acabar l'ESO, faré un FP (formació professional) i intentaré donar tot el que pugui amb la bicicleta.

T'impedeix tenir relacions amb altra gent? No m'impedeix directament però com que he de viatjar, entrenar i estudiar a la vegada, costa més tenir una relació estable. La parella també ha d'estar d'acord en tenir una relació més a distància.

Tens algun comentari que afegir respecte al tema? No hagués pogut arribar a aquest nivell fora l'ajuda dels meus amics, la meva família i també dels professors, que han fet un gran treball amb aquest tema i també gràcies a l'equip educatiu que aconseguí que no m'hagués d'avaluar d'educació física. Esper que la meva vocació serveixi com exemple per donar esperança a tots aquells que posen en dubte que l'esport, els estudis i la feina es puguin combinar i també anim a tota la gent a que faci un esport pel seu propi bé i per tenir una vida més saludable, no fa falta que sigui competitiu.

dimecres, 3 de juny del 2015

LOS ALUMNOS DE LENGUA CASTELLANA ELABORAN FOLLETOS TURÍSTICOS DE DIVERSAS LOCALIDADES ESPAÑOLAS

Los alumnos de 4º A i 4º B de ESO han elaborado folletos de promoción turística de diversos pueblos y ciudades de España en un ejemplo de uso práctico de la lengua. Os ofrecemos dos magnificos ejemplos de este trabajo; los folletos de Alcalá de Guadaíra y Donostia/San Sebastián:


dilluns, 1 de juny del 2015

1A CAMPIÓ DE LA 2a VOLTA I 2B GUANYADOR GLOBAL DEL CONCURS "EL GRUP MÉS ECOLÒGIC"

2ESO-B, el grup més ecològic de curs 2014-2015
Margalida Adrover
El grup guanyador de la 2a volta del concurs "El grup més ecològic 2014-15" ha estat 1rA, amb 352 punts. El premi ha estat una entrada per anar al cinema de Manacor i una petita guia molt pràctica per saber a quin contenidor s'ha de tirar cada residu.
El grup guanyador final del concurs "El grup més ecològic 2014-15" ha estat 2nB, amb un total de 869 punts, entre la 1a i 2a volta. El premi ha estat una camiseta i una acampada de dos dies (11 i 12 de juny) a s'Arenalet d'Aubarca, al Parc natural de la península de Llevant.
El grup perdedor del concurs ha estat 3rB, amb un total de 733 punts, entre la 1a i 2a volta. El premi serà d'una sessió de neteja a una zona de l'institut.
Enhorabona als grups guanyadors i a tots els grups per col·laborar a tenir un centre net a l'IES Porreres.
1 ESO-A, guanyador de la 2a volta de concurs "el grup més ecològic" del curs 2014-2015

divendres, 29 de maig del 2015

L'IES PORRERES TRIOMFA A LA XI MINIOLIMPÍADA DE FÍSICA I QUÍMICA DE LES ILLES BALEARS

Margalida Adrover
El passat 7 de maig de 2015, tres alumnes de 4t d'ESO de l'IES Porreres varen participar a la XI Miniolimpíada de Física i Química, celebrada a la Universitat de les Illes Balears i destinada a tots els alumnes de 4t d'ESO que cursen l'assignatura de física i química.

Hi participaren alumnes de centres diferents de totes les illes. Obtenien premi els 5 millors alumnes classificats i els 3 primers centres classificats.
De l'IES Porreres hi assistiren els alumnes: Amador Jaume Barceló, Maria Rosa Andreu Julià i Sebastià Nicolau Orell.

SEBASTIÀ NICOLAU: 2n alumne classificat.

IES PORRERES: 1r millor centre classificat.

