PÀGINES

dimarts, 30 de maig del 2017

VIATGE D'ESTUDIS DE L'ALUMNAT DE 4ESO AL NORD D'ITÀLIA

Aina Font (4ESO-A) 
De dia 26 al 30 de març de 2017 els alumnes de 4t ESO vam anar al nord d’Itàlia per pasar un maravellós viatge d’estudis.
Dia 26, diumenge a la matinada, vam partir cap a l’aeroport de Palma per arribar a l’aeroport de Malpensa i anar cap a la primera ciutat que vàrem vistar, Milà. Allà visitàrem llocs tan emblematics com el Castell Sforzesco, el Teatre La Scala i la galeria Vittorio Emanuele. Després de visitar la ciutat vàrem arribar a l’hotel i vam descansar, ja que estàvem tots fets pols.
El segon dia, vàrem visitar Venècia, on arribàrem amb el Vaporetto, un “bus aquàtic”. A continuació vam visitar la Piazza de San Marcos i la Basílica de San Marcos. Després vàrem tenir temps lliure, el qual alguns van utilizar per anar de tendes, navegar amb góndola o simplement, fer una volta per la impressionant ciutat, de la qual, hem de fer una menció honorífica a les pizzeries i gelateries que ens van acompanyar.
 El tercer dia anàrem a Verona on vam passetjar pel casc antic de la ciutat i visitàrem la casa de Giulietta, la Piazza delle Erbe, el Palazzo del Comune, la Torre dei Lamberti i el Palazzo Maffei. Després vàrem anar a fer un recorregut panoràmic pel Llac di Garda on algú va veure d’aprop els cignes…
El quart dia vam visitar la ciutat de Trento, on visitàrem la Catedral, el Museu Diocesà, l’església Santa Maria Maggiore i la villa romana Desenzano.
El darrer dia vam deixar l’hotel, i anàrem cap a l’aeroport de Malpensa i d’allà fins l’aeroport de Palma. Tornàrem amb bus als nostres respectius pobles, on ens esperàven les nostres famílies i els nostres estimats llitets, on ens vam pasar probablement la resta del dia.

divendres, 19 de maig del 2017

TALLERS DE PASQUA 2017

Els alumnes del taller blackout poetry amb les seves creacions
Imatge del taller ludi romani sobre jocs
clàssics de l'antiguitat grecoromana
Redacció/ACE
El passat 12 d'abril de 2017, darrer dia lectiu abans de les vacances de Pasqua, es va celebrar a l'IES Porreres una jornada especial protagonitzada pels tallers que, en dos torns (de 9:00 a 10:45 i de 11:15 a 13:00), els diferents departaments havien plantejat als alumnes. Es tractava d'acomiadar-se abans de les vacances amb activitats lúdiques i festives però amb un elevat contingut didàctic. Per això, com és habitual en aquestes dates, s'aprovà un horari especial iniciant les activitats a les 9:00 i acabant a les 13:00.
La majoria de departaments havien plantejat el mateix taller en els dos torns, un torn per primer cicle i un per segon. El departament de Català va preparar el taller blackout poetry: construïr i destruïr paraules i deixar aquelles que ens agraden per trobar nous significats i crear petites obres d'art. Castellà i Llatí van proposar ludi romani, per mostrar la pervivència dels jocs clàssics. Biologia i Geologia va organitzar un taller d'elaboració de paper reciclat a partir de diaris i de fulls de paper per reciclar de les aules. Física i Química van idear el taller química màgica on van poder fabricar un missatge amb tinta invisible a base de suc de llimona, visualitzar fàcilment les nostres empremtes dactilars impreses en paper o provocar que se buidi l'interior d'un ou per un extrem en entrar en contacte amb l'aigua el seu altre extrem. Matemàtiques havia previst un taller de jocs “no clàssics” i Música en proposava dos: un de ball de bot, i un altre de ioga i relaxació. Llengües Estrangeres va desenvolupar el taller easter decorations: elaboració de decoracions de pasqua tipus conillets de pasqua o ous de pasqua amb diferents materials i dissenys. Orientació va oferir un taller d'estètica (maquillatge i henna) i perruqueria (allisar i arrissar cabell, trunyelles...) en col·laboració amb els alumnes de 2n de PMAR. Els professors i alumnes de FPB plantejaven un taller de floristeria. Educació Plàstica va organitzar un taller de gravat en dos nivells: linòleum per a 1r i 2n, i punta seca per a 3r i 4t. EF proposava els tradicionals partidets de basquet 3x3. Per acabar, Geografia i Història van projectar la pel·lícula d'humor “Un funeral de muerte” i Tecnologia va realitzar un taller d'iniciació a la programació.
Des de Povimon vos hem preparat un fotoreportatge d'aquesta jornada de tallers al qual podeu accedir anant a la secció de pàgines del bloc o directament per mitjà d'aquest enllaç:


