PÀGINES

dimarts, 25 de desembre del 2012

13D: L'IES PORRERES FA UN LLAÇ HUMÀ PER UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DE QUALITAT

El passat 13 de desembre, es va viure a tota Espanya una jornada de mobilització i protesta organitzada per la CEAPA, els sindicats i la Plataforma per la defensa de l’escola pública a l’àmbit de tot l’Estat espanyol en contra dels retalls en l'àmbit educatiu així com de la LOMQE i del que aquest avantprojecte de llei suposa per tot el sistema educatiu. A les illes aquesta convocatòria també va rebre el suport de la Plataforma de l'Embut: Crida!
Segons els sindicats i la premsa, més d’un 80% dels centres educatius de les illes es van sumar a la iniciativa “Abraça i enllaça el teu centre". I és que, els centres educatius públics de les nostres illes es van sumar a aquesta jornada amb l’acció simbòlica “Abraça i enllaça en teu centre”, tot i les traves que des de Delegació de Govern es van posar per dificultar la seva realització (inesperades visites i advertències de la Guàrdia Civil a alguns centres educatius davant possibles incidents, la il·legalitat de les accions o possibles responsabilitats). Moltes escoles i instituts de bon dematí van abraçar el seu centre o es van enllaçar (a Palma, Manacor, Campanet, Sóller, Alaró, Son Servera...) 
I foren molts més els que realitzaren algun tipus d’acte simbòlic en acabar la jornada escolar: cadenes humanes, llaços humans, repartiment de llaços verds en defensa de l’escola pública o cacerolades tant a Palma com a la Part Forana. També se sumaren a la iniciativa centres de Menorca. La FAPA i les organitzacions sindicals a Eivissa van optar per fer una cadena humana de Vara de Rei fins al Parc de la Pau.
La comunitat educativa de l'IES Porreres va decidir participar en aquesta jornada en acabar la jornada escolar (per tant fora d'horari lectiu) duent a terme un gran llaç humà, en la confecció del qual participaran alumnes, professors i pares, molts d'ells lluint les famoses camisetes verdes de la Plataforma de l'Embut Crida!, en defensa d'una educació pública i de qualitat. Una fotografia en perspectiva aèria del llaç humà s'ha penjat a la pàgina web del centre.
Va ser una jornada més de resposta, de mobilització i d’expressió de la dignitat d’una comunitat educativa més unida que mai per reivindicar un ensenyament públic de qualitat i en català fent front als atacs de les diferents lleis i normatives marcades pels governs central i autonòmic lesives pel nostre model educatiu i la cohesió social de les Illes Balears.


dijous, 20 de desembre del 2012

ELS ALUMNES DE 4PDC A ASL FAN UN HOMENATGE A CHARLES DICKENS EN EL 200 ANIVERSARI DEL SEU NAIXEMENT

 Alumnes 4t PDC a ASL 
 CHARLES DICKENS (7 de febrer de 1812 - 9 de juny de 1870)
És un dels mes famosos novel·listes anglesos de l’època victoriana i un del més coneguts escriptors de la literatura universal. Considerant un mestre del gènere narratiu. Entre les seves obres podem citar:OliverTwist, Los papeles póstumos del Club Pickwick,David Copperfield, A Christmas Carol, Hard Times, The Mystery of Edwin Drood i moltes més.
Aquest any els alumnes de diversificació li hem volgut fer un petit homenatge coincidint amb els 200 anys del seu naixement. Els curs passat alguns alumnes ja començaren a realitzar el treball que nosaltres acabarem: un llibreque servirà per fer lectura a l’aula. Es tracta de l’obra de Dickens “un conte de Nadal”(1843). Nosaltres ja el llegim i vos convidem a fer-ho!.
A més de conèixer una obra de la literatura universal ens ha servit per lligar altres temes relacionats amb el món de Nadal i la manera de celebrar-ho o no, a altres indrets. El final de la lectura quasi coincidirà amb el dia que també celebrarem el final de la UD “obrim un restaurant” i que serveix de fil argumental del nostre treball.
Moltes de les tradicions de les festes nadalenques angleses (iniciades a l'època victoriana) es mantenen actualment,com l'arbre de Nadal, les felicitacions(amb motius de Sant Valentí: flors, papallones i el pit-roig (símbol de l'eterna estimació),el púding de panses i Sant Nicolau. L'arbre de Nadal va arribar a Anglaterra des d'Alemanya. Així es va a començar a guarnir l'arbre amb espelmes. També d'aquesta època són els “crakers” (regals i caramels típics del Nadal). Sabies que les xocolatines del calendari que mengen per Nadal tenen un significat religiós? Es tracta d’un compte enrere fins arribar al dia de Nadal que té el seu inici al segle XIX a l’Alemanya protestant.. Abans els nins encenien una vela el diumenge d’advent (no té un dia fixe) fins el dia de la nit de Nadal. Avui, fruit de la globalització s’ha popularitzat tant que es realitza a partir del dia 1 de desembre fins al 24 i s’utilitza un calendari amb figures de xocolata. El primer calendari de xocolata es va realitzar als anys 20. Així el temps d’espera de l’arribada del Nadal era més dolç.
Per cert, si vols saber més coses del món de la gastronomia, la cuina, les tradicions, la cultura popular i la història t’ho contarem en un altre article!!! Aquest tractarà de Leonardo Da Vinci i la seva passió per la cuina.

dimecres, 19 de desembre del 2012

ELS ALUMNES DE CASTELLÀ ENTREVISTEN A GABRIEL MIRALLES "XICOLATER", DIRECTOR DE L'ESCOLA DE MONTUÏRI

Francina Massanet, Mª Francisca Márquez, Miquel Arbona, Maria Bauzà y Arda Sahin (2ESO-C)
Gabriel Miralles Pizà es el primer director del CEIP "Joan Mas i Verd" nacido en Montuïri
  