Enhorabona a aquests alumnes pels resultats obtinguts. Agraïm la participació i esforç de la seva professora de física i química, Margalida Adrover Garau, i de tots els professors del departament de ciències naturals.

dimecres, 27 de maig del 2015

LA MONTAÑA DE CURA SE VISTE DE PRIMAVERA

Maria Sansó Femenias, 3r D
Nacen las primeras flores, tímidas, enseñando pétalos vivaces, desenfadados, llenos de color y de vida, escondidas entre arbustos, que ahora brillan verdes como nunca. Gigantes árboles que han esperado tres estaciones para lucir su mejor vestido, galanes, me enseñan cada una de sus pequeñas hojas verdes, deslumbrantes, fuertes, como nunca. A su lado, simpáticas flores que me saludan con todo su esplendor, y que muy pronto se transformaran en frutos, frutos de primavera, coloridos, brillantes, sabrosos. Frutos de toda una vida. Entre arbustos y flores, sucede la magia, el renacer de una nueva estación que va inundando cada pequeño rincón de esta montaña de vida, de felicidad.
El cielo extraodinariamente azulado, despejado, las nubes ya no sacan la cabeza para saludar, se esconden ya de este sol que brilla, radiante, y que invade toda la montaña y la hace especial, como cada primavera. Sol, que calienta, acogiéndote y viajando a lo que será el verano, época de locura desenfrenada, de no tener ninguna preocupación, de simple felicidad. Pequeños suspiros de viento, que aún tienen algo que decir están acariciándome cada uno de mis cabellos, con los que baila un sencillo, pero mágico, vals de despedida, Mis ojos están asombrados, es increíble cómo todo este paisaje me saca su mejor sonrisa y me invade de recuerdos.
Los pequeños animales se asoman para salir ya de sus madrigueras; expectantes, empiezan a correr y a volar. Mariposas de mil y un colores hacen su primer vuelo entre flores. Los pájaros, escondidos entre las ramas más altas de los árboles, cantan, cantan como llevan ya timpo sin hacerlo, preciosas melodías, sin fin.

¡Qué bonito todo en conjunto, mágico, único!
Da vida.
 

