PÀGINES

divendres, 24 d’octubre del 2014

LES VERGES 2014

El repartiment dels bunyols comanats anava un poc endarrerit i alguns alumnes i professors han hagut d'esperar fins als darrers minuts de l'esplai per aconseguir la seva bossa de bunyols.
Redacció
Avui, divendres 24 d'octubre, l'IES Porreres ha tornat a celebrat la festa de les verges després de dos cursos sense fer-ho. Recordem que aquesta festa s'havia hagut de suprimir de la programació del centre per la manca del temps necessari per que els tutors i els membres de la coordinació d'extraescolars poguessin preparar-la a causa dels retalls. 
Les bunyoleres d'enguany: ties i padrines dels estudiants
A l'hora de l'esplai els alumnes de 4t d'ESO han posat a la venda els bunyols que han elaborat les bunyoleres (padrines, ties i altres familiars dels estudiants de 4t). També han repartit els paquets de bunyols que s'havien pogut comanar al llarg de la setmana: uns noranta bosses d'un euro (tres unitats) i seixanta de tres euros (deu unitats), en total uns mil bunyols