<< El principal objetivo es mejorar el resultado académico de los alumnos>>

Gabriel Miralles Pizà ''XICOLATER'', Montuïri, 1962. profesor diplomado en ciencias humanas. De joven comenzó a estudiar en CP Joan Mas i Verd, después en el instituto de Felanitx y, finalmente, en la universidad de Palma (antiguo magisterio). Este curso se ha estrenado como  Director del CP Joan Mas i Verd. Casado con Francesca Maria, tienen dos hijos, Francesca y Antoni. Biel es una persona de posado serio, muy involucrado en la acción docente y el nuevo cargo que representa. Fue concejal del ayuntamiento de Montuïri durante 14 años, desde 1987 hasta 2001. Siempre se presentó por el PSOE, con excepción de una ocasión en que hicieron una lista conjunta PSOE y PSM.
 
¿Biel, desde cuándo eres el director del CEIP Joan Mas i Verd?
Desde el 1 de julio.

¿En el centro os han afectado los recortes?
Sí, un 20% en cuando a los maestros de apoyo, desaparición de clases de refuerzo, y al haber aumentado en número de personas dentro del aula. No será posible ir de viaje de estudios a causa de los recortes.

¿De cuántos maestros disponéis?
En este momento de 18 maestros.

Cuando pasan a secundaria, ¿Es obligatorio ir al IES Porreres?
No, porque existe la libre elección de centro. Aun así, el colegio de Montuïri tiene destino al IES Porreres y tendrán una plaza guardada allí.

¿Y si no hubiera plazas suficientes?
Entonces deberían alquilar otro bus y estaría obligados a llevarlos al instituto más próximo.

¿Te dieron la oportunidad de ser director o lo pediste tú?
Iniciativa personal.

¿Trabajaste en otros colegios?¿Como director?
Trabajé en Maó, en el centro de educación especial ''Pio XII''; en Manacor en el colegio ''Simó Ballester''; 4 años en Montuïri; luego, 15 años en Petra como director y ahora en Montuïri de nuevo.

¿De cuántos alumnos dispone cada aula?¿La que tiene menos?¿La que más?
Cada aula 26 aproximadamente. La que menos 15 y la que más 29.

¿Cuántos alumnos hay aproximadamente en el centro?
En estos momentos tenemos 240 alumnos matriculados, de ellos 87 pertenecen a educación infantil y 153 a primaria.

¿Hay diferencia de ser director a ser maestro?¿Qué diferencias?
Sí, hay diferencias; las principales son: debes tener don de gentes y liderar un proyecto, es decir, hacer un plan de trabajo para 4 años y establecer unos objetivos que quieres conseguir en ese periodo. Dar un servicio que satisfaga a los padres, alumnos y profesores.

¿Desde que ha empezado el curso, ha habido algún problema grave?
No, grave ninguno. Ha habido problemas tipo: insultos, pequeñas peleas, etc.

¿Quieres añadir algo más?
Una de mis mayores preocupaciones es la participación e implicación de los padres, profesores y alumnos en la educación.

divendres, 14 de desembre del 2012

PUBLICITAT: TAULELL D'ANUNCIS (EXTRET I TRADUÏT DEL DIARI QUE HAN ELABORAT A L'ÀREA DE CASTELLÀ)

António Gaitán, Mª Antònia Pou, Caterina Vich, Alex Planas i Luchy Rodríguez

EN VENDA:

Citroën DS-Tiburon, excel·lent estat, impecable en carroceria i interior, aire acondicionat i seient encalentible semiatomàtic, ITV passada.

60.000 €. Telèfon 571506070

EN VENDA:

Volkswagen escarabat, impecable en txapa i pintura, seients de cuiro i volant esportiu, en perfecte estat de conservació, sempre guardat en garatge, només manca una roda i un fanal.
75.00€. Telèfon 571708090

VENC:

Citroën 2CV. Color blanc-òxid, aire acondicionat de sèrie, baix consum, és tan ecològic que nèixen herbes al seu voltant! Assoleix una velocitat de creuer de 150 Km/h.
90.000  . 571102030

S'OFEREIX

Senyoreta de companyia, jove (espiritualment) i agradable, fadrina i sense compromís, per realitzar qualsevol "treball", tant de dia com de nit.

Telèfon de contacte: 471696969


ES LLOGA:


23è pis sense ascensor i amb goteres, situat en una zona molt tranquila de Ciutat, entre el popular barri de Son Gotleu i el Poligon Industrial, amb llunyanes vistes a la mar. Preu molt econòmic!


1500  € al mes. Telèfon 371778899

ES REGALEN:

Tres preciosos cussets, només necessiten una ortodòncia! 

dimecres, 5 de desembre del 2012

LA CONSULTA JOVE ES TORNA A ACTIVAR

La Conselleria de Salut i Consum, mitjançant la Xarxa de centres d'Atenció Primària, segueix impulsant el programa Consulta Jove per atendre les necessitats de salut dels nostres adolescents. L'objectiu d'aquest programa és millorar la salut i aclarir els dubtes relacionats amb la sanitat dels joves adolescents escolaritzats en Instituts d'Educació Secundària.
Es poden demanar dubtes sobre qualsevol tema que es pugui relacionar amb la salut. No només els malestars físics, sinó també els psíquics i emocionals, i també dubtes de sexualitat, consum de drogues, alimentació, situacions de violència,...
Teniu present que sempre s'atenen les demandes dels joves en situació d'intimitat i confidencialitat. Es pot demanar cita de manera individual, per parelles o en petit grup.
Aquest programa es va reiniciar a l'IES Porreres el passat 26 de novembre. Es du a terme tots els dilluns de 11:15 a 12:55 a la sala d'atenció a pares i s'ha de demanar cita prèvia a consergeria.