dilluns, 25 de maig del 2015

VIATGE D'ESTUDIS: LONDRES 2015



Francina Massanet Miralles & Sebastià Nicolau Orell
Els alumnes de 4t d’ESO vam anar de viatge d’estudis a Londres del 16 al 20 de Febrer. Fou un gran viatge on aprenguérem molt i ens ho passàrem d'allò més bé. 
Dilluns 16
Partírem ben prest amb moltes ganes i nervis per emprendre aquesta aventura plena de sorpreses, rialles i diversió. Les professores que ens acompanyaren foren na Margalida Mas, na Margalida Barceló, n’Antònia Mora, na Magdalena Martorell i na Bel Gost.
Una vegada haguérem arribat a l'aeroport de Palma, ens dividirem amb grups de 12 persones per evitar perdre a algú (Margalida Barceló) o crear embossos al metro (tot i que això era demanar molt en vista del personal).
Quan ho tenguérem tot a punt per entrar a l'avió, l'emoció augmentava (tothom estava revolucionat menys na Margalida Barceló que corregia i llegia La plaça del diamant). Una vegada tothom al seu lloc, el vol en direcció a Londres (Stansted Airport) començà.
L'arribada al Travelodge Hotel - London Central City Road, es va fer bastant llarga ja que tothom ja estava cansat de trescar. L'hotel ofereix un servei molt bo i el control és màxim (si no vos ho creis, ho podeu consultar amb n'Antonio mateix ja que, ell ho va poder experimentar). Altres van tenir la sort o la desgràcia (segons com es miri) de comprovar el bon funcionament dels detectors de fum i; per tant, el bon humor del personal de l'hotel i de les professores. És clar, no vàrem fer trui cap vespre i tothom estava a la seva habitació fent una bondassa. Encara desconeixem perquè ens amenaçaren de fer-nos fora. 
Dimarts 17
Ens aixecàrem prest i berenàrem a l’hotel. Vàrem partir escopetejats perquè a na Margalida Mas i a na Magdalena Martorell els agrada molt anar afuades (i millor no dur la contrària a aquestes dues). Tanta sort de n'Antònia Móra que, aixecant el seu famós paraigües, intentava que ningú es perdés seguint el ritme de les jefas. Fou el dia més feixuc de tots; ja que, haguérem de recórrer tota la ciutat a peu. El matí vàrem passar pel costat de la Torre de Londres i travessàrem el Tower Bridge. Vàrem fer una visita molt interessant al Globe Theater, el teatre on es representaven les obres de Shakespeare. Seguírem fins a la Catedral de St. Paul, on na Bel Gost es va emocionar i ens va explicar moltes coses. A l’hora de dinar, ens aturarem defora de la parada Embankment, i ens donaren temps lliure per dinar. L’horabaixa vàrem anar al London Eye. Tot i haver reservat, l’espera és eterna i ens van entretenir amb una pel·lícula en 4D (una sobrada per passar 10 minuts fent alguna cosa). Vàrem pujar amb la posta de Sol i va ser molt bonic. No obstant, els vidres de la cabina estaven un poc bruts i els selfies no quedaven d’allò més bé. Caminarem fins a Picadilly Circus i poguérem veure pel camí el Big Ben, la Westminister Abbey i la Trafalgar Square. Allà ens donaren temps lliure per passejar i sopar, i molta gent va aprofitar per anar a la M&M Store, una botiga molt guai on te cobren 15€ per una bossa de Lacasitos. Finalment, tornarem amb metro (gràcies a Déu) fins a l’hotel, i tenguérem temps de aturar-nos a l’estació de King’s Cross i fer-nos una foto amb el carretó d’en Harry Potter. A l’hotel tothom es va portar bé i va anar a dormir prest.
Dimecres 18
Al matí agafàrem al bus cap a Candem Town, on hi estàrem fins després de dinar. Estava ple de tendes i mercadets, on s’hi pot comprar de tot el que es pot imaginar. Els carrers estaven plens de vida (de gent que te volia robar la cartera, també) i s’hi respirava un aroma especial (millor no saber de què). L’horabaixa vàrem visitar el British Museum, on tothom va gaudir d’una gran visita cultural; ja que, ningú es va asseure al banc i passar de tot. El vespre anàrem fins a Oxford Street, just a temps per veure com totes les tendes bones tancaven (és clar, les profes sabien que preferíem veure el museu). Tenguérem temps lliure per arrasar les tendes encara obertes i sopar. Tornarem en metro fins a l’hotel. Fou el vespre que alguns tengueren la sort de conèixer al personal de l’hotel, Big Daddy pels amics.
Dijous 19
Al matí vàrem anar fins al Madame Tussauds, el museu de cera. En sortir, vàrem passar per la casa de Sherlock Holmes, al 221B Baker Street. Un cop a Notting Hill Gate, ens van donar temps lliure per dinar (es va posar a ploure, i les professores van fer el seu típic campi qui pugui). L’horabaixa vam anar de museus, poguérem triar entre el Science Museum o el Natural History Museum. Ambdós van ser molt interessants; i molts pogueren observar les seves grans meravelles des de la cafeteria. Tot i ploure, vam agafar el metro fins al Hyde Park Corner, i vam fer una bona passejada de vespre fins al Buckingham Palace (perquè a tothom li feia moltes ganes veure’l banyat). Ja de tard, vam agafar el metro fins a Covent Garden i vàrem sopar per lliure. Finalment, tornarem a l’hotel. Com que era el darrer dia, tothom va anar a dormir prest perquè estàvem molt cansats (hahahah).
Divendres 20
Amb molta tristor i amb ganes de quedar més per allà on ningú ens feia els comptes, férem les maletes i ens acomiadàrem de l’hotel. Agafàrem el bus fins l’aeroport de Gatwick i tornàrem a Mallorca. Tot i que pares i fills van dir que s’enyoraren molt aquest temps que havien estat a fora, tots sabíem que era mentida.