Orientació va oferir un taller d'estètica (maquillatge i henna) i perruqueria (allisar i arrissar cabell, trunyelles...) en col·laboració amb els alumnes de 2n de PMAR



dimecres, 17 de maig del 2017

PROVES CANGUR 2017

Carme Rosselló, 3ESO-A
El passat 16 de març uns quants alumnes de 3r i 4t d’ESO vam participar a les proves Cangur que es celebraven al poliesportiu de Campos. De l’IES, érem 47 alumnes i a Mallorca hi participaven 10.347 alumnes en total (5è i 6è de primària, ESO i Batxiller).
A les vuit, ens vam reunir a l’entrada. Allà, les professores de matemàtiques Magdalena Martorell, Catalina Roig i Mayra Macías, ens donaren una xapa per poder entrar al poliesportiu i el full on havíem d’escriure les respostes. Seguidament vam pujar al bus i partirem cap a Campos.
Quan arribàrem, ens vàrem seure on els de l'organització. Un professor juntament amb el batle de Campos ens explicaren com funcionava la prova i ens varen animar molt a fer-ho bé. Allà també hi havia altres centres com IES Damià Huguet, IES Felanitx, IES Llucmajor, etc. Teníem una hora i un quart per fer l’examen, quan va faltar mitja hora per acabar es va posar un marcador marxa enrere perquè poguéssim controlar el temps. L’examen consistia en 30 preguntes, unes puntuaven 3 punts, les altres 4 punts i unes altres 5, i cada resposta incorrecta descomptava una quarta part de la seva puntuació. Cada un va fer la seva prova i després d’haver-lo entregat, vàrem sortir al pati a berenar.
Després d’aquest esplai cada institut havia de fer grups de 10 persones per començar una gimcana de problemes. Hi havia problemes curts que puntuaven de 5 a 15 punts, depenent de cada un i un problema llarg que puntuava 60 punts. Cada grup havia de resoldre el màxim de problemes possibles.
En haver acabat la gimcana ens informaren de que al cap d’un temps ens entregarien els resultats, tant de l’examen individual com el de la gimcana on es puntuava tot el centre en conjunt.
Finalment, vàrem tornar a pujar a l’autobús cansats però satisfets i impacients de conèixer els resultats.

dimarts, 9 de maig del 2017

L'IES PORRERES, UN DELS MILLORS CENTRES D'ESO DE LES BALEARS SEGONS L'INFORME PISA

Redacció
S'han fet públiques les dades de l'informe PISA 2015 i els resultats d'aquestes proves al nostre centre han estat extraordinàriament positius. De fet, a nivell global, el nostre centre es situaria com els 3 millors instituts públics de les Balears i entre els 20 millors inclosos concertats i privats.
El Programa PISA (Programme for International Student Assessment o Programa internacional per a l'avaluació d'estudiants), és un programa per avaluar el rendiment escolar dels joves de 15 anys de diferents països, l'aplicació de la qual és coordinada per l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) formada per 76 Estats. L'avaluació es fa mitjançant la realització per part dels estudiants de proves estàndards i els resultats de l'anàlisi d'aquestes proves és publicat en l'anomenat Informe PISA. El propòsit del programa és provar i comparar el rendiment escolar arreu del món per tal de millorar el mètodes i sistemes educatius. Les proves es fan cada tres anys i s'estructuren en tres parts, cadascuna de les quals avalua una competència de l'alumnat: comprensió o habilitat lectora, matemàtiques i ciències. Anem a analitzar els nostres resultats amb més detall:
A nivell de lectura i comprensió lectora l'IES Porreres va ser el tercer millor institut públic de les Balears (posició 19 del total amb concertats i privats), amb una puntuació de 497 punts, per sobre de la mitja de les Illes Balears (485), d'Espanya (496) i dels països de la Unió Europea (494) i de la OCDE (493). La puntuació del nostre institut en aquest camp es trobaria entre la mitja dels Estats Units (496) i la de Noruega (498) que ocupen les posicions 25 i 24. El millor país en habilitats lectores és Singapur amb una puntuació de 556.
A nivell de competències o habilitats matemàtiques, l'IES Porreres també va ser el tercer millor institut públic (posició 12 del total) amb una puntuació de 497 punts, també per sobre de les mitges de Balears (476), Espanya (486), la Unió Europea (493) i la OCDE (490). A nivell mundial igualaríem la puntuació dels Estats Units que ocupen la posició 23. Els millors alumnes un cop més són els de Singapur amb 535 punts.
Finalment a nivell de ciències el nostre centre torna a ocupar la tercera posició de les Balears a nivell de centres públics i la 15ena del total. La puntuació en aquest camp va ser de 504 punts, una vegada més per sobre de la mitja de les Illes (484), d'Espanya (493), de la UE (495) i de la OCDE (493). En aquest cas igualaríem les mitges d'Irlanda i Polònia que ocupen les posicions 17 i 18 a nivell mundial. Novament els millor és Singapur amb 564 punts.
En quant als nivells, en una escala de 6, on <1 (<358 punts) i 1 (de 358 a 420 punts) són els més baixos, 2 és mitjà-baix (421-482), 3 mitjà (483-544), 4 mitjà-alt (545-606), 5 alt (607-668) i 6 molt alt (>668), els resultats també són molt positius en les tres competències. De mitjana entorn del 60 % dels nostres alumnes es situen en els nivells 3, 4 i 5 (mitjans i alts), al voltant del 25 % en el 2 (mitjà-baix) i només entorn del 15 % en els nivells 1 i <1 (baix i molt baix). Cal destacar que en totes les categories  més del 30 % dels nostres alumnes es situen en els nivells mitjà-alt, alt i molt alt.
Aquestes proves demostren de forma objectiva i indiscutible la bona feina que fa la comunitat educativa d'aquest centre i particularment el professorat. Aquests resultats són el fruït del magnífic treball dels equips directius dels darrers cursos i de la bona tasca dels departaments de llengües, matemàtiques i ciències. També demostra l'excel·lent nivell educatiu que obtenen els nostres alumnes amb el qual surten més que sobradament preparats per cursar batxillerat o FP en altres centres. També deixa en evidència la manca de fonaments de les diverses campanyes de desprestigi que han afectat a l'educació pública en general i al nostre centre en particular en els darrers anys. Sumant aquests resultats a les bones qualificacions dels nostres exalumnes a FP, batxillerat i selectivitat i els premis aconseguits en diverses ocasions a les proves Cangur o a les Olimpíades de Física i Química, no ens queda més que concloure que anam pel bon camí, la qual cosa no vol dir que no poguem i haguem de seguir innovant i millorant per apropar-nos encara més als resultats de països com Singapur, Japó, Finlàndia, Corea del Sud, Taiwan o Estònia, líders mundials en aquest camp.
Seguidament podeu trobar enllaços on podeu veure l'informe PISA complet referit a l'IES Porreres i diverses notícies sobre premis i bons resultats obtinguts pels nostres alumnes i exalumnes:



dimarts, 2 de maig del 2017

XERRADA AMB L'ESCRIPTOR PERE ANTONI PONS

Alumnes de 4t d'ESO
Els alumnes de 4ESO ens conten el moment que passaren amb l'autor del llibre Tots els dimonis són aquí. Aquí teniu algunes de les seves opinions i reflexions.

No passa cada dia que tenguem l'oportunitat de parlar amb l'autor d'un llibre acabat de llegir i realment va ser una experiència interessant.

Quan llegeixes una història que t'atrapa d'alguna manera et fas teus els personatges i poder compartir amb l'autor alguns dubtes, impressions, idees suggerides a partir de l'obra va ser enriquidor.


Amb el llibre, Tots els dimonis són aquí, varem gaudir tots. Lectors i no lectors. Va aconseguir que joves que no llegien en el seu dia a dia s'interessessin per la lectura i pels constants misteris que es presenten al llibre. Va aconseguir l'objectiu de qualsevol escriptor, creador. Que s'interessessin per la seva obra.

Va ser una xerrada interessant, vàrem aclarir els nostres dubtes i a partir d'aquí vàrem entendre més el llibre.

Va ser una bona experiència llegir un llibre i després poder xerrar directament amb l'autor, era com estar davant el llibre.

La xerrada va ser interessant, vaig poder veure el punt de vista de l'autor, amb què es va inspirar... vaig poder entendre que escriure un llibre no es tan senzill, sinó que duu un procés on hi ha moltes etapes, i que a partir del final que ell ens dóna, cadascun pot seguir la història des del seu punt de vista.

El llibre em va agradar ja que hi havia un cert punt de misteri, un amor romput i unes bones reflexions sobre la vida que et fan obrir els ulls.

Sempre es agradable compartir impressions amb un autor d'algun llibre que he llegit. És una experiència molt agradable ja que et permet profunditzar molt en l'obra. M'han agradat molt les seves respostes, m'ha fet tenir una visió diferent del llibre. Es pot dir que no és el típic autor que respon el que el lector vol sentir. Pens que va respondre amb molta sinceritat a totes les preguntes que li vàrem fer. Vaig passar molt de gust i va ser molt gratificant participar en aquest col·loqui, amb un autor brillant, com és Pere A.Pons.

Ens va resoldre molts de dubtes sobre el llibre que no havíem acabat d'entendre o no els havíem interpretat bé. Ens ha donat una visió més personal del llibre i ens ha deixat descobrir amb que s'inspira per fer les narracions.

És un home molt agradable, a l'hora de respondre les preguntes va ser molt correcte i proper. Ens va aclarir alguns dubtes que ens plantejàrem a classe, tant de la seva experiència personal pel que fa a la seva manera d'escriure, com de la història del llibre.

Un plaer poder conèixer a un home tan simpàtic i obert a la gent.
Va ser una conversació fluïda entre Pere A.Pons i nosaltres, amb un tema de conversa interessant, cada resposta era més profunda que l'altre i d'un tema passàvem a l'altre de forma natural i distesa.