dilluns, 3 de desembre del 2012

LA COMISSIÓ DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA POSA EN MARXA DIVERSES ACTIVITATS

Des la CNL ens han informat d'algunes de les activitats que aniran fent durant el curs. Així ja han posat en marxa les Parelles Lingüístiques, l'homenatge a l'escriptor Antoni Vidal Ferrando i una pissarra a on aniran apuntant les errades més comunes que es solen fer.
Les parelles lingüístiques són una manera oberta, informal i simpàtica de conèixer gent a l'institut i de millorar les pròpies habilitats lingüístiques. Et permet estar en contacte amb un parlant nadiu de la llengua que vols aprendre, millorar o practicar, en situacions de conversa reals. El programa de parelles lingüístiques està obert a tots els estudiants de l'IES Porreres, incloent-hi els estudiants de PQPI, i també al personal d'administració i serveis i al personal docent del centre. Per apuntar-se cal omplir una sol·licitud a on s'indiqui clarament si t'hi apuntes com a ensenyant (per ensenyar el català a un company) o com a aprenent (per aprendre el català). Els participants haurien de dedicar-hi una part adequada del teu temps (no menys d'una o de dues hores a la setmana) durant tot el trimestre.
Quant a l'homenatge a A. Vidal Ferrando, que ha estat declarat "poeta de l'any", encara que és per tot el curs, es centraria en les activitats per celebrar Sant Jordi. Antoni Vidal Ferrando (Santanyí, 1945) és poeta i narrador. S’ha dedicat al món de l’ensenyament. També ha realitzat treballs d’investigació, de divulgació i de didàctica de la Història de Mallorca. La seva obra poètica parteix de la realitat illenca per a construir un discurs sobre l’ésser humà contemporani. Té poemes traduïts a l’anglès, al francès, al gallec, al romanès, al neerlandès i al castellà. Com a narrador, ha publicat una trilogia on es fa la crònica de la Mallorca del segle XX i es reflexiona sobre l’èpica humana. Dues de les seves novel·les han estat traduïdes al castellà. Ha estat vocal de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i, actualment, és membre del Consell Social de la Universitat de les Illes Balears, a proposta del Bloc per Mallorca.
Per acabar, la pissarra és, simplement, un mitjà per a recordar-nos aquelles errades ortogràfiques i d'expressió que cal evitar.

diumenge, 2 de desembre del 2012

28N: LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L'IES PORRERES I L'ESCOLA NOVA ES TANCA CONTRA ELS RETALLS

122 centre van dur a terme tancades; hi participaren 10000 persones
La jornada de protesta del 28N impulsada per la Plataforma Crida ha fet història. 122 centres educatius participants, a 38 municipis i amb més de 10.000 persones mobilitzades ho han fet possible.
Com ja vam informar en la nostra darrera entrada, al nostre institut s'havia acordat celebrar una tancada conjunta de les comunitats educatives dels centres públics del municipi de Porreres. La tancada que es va dur a terme dimecres de 17:00 a 21:00 hores convocada per les APIMAS de l'IES Porreres i de l'Escola Nova. Durant aquest període de temps un centenar o més de pares, alumnes, mestres i professors passaren pel centre per donar suport a la concentració. De 17 a 19 hores es van dur a terme diferents tallers: elaboració de pancartes i penjolls reivindicatius, ball de bot, ritmes i percussió, etc. Així, i com a accions més destacades, és van elaborar diverses pancartes gegants amb lemes a favor d'una escola pública de qualitat i en contra de les retallades al sector educatiu. També es va aprendre a elaborar manualment penjolls reivindicatius i es van fer unes classes pràctiques de ball de bot.
El taller de ball de bot era una de les activitats programades