FOTO-REPORTATGE VIATGE D'ESTUDIS A LONDRES 2015 

divendres, 22 de maig del 2015

DIADA DE SANT JORDI 2015

Com cada any el repartiment de roses dedicades va omplir l'alumnat de felicitat i il·lusió
CNL
La celebració del dia de Sant Jordi a l'IES Porreres és un indubtable exemple de treball interdisciplinar de centre. Per començar la festa les roses amb dedicatòria que els alumnes de 3ESO preparen amb la coordinació d'extraescolar i que reparteixen ens feren sentir la festa amb il·lusió.
Enguany en motiu de l'any Ramon Llull els alumnes de tots els cursos han treballat la figura de Ramon Llull des de diferents departaments i assignatures (socials, castellà, català i orientació). Les activitats s'han fet tant dins com fora de l'aula, és el cas de la sortida de Randa amb els alumnes de 3ESO. Aquesta diada es va aprofitar per mostrar algunes de les feines fetes com l'auca de la vida de Ramon Llull elaborada pels alumnes de diversificació, l'exposició sobre els seus viatges feta pels alumnes de geografia de 3r, ... Durant la diada gaudirem també de les actuacions preparades per molts departaments i diferents assignatures: música, cant coral, llatí, taller de teatre.
Els alumnes de llatí es difressaren d'antics romans i recitaren textos llatins de Ramon Llull
 També s'entregaren el premis literaris del concurs de Sant Jordi 2015 als millors poemes i narracions fets pels nostres alumnes. Enguany aquests premis es concedien en col·laboració amb l'Agrupació Cultural de Porreres i els textos guanyadors a més de a la revista Povimon també es publicaran a la revista Llum d'oli que edita aquesta associació a Porreres. Les guanyadores d'enguany foren Catalina Pons Sansó (millor narració de 1r cicle), Carme Rosselló Solivellas (millor poema de 1r cicle) i Maria Sansó Femenies (millor poema de 2n cicle).
Alumnes premiades en el concurs literari de Sant Jordi 2015
Aparició miraculosa de Llull
El propi Ramon  es va manifestar durant la diada en una de les seves miraculoses accions, reencarnant-se en el cos d'un alumne (Txim Rios) i dirigint unes paraules a l'alumnat denunciant la patètica política cultural dels nostres governants. El seu discurs deia així:

"Bon dia poble de Mallorca!

Després d'aquest llarg i profund retir, Déu ha volgut que avui torni ésser aquí.

Fa molts anys que la il·luminació de Randa em va fer veure amb més claredat com els homes viuen fins que moren.

Ja sabeu que vaig fer llargs viatges per donar coneixement a la gent, sí CONEIXEMENT.

Ara, Déu se m'ha fet present un altre cop amb aquestes paraules:

“Llull, desperta! La teva terra et necessita, és plena de confusió i mentides. Vés i parla! Que sentin la Teva llengua..... que és la Seva! Que vegin que els qui menteixen no tenen raó. Vés amic i parla!”

Així que aquí em teniu per recordar-vos les paraules de l'AMAT que ens ensenyen que no sempre els que parlen més fort tenen la raó.

“COM QUE ÉS MÉS EL QUE IGNORES QUE EL QUE SAPS, NO PARLIS MOLT”
Ja fa més de 700 anys que vaig escriure aquests versos:

Sóc home vell, pobre, menyspreat

bon exemple he donat

poc sóc conegut e amat

Set segles després, sé que la meva feina no ha estat debades, aquesta celebració n'és una bona mostra.

No en tengueu cap dubte, per vèncer la ignorància cal cultura, cal estimar les nostres arrels, la nostra llengua. Sí ESTIMAU!

“ESTIMAU A FI DE NO MORIR, PER TAL COM DESAMOR ÉS MORT I AMOR ÉS VIDA”

Gràcies i Bon Sant Jordi!"

La doctora en història, professora de la UIB i gran coneixedora de la història medieval de l'època de Ramon Llull, Maria Barceló i Crespí, ens va adreçar unes sàvies paraules sobre la importància que la cultura ha tengut a la seva vida i ens va encoratjar a llegir i estudiar per fer-nos millors persones. Com a homenatge a la seva brillant trajectòria acabàrem l'acte amb la sembra d'un lledoner amb els seu nom i en Rafel Nigorra li va dedicar una divertida glosa que la va emocionar enormement.
Finalment, cantàrem tots junts una versió jazzística preciosa de la Balanguera creada pel departament de música de l'institut.
Un dels moments més emotius de l'acte va ser quan la doctora Maria Barceló va sembrar el seu arbre al jardí