Els alumnes de 3rA i 3rB
iniciàrem el seu camí cap Es Palmer des de l’institut amb
bicicleta. Agafaren un camí de
Porreres en direcció Campos, va ser un camí no molt llarg però ja
va bastar bé.. Una vegada arribats a Campos agafàrem un altre camí
que ens va conduir a es Palmer. En arribar ja estàvem
molts cansats així que vàrem berenar i deixar les motxilles que ens
duia el cotxe de na Cristina.
Després d’uns tres
quarts d’hora vàrem tornar agafar la bicicleta i vàrem partir en
direcció a la platja des Trenc. Allà els monitors ens feren una
explicació de la biocenosi i de com actuaven els biòtops en aquell
espai.
Després de l’explicació
vàrem dinar a la platja, vàrem poder descansar un poc i després
seguírem amb un parell d’explicacions més.
Amb totes les
explicacions que férem vàrem aprendre molts de continguts com la
importància que té la posidònia: només creix un centímetre a
l’any, fa que l’arena tengui un color més blanquinós, és una
planta considerada Patrimoni de la Humanitat i és molt important per
la fauna que viu a la zona. L’arena des Trenc està formada per un
92% de restes d’éssers vius marins. Les esponges tenen un esquelet
d’estrelles. La Nacra és el mol·lusc més gran del Mediterrani.
Les bosses de sirena són postes d’ou de rajada. Hi ha diferents
tipus de dunes i poden arribar a ses molt grans. Segons la salinitat
de l’aigua hi trobarem uns peixos o d’altres.
Sobre les quatre de
l’horabaixa tornàvem agafar la bicicleta i eren les cinc passades
quan arribàvem a es Palmer.
Allà férem netes les
bicicletes i ens vàrem repartir les feines que hi havia per fer:
anar a posar taula, llevar-la, preparar berenars…
Una vegada repartides les
feines ens distribuírem a les habitacions i ens dutxàrem després
d’haver fet 33km amb bicicleta!
Mentre esperàvem per
sopar tota la classe vàrem fer jocs i ens ho passàrem d’allò
més bé.
A les vuit del vespre
anàrem a sopar d’unes piteres de pollastre, ensalada, arròs,
fruita, etc.
Després de sopar vàrem
poder estar fins a les dotze del vespre xerrant encara que n’hi
havia que ja dormien de tan cansats que estaven.
Al dia següent ens
despertaren a les set i mitja amb uns bon cops d’olles, no ens
podíem aixecar!
Vàrem berenar i després
vàrem poder veure de què està formada l’arena amb lupes va
ser impressionant.
A les deu del dematí va
venir un bus a cercar-nos i ens va dur a l’aquari de la Colònia de
Sant Jordi. Allà vàrem veure molts de peixos, també ens varen
mostrar una maqueta de les Balears i els diferents tipus de
sargantanes que hi viuen.
A les dotze tornàvem
agafar un bus i ens va dur a veure la sal des Trenc on ens explicaren
un poc com la recollien i els diferents animals que hi vivien.
Vàrem veure molts
animals, els que més ens agradaren varen ser els flamencs i les
gambes vermelles amb què s’alimenten.
I aquí acabava la nostra
acampada.
Ens ho vàrem passar
d’una manera increïble, vàrem aprendre moltes coses noves i vàrem
gaudir del medi natural en què estàvem.
Tots els alumnes vàrem
experimentar diverses emocions:
<<Molta alegria
d’haver viscut aquesta experiència amb els companys>>.
<<He disfrutat en
el medi en qué estàvem>>.
<<Ràbia al veure
com es destrossaven les platges>>.
<<He après a
valorar el que tenim>>.
<<Tristesa al veure
que els animals es menjaven els fems que els perjudica sense
adonar-se>>.
<<Orgull de veure
la flora i fauna que tenim>>.
<<He rexionat sobre
la natura i el que feim amb ella>>.
<<M’ha ajudat a
crèixer individualment i personalment>>.
<<Orgullosa de
l’esforç personal>>.
<<Agraïment per
tot el que ens vàren ensenyar>>.
Sens dubte ho
repetiríem!!!