A les 19, i com a introducció a la taula rodona "quina educació tenim, quina educació volem?" es va projectar el vídeo "La cabina", una paròdia del famós curt d'Antonio Mercero, realitzat per membres de la Plataforma Crida per criticar la situació actual de l'ensenyament. Posteriorment es posà en marxa la taula rodona o col·loqui, moderada per Biel Vich (professor de geografia, història i ètica de l'IES Porreres) a la qual participaren un representant de cada APIMA (Tomeu Garí i Catalina Rosselló), un professor i un mestre de cada centre (Margalida Barceló i Francesca Servera) i dos representant de l'alumnat (Iria Mudarra i Aina Roig). 
Després de presentar als participants el moderador va presentar un seguit de dades relacionades amb l'educació actual a l'Estat Espanyol i a les Illes Balears, i va presentar un PowerPoint sobre les retallades en els dos darrers cursos. El moderador va recordar que Espanya és un dels Estats desenvolupats que tradicionalment menys inverteix en educació, la meitat del que inverteixen Finlàndia, Noruega o Suïssa, i que Balears es troba a la coa d'Espanya. També va comentar que som l'Estat europeu amb més fracàs escolar i que un 32% dels joves abandonen prematurament els estudis, dades que a Balears són encara més elevades. Va contrastar aquestes dades amb el fet que segons la UE el 2025 un 35% de les feines a Europa necessitaran estudis de grau o post grau i un 50% nivells de batxillerat o FP (només un 15% nivell d'ESO, PQPI o sense estudis). Per mitjà del PowerPoint s'il·lustrà als assistents en les conseqüències que han suposat els retalls a nivell de reducció del nombre de professors, augment de la càrrega de treball, reducció o supressió de programes de desdoblament, reforç o suport, augment d'alumnes per aula, ... 
Imatge de la Taula Rodona que era l'acte centrel de la tancada
 Seguidament es va iniciar el col·loqui, que es va estructurar en tres blocs. En primer lloc es va parlar del que s'ha perdut i de com ens afecten les retallades. Catalina Barceló parlà del que suposa el fet de tenir dues hores més de classe combinat amb un notable augment del nombre d'alumnes per aula. Francesca Servera va parlar dels problemes provocats per la reducció del finançament dels centres i de la desmotivació dels docents. Els pares es queixaren de la pujada de l'IVA dels llibres de text i del material escolar, de l'augment de les matricules universitàries combinat amb la reducció de beques, de la reducció de reforços i suports, etc. Els alumnes es queixaren del fet d'haver de pagar les fotocòpies, de fer menys exàmens i amb més temari perquè els professors no ten temps per corregir i de l'estres i mal humor de molts professors per la sobrecàrrega de feina o per haver de venir a fer feina malalts. El segon bloc va tractar de de les perspectives de futur i com veuen els tres estaments de la comunitat educativa els canvis immediats  proposats per les administracions central i autonòmica. Així pares i alumnes expressaren que la polèmica lingüística (lliure elecció de llengua al primer cicle de primària i decret de trilingüisme) no responen a una demanda real de la societat, sinó a un intent d'arraconar la llengua catalana. També van expressar la seva preocupació per la davallada del nivell educatiu o l'augment del percentatge de fracàs escolar que suposarà fer les classes en anglès. Els professors i mestres es queixaren també dels continuats canvis de legislació cada vegada que canvia el govern i exigiren un pacte educatiu entre tots els partits. 
L'acte va concloure estenent les pancartes i amb una batukada
 Finalment es va parlar del model educatiu que tots voldríem pel futur i del que cal fer per millorar les coses. A partir de les idees recollides en aquest col·loqui es va procedir a elaborar un manifest conjunt de la nostra comunitat educativa contra les retallades en educació i a favor de l'ensenyament en general i del públic en particular que es va aprovar per unanimitat de tots els presents.
L'acte va concloure de forma festiva: es van estendre les pancartes gegants i es va dur a terme una batukada reivindicativa.


dimarts, 27 de novembre del 2012

28N: LA COMUNITAT EDUCATIVA DELS CENTRES PÚBLICS DEL MUNICIPI DE PORRERES ES TANCARÀ CONTRA ELS RETALLS

Demà es duran a terme tancades de protesta
a més de 100 centres educatius de Mallorca
La comunitat educativa dels centres públics del municipi de Porreres, ha decidit unir-se a les tancades de demà,  28 de novembre, que promou la Plataforma de l'Embut Crida!, i demanar a l'equip directiu del nostre institut la cessió de les instal·lacions. La direcció de l'IES Porreres ha decidit autoritzar la tancada vist l'interès d'associacions de pares, alumnes i assemblea de professors i que aquesta compta amb un pla d'activitats. Amb aquesta decisió la comunitat educativa del nostre centre s'uneix als més de 100 instituts i escoles que ja han rebut permís dels equips directius per dur a terme tancades el 28-N contra les retallades i en favor de l'educació pública.
Aquesta acció reivindicativa es va començar a gestar en diferents fronts la setmana passada. Per una banda, un grup d'alumnes de 4t d'ESO van manifestar a la directiva el seu interès per posa-la en marxa al nostre centre i demanar ajuda als professors o a l'associació de pares. La directiva va manifestar que pel seu paper institucional ells no podien posar-se al capdavant d'aquesta iniciativa i els van recomanar posar-se en contacte amb l'APIMA del centre i amb l'assemblea de professors. Per aquest motiu es va convocar una reunió de representants de l'associació de pares, dels alumnes i dels professors per a dimecres horabaixa. Simultàniament, l'APIMA de l'Escola Nova i la del centre concertat Verge de Montision es va posar en contacte amb l'assemblea de professors de l'institut per proposar-los una acció coordinada i centralitzada a les instal·lacions del nostre centre. Acceptada la proposta es va convidar a representants d'aquestes associacions de pares i de les assemblees de mestres d'aquests centres a la reunió de dimecres horabaixa. En aquesta es va acordar tirar endavant i es va preparar el pla d'activitats per a la tancada que es durà a terme demà de 17:00 a 21:00 hores.
Per tant, i a proposta de les APIMAS de l'IES Porreres i de l'Escola Nova (a darrera hora la del Col·legi Verge de Montision ha decidit no convocar tot i que alguns representants de pares i mestres participaran a títol personal) demà horabaixa es convoca a pares, alumnes i professors a una tancada de protesta, en la qual es desenvoluparan un seguit d'activitats. De 17 a 19 hores es duran a terme diferents tallers (elaboració de pancartes, penjolls, ball de bot, ritmes i percussió, etc.). A les 19 es projectarà el vídeo "La cabina" i posteriorment es posarà en marxa una taula rodona o col·loqui, amb un representant de cada APIMA, un professor i un mestre de cada centre i tres representant de l'alumnat. En aquest es parlarà del que s'ha perdut i com ens afecten les retallades, de les perspectives de futur i del que cal fer per millorar les coses. A partir de les idees recollides en aquest col·loqui es procedirà a elaborar un manifest conjunt de la nostra comunitat educativa contra les retallades en educació i a favor de l'ensenyament en general i del públic en particular.

divendres, 23 de novembre del 2012

ES PUBLICA A INTERNET UNA EDICIÓ ESPECIAL DEL NÚMERO 7 DE LA REVISTA POVIMON

Hem publicat a issuu.com una edició especial del darrer número de la nostra revista. Des d'aquest moment ja la podeu llegir on-line a les vostres ordinadors, tablets, iPhones, ipods, smartphones, ebooks, entre d'altres dispositius. També la podeu descarregar en format pdf, imprimir-la on-line o encarregar-ne una versió impresa a issuu.com.
Es tracta d'una edició en color que inclou algunes novetats respecte a la publicada el mes de juny. Així, a banda de les fotografies i dibuixos en color, hem inclòs una nova editorial i un nou article d'opinió. També hem eliminat les noticies, reportatges, entrevistes i creacions ja apareguts al número 6 (edició exclusivament digital). S'han afegit les narracions i poemes guanyadors del concurs literari de Sant Jordi 2012 dels alumnes de 4t que ja no són al centre i la fotografia del claustre de professors i del personal no docent. 
Per a aquells que, amb tota la raó, vos vau queixar de la poca qualitat de les fotografies de l'edició impresa, vos direm que en aquesta versió trobareu totes les fotografies (i especialment les de l'anuari) amb una qualitat molt superior, semblant a la que originalment enviarem a la impremta i que no es va reflexar al paper com tocava. Podeu accedir-hi directament per mitjà d'aquest enllaç:

dimecres, 21 de novembre del 2012

ES TORNEN A POSAR EN MARXA LES COMPETICIONS EN TEMPS D'ESPLAI

El departament d'Educació Física torna a posar en marxa una idea que va sorgir el curs passat i que va funcionar molt bé: organitzar un seguit de competicions esportives en temps d'esplai. 
En concret es pretén animar a l'alumnat a crear un nombre suficient d'equips de futbet i basquet, el qual fagi possible la celebració de diverses lligues o torneigs de regularitat durant tot el curs. Els equips han de ser, si és possible, mixtes, multiètnics i multiculturals. I tot això perquè l'objectiu no és només que l'alumnat practiqui esport, sinó també fomentar la bona convivència i el coneixement mutu.
Totes les competicions es realitzaran a les pistes exteriors en el temps d'esplai els dimecres, dijous i  divendres, amb una duració aproximada dels partits de 20 minuts (5' abans i 5' després per canviar-se). El calendari de cada jornada estarà penjat al tauló de dintre el pavelló i a la pàgina web de l'IES Porreres. És responsabilitat dels equips mirar quan competeixen.
Els components dels equips es poden mesclar entre classes i nivells, però 1r d'ESO només ho pot fer amb 2n d'ESO per un costat, i 3r-4t-PQPI per l'altre. (Els repetidors competiran en el nivell que cursen). L'equip ha d'estar compost com a mínim de 8 components (màxim de 12). 

Ja s'ha constituït un nombre suficient d'equips per iniciar el torneig de futbet de l'IES Porreres. La lliga de futbet del nostre centre compta amb onze equips diferents i es desenvoluparà all llarg d'onze jornades. Com que el nombre de competidors és senar, a cada jornada hi haurà un equip que es quedi sense competir. La secció d'esports de la revista Povimon farà un seguiment de totes les jornades, tant pel que fa a resultats, com a la classificació general. Seria interessant que algun alumne o professor ens fes arribar les cròniques dels partits de cada jornada amb els golejadors, jugadors més destacats, jugades polèmiques, etc.
Els resultats en la primera jornada del torneig, que es va disputar entre els dies 31 d'octubre i 15 de novembre van ser els següents:
MARCA GOL:  0 - 3MAR DE MONTUÏRI: 2
LOS MENTE FRIA: 0 - SELECCIÓ IES PORRERES: 0
ES PORRERENCS: 3 - COCOS TEAM: 1
LOS MANOLOS: 3 - DREAM TEAM: 2
ENS AGRADA EL FUTBOL: 2 - LOS XULOS: 1
L'equip Salami va descansar en aquesta jurnada. La classificació general queda així:

CLASSIFICACIÓ PRIMERA JORNADA
EQUIPS
PJ
PG
PE
GF
GC
PUNTS
3MAR DE MONTUÏRI
1
1
0
2
0
3
ES PORRERENCS
1
1
0
3
1
3
LOS MANOLOS
1
1
0
3
2
3
ENS AGRADA EL FUTBOL
1
1
0
2
1
3
LOS MENTE FRIA
1
0
1
0
0
1
SELECCIÓ IES PORRERES
1
0
1
0
0
1
MARCA GOL
1
0
0
0
2
0
COCOS TEAM
1
0
0
1
3
0
DREAM TEAM
1
0
0
2
3
0
LOS XULOS
1
0
0
1
2
0
SALAMI
0
0
0
0
0
0

divendres, 16 de novembre del 2012

LA VAGA GENERAL PARALITZA L'IES PORRERES

Per primera vegada es convocaven simultàniament vagues totals o parcials a diversos Estats del sud d'Europa
El passat dimecres 14 de novembre, l'IES Porreres va viure una jornada de vaga general que gairebé va paralitzar tota l'activitat del centre. El malestar de la comunitat educativa del nostre institut, per l'allau de retallades que la societat està patint, es va fer notar. 
En els dies anteriors, l'equip directiu va informar a pares i alumnes de la convocatòria de vaga i de la normativa que l'afecta i que entre d'altres coses fixa els serveis mínims. Durant tota jornada de vaga els centres docents han de romandre oberts i, per fer-ho efectiu la directora n'és la responsable. La directora i el secretari han de restar en el centre durant la situació de vaga, com a serveis mínims. A més a més, per garantir el control d’accés als centres, a cada institut s'ha de mantenir en el seu lloc de treball una persona de consergeria, designada per la directiva. Per tant, des de de l’IES Porreres, es va informar que no es podia garantir el normal funcionament del centre, especialment pel que feia a l’atenció de l'alumnat i al desenvolupament normalitzat de les classes. També es va fer saber que la prestació del servei de transport no estava assegurada, i que dependria de si els treballadors de l'empresa de transport escolar feien o no vaga.

La Plataforma de l'Embut Crida!, a la qual s'adherí l'assemblea de professors de l'IES Porreres donava suport a la vaga
Per part del professorat, dels 51 professors del centre, 28 feren vaga, el que suposa gairebé un 60 % dels que tenen possibilitat de fer vaga (sense comptar els serveis mínims, mitges jornades que no tenien feina aquest dia, professors de baixa o permís...).
Pel que fa a l'alumnat, de 405 alumnes, 361 van fer vaga, el que suposa aproximadament un 90 %. Els 44 alumnes que assistiren al centre van repassar les matèries amb els professors que no van fer vaga. A les sessions en les que el professor exercia el seu dret de vaga els alumnes s'agruparen per realitzar activitats lúdiques dins l'aula de música.
A banda de paralitzar l'activitat lectiva normal, la vaga va paralitzar la majoria d'altres activitats que es duen a terme al centre en aquest dia, com el repartiment de verdures dels alumnes de PQPI (que es va suspendre), el bloc d'aquesta revista (que no va publicar cap notícia), reunions de departament, equips educatius, atenció a pares,  CCP, etc.

dimarts, 13 de novembre del 2012

EL FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT DESTINA EL DONATIU DEL BERENAR SOLIDARI A UN PROJECTE EDUCATIU A NICARAGUA


Segons ens ha fet saber, el Fons Mallorquí de de Solidaritat i Cooperació ha destinat el donatiu de 295 que el nostre centre els va fer (la recaptació del berenar solidari d'enguany) a un projecte educatiu a la regió de Nueva Segovia, situada a al nord de Nicaragua, un projecte amb un pressupost total de 15595 €.
La justificació d'aquest projecte és que els països empobrits com Nicaragua, i molt especialmeny regions perifèriques i muntanyenques com Nueva Segovia, pateixen taxes importants de d'abandonament escolar, baix rendiment acadèmic, manca de qualitat educativa, manca d’inversió en infraestructures educatives, salaris precaris als mestres... Aquesta és la situació i la vida quotidiana que pateixen els infants d'aquesta regió de Nicaragua. El projecte en el qual s'ha invertit el nostre donatiu suposa la possibilitat de millorar les infraestructures de 9 escoles rurals, contribuir a l’adquisició de material educatiu i oferir formació i reciclatge a mestres de la zona, a més de concedir 40 beques a estudiants de primària, secundària i formació professional. Aquest projecte forma part de la tasca que el Fons està fent amb la Xarxa de Centres Educatius Solidaris. 
Imatge de la finca de Sonzapote a les muntanyes de Nueva Segovia
El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1993 arran d’una campanya anomenada “Mallorca Solidària, cap al 0’7%” organitzada el 1992 per Justícia i Pau de Mallorca, amb la col·laboració d’algunes ONG, per engrescar les administracions públiques de Mallorca en la solidaritat amb els països més pobres mitjançant la creació d’un Fons de Cooperació.
El 19 d’octubre de 1993 es constituí a Ciutat el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació amb l’objectiu de coordinar i canalitzar les seves aportacions anuals a la cooperació per al desenvolupament i gestionar aquests recursos a través de projectes de cooperació, de forma eficaç per contribuir a un desenvolupament integral i autosostenible de les persones i comunitats del Sud a qui es dirigeixen aquestes propostes.

ACCÈSSIT DEL CONCURS DE POESIA EN CATALÀ DE SANT JORDI 2012

Autora: Catalina Bover Moragues
Grup: 4t B
Curs: 2011-2012
Premi: Accèssit concurs de poesia

LA POESIA I JO

Sóc com un gargot arremolinat
dibuixat en un full en blanc,
quiet, sense complexitat,
però que mai entendràs.

Sóc com una fulla de tardor,
que passa pels carrers sense fer gaire soroll.
Bufa el vent i va en busca d'un lloc on hi hagi amor,
amb l'única norma que no sigui dels que duren com una cançó.

Sóc una espurna de coratge,
o un fràgil vaixell de paper.
Sóc caragol que aprèn a volar,
o l'últim vers d'un poema que et digui “et trobo a faltar”.

divendres, 9 de novembre del 2012

1r PREMI DEL CONCURS DE POESIA DE SANT JORDI 2012

Autor: Sebastià Nicolau Orell
Grup: 1r E
Curs: 2011-2012
PREMI POESIA

TOT ÉS COMENÇAR ...

En un segon la vaig trobar
ella estava emocionada
no cal dir que també espantada
pel gran viatge a iniciar.

Baixarem fins a les aigües més profundes
i amb les criatures més estranyes
i encallada en un corall
un missatge a desxifrar.

Viatjarem fins al més enllà
on l'oxigen ja no hi pugui arribar
deixarem que el globus s'enlairi
però que de res no en falti

anirem a les jungles més salvatges
amb uns grans animals
unes mones alades
uns peixos gegants

uns tucans cantant
unes girafes flipant
era un lloc emocionant
i se'ns dubte estrany.

Tot això és real?
O és un engany?
Però només si tu em deixes
ho faré realitat.

Viatjarem fins al més enllà
on l'oxigen ja no hi pugui arribar
deixarem que el globus s'enlairi
però que de res no en falti.

Nova York, Istambul,
a qualsevol lloc amb tu
Tòquio, El Caire
per mar o per aire

i quan arriba l'hora de tornar
no puc deixar de pensar
aquestes nits que hem passat
que no es podran oblidar.

Viatjarem fins al més enllà
on l'oxigen ja no hi pugui arribar
deixarem que el globus s'enlairi
però que d'amor no en falti...

dijous, 8 de novembre del 2012

1r PREMI DE NARRATIVA DE 2n ESO DEL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI 2012

Autor: Joan Antoni Móra Nicolau
Grup: 2n ESO
Curs: 2011-2012
1r PREMI NARRATIVA 2n ESO

NÀUFRAGS!!!

Un dia calorós d’estiu amb el sol cremant per damunt l’esquena, navega un luxós vaixell amb les seves veles i sis joiosos tripulants.

De sobte, aquest sol fabulós s’amaga darrere els núvols, negres, carregats d’aigua i llamps, quan aquests núvols deixen caure els llamps i la pluja, la tripulació es va posant molt nerviosa.

El patró del vaixell posa calma. “No passarà res!!!”.
De cop i volta un llamp monstruós s’estampa contra el casc del vaixell, tots pensen en el final de la seva vida.

El patró reacciona i ordena als seus companys que preparin el bot salvavides i que hi pugin. De seguida que tots estan a bord del bot salvavides parteixen i s’allunyen el més enfora possible de la tempesta.

Després d’un temps navegant a la deriva, un dels tripulants veu una illa deserta a l’horitzó i cap allà es dirigeixen.

Arriben a una platja d’arena calenta i fina, amb colors de matisos de blanc i groc.

Després d’una gran alegria inicial per salvar la vida, de sobte els entra un malestar quan són conscients d’estar a una illa deshabitada, tot es transforma en nerviosisme i inquietud.

Altra vegada el patró reacciona i imposa la seva calma, els ordena que un vagi a cercar llenya per encendre una foguera, a altres tres que construeixin una cabana a dalt d’un arbre per fugir dels depredadors que cacen per la nit i a la resta de companys que provin de pescar algun peix o calamar per menjar.

Després d’un temps de convivència, apareixen els primers símptomes de nerviosisme, un dels nàufrags es posa histèric, el patró del vaixell i la resta de la tripulació intenten tranquil·litzar-lo, no ho aconsegueixen i es posa dret i parteix a córrer cap al bosc que en cap moment s’havien atrevit a travessar per por als perills que allà dins s’hi poguessin topar.

A continuació, tots reaccionen perseguint al seu company embogit per intentar calmar-lo i parlar de la situació en què es troben.

Després de llargues carreres travessant el bosc poden veure al seu company fugitiu aturat, paralitzat, glaçat, sense bategar-se, totalment de pedra.

Quan arriben a la seva vora, tots li diuen “Com et trobes?”, “Posa’t tranquil!!”, “Trobarem una sortida d’aquest infern!!!”.

Ell segueix sense reaccionar, només al cap d’uns minuts reacciona, aixeca el braç i assenyala un punt llunyà, misteriós.

Tots giren la seva mirada seguint el dit del seu company.

Tots queden de pedra!!!

La imatge és totalment desconcertant.


Una platja plena a rebentar, de gent, de gent de totes parts del món.

Pells vermelles i bronzejades pel sol, olor penetrant a crema protectora solar.

A la fi llegeixen el cartell que està al seu abast: “BBB.... BALLERMANN 6”

Si, són a la platja de s’Arenal, a la vista del seu paradís, el Balneario 6.
Clarament l’efecte de la gran quantitat d’alcohol de la nit anterior al vaixell els va afectar la memòria i la percepció de la realitat.

La festa per la “Despedida de soltero” d’un d’ells ha estat potent.

Ara a seguir amb la festa!!!.

Fi.... o no!!!

dimecres, 7 de novembre del 2012

COMENÇA EL CONCURS DEL "GRUP MÉS ECOLÒGIC"

Des de la comissió de medi ambient ens han  informat que el passat 22 d'octubre va començar l'edició 2012-13 del concurs del "Grup més ecològic" de l'IES Porreres. Les bases del concurs estaran penjades a la pàgina web/ programes i projectes/Ecocentre. També estan penjades dins cada aula. Com cada any es valoraran els hàbits de cada grup per a la recollida selectiva de residus i reciclatge, l'estalvi energètic, la neteja de l'aula i el foment d'altres hàbits relacionats amb una forma de vida sostenible i respectosa amb la natura.
El seguiment de la puntuació està davant consergeria, baix el tauler del racó de mediambient. Dins les aules específiques (informàtica, tecnologia, música, plàstica, laboratori) hi ha un full per tal que els professors puguin apuntar les incidències que es puguin produir dins l'aula (tirar paper en terra...). També n'hi ha un a consergeria per apuntar les incidències que es produeixin durant el temps d'esplai. Quan els professors que fan guàrdia d'esplai veuen un alumne que embruta en terra li demanaran el nom i el curs i ho apuntaran a aquest full o al que hi ha al tauler devora el departament de ciències naturals. També es poden anotar en aquest full les incidències pels passadissos, si un grup deixa el llum encès el temps d'esplai, o si un grup presenta una iniciativa ("ecoextra")

dimarts, 30 d’octubre del 2012

1r PREMI DE NARRATIVA DE 1r ESO DEL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI 2012

Autora: Maria Rosa Andreu Julià
Grup: 1r ESO
Curs: 2011-2012
1r PREMI NARRATIVA 1r ESO


LA VIDA ÉS MOLT CURTA



23 de febrer: Avui ha estat un dia al·lucinant! La meva família i jo hem anat a conèixer Mallorca. De ben prest pujam al cotxe i partim, sense saber on anam ni què trobarem. El meu pare pren rumb cap al nord, cap a la serra. Arribam a un poble meravellós, Valldemossa. Feim una volteta, dinam a un restaurant, feim una tombadeta davall un pi i tornam cap al sud.

25 de febrer: Dilluns, el pitjor dia de la setmana, quan comença l'escola després de dos dies de festa, sense ganes de fer res. Idò avui encara més, la senyoreta de castellà ens ha fet copiar “las preposiciones y las conjunciones” i tots els seus usos.

28 de febrer: Avui el meu padrí estava molt malament i ha anat a l'hospital, allà li han trobat un càncer de pulmó. Els metges li donen un mes de vida. Què puc fer jo tan sols amb un mes? El meu padrí, la persona més sàvia, la que m'ha ensenyat i m'ensenya les coses més importants de la vida. Aprendre rondalles, sembrar i collir el fruit, tocar la ximbomba, fer una bona sobrassada, etc. Qui m'ensenyarà tot això ara?

29 de febrer: El meu padrí encara segueix a Son Espases i jo només vull que passi el darrer mes amb mi.

1 de març: A la el meu avi ha sortit de Palma, tothom plorava, els meus pares, la meva padrina, la meva germana, tothom.
Partim cap al poble sense dir una paraula, ell encara no s'ho pot creure, d'aquella vida tan llarga, 79 anys, perquè s'havia d'acabar ara, no ho enteníem.

3 de març: Ahir no vaig escriure perquè vaig començar el meu pla: 30 dies, 30 coses a aprendre. Ahir, 2 de març: rondalles. Em va contar quatre rondalles: en Jordi d'es racó, que li va contar la seva padrina, n'Espirafocs, en Joanet de sa guerra i la Flor Romanial.
Avui ens toca jugar una estoneta a cartes, anam al cafè de plaça amb els seus amics i començam. Primer jugam a s'Escambrí, som quatre: el meu padrí, en Joan Pa, en Pere de can Senalla i jo. A la primera jugada guanya en Pere, li han tocat tot els asos. Llavors m'ensenyen a jugar al truc, el joc més típic de les Balears, però no n'aprenc de cap de les maneres.

4 de març: Avui és l'aniversari de la meva germana i el meu padrí i jo hem anat a cercar el ous de les seves gallines. Després amb aquests hem fet una coca d'ous pujats al foc de llenya.
A la una del migdia tota la família ens hem vist a casa meva, però malgrat ser un aniversari ningú estava feliç, tothom pensava amb la malaltia del meu avi, però ell per intentar alegrar la festa ens ha contat un parell d'acudits. Un diu així: Això era un amo i el seu moix, a en Pep (l'amo) no li agradava el seu moix i va decidir abandonar-lo. Va agafar la bicicleta i el va dur des de Porreres fins a la carretera de Montuïri i el va deixar, quan va arribar a casa seva el moix l'estava esperant a la porta. Va tornar agafar la bicicleta i el va amollar a Campos, i quan va tornar el moix també ja hi era. De l'emprenyada que va agafar, va agafar el cotxe i va deixar el moix a la rodona de Sóller. Al cap de dues hores en Pep no havia tornat i va telefonar a la seva dona, que era a ca seva:
Pep: Maria, es moix ja és a casa nostra?
Maria: Si, ja fa una estoneta que ha arribat, per què?
Pep: Idò li pots dir que me vengui a cercar, que m'he perdut!

6 de març: L'activitat d'avui la realitzam tota la família, feim un recull de gloses, dites i refranys. N'han sortit de tot tipus. De gràcia, de saviesa, de verds... En fi, ens va quedar un llibre ben gros.

15 de març: Ja fa un parell de dies que no escric perquè no trob moment per fer-ho, amb els deures, exàmens i el meu padrí no tenc temps per fer res més. Aquests dies hem fet moltes coses: cercar cames rotges, fer un bon trampó, jugar a petanca, i qui mai ha menjat un bons cocarrois? Jo sí, ahir la meva àvia, el meu avi i jo vàrem fer uns cocarrois de patata per llepar-se els dits.

25 de març: Cada dia es fa més trist, ja fa 26 dies que li varen dir la mala notícia. La meva mare ha entrat en depressió, no vol menjar res, i fa una setmana que no va a fer feina. I el meu dia a dia és molt dur, només pens amb el meu padrí i el que faré quan ell se'n vagi. A més ara l'han ingressat a l'hospital, dia i nit en observació.

26 de març: Ara sóc de camí cap a l'hospital, però no pel meu padrí, per la meva mare. No menjava, i a causa d'això ha passat tota la nit allà. Jo estic molt desanimada perquè tothom es posa malalt, i vull que la gent no sofresqui. Vaig amb la meva germana amb bus, perquè el meu pare ha passat la nit amb ma mare i no ens ha pogut venir a cercar. Esper que estigui bé...

28 de març: Ma mare ja es troba bé, va passar un dia i mig allà i es va recuperar totalment, però el que em preocupa no és ella, cada dia que passa se'l veu amb més mala cara i els metges diuen que no durarà gaire més, per això he passat tots aquests dies amb ell, dia i nit. Jo només desitjo que no sofresqui, i que estigui molt més amb mi, que algú ens ajudi i faci un miracle, per favor! Que de padrins ja només me'n queda un i vull que estigui amb mi tota la vida, que conegui els seus renéts, que visqui la seva vida amb felicitat... Qui no vol això per el padrí?

5 d'abril: Quasi no puc escriure, dia 30 el meu padrí va morir, no puc fer res, no puc viure sense ell. Tota la família està igual, no xerram. El que em va fer més mal va ser el que em va dir abans de morir: viu la teva vida amb felicitat, que la vida és molt curta. Després en arribar a Porreres, tot era gent que venia a donar el condol, plors i llàgrimes.

6 d'abril: Avui és el primer dia que he anat l'institut, és el pitjor dia de tots, la gent em recorda al padrí, el tema surt per tot, i jo l'únic que faig és plorar.
La vida és molt curta, es pot acabar en qualsevol moment, recorda-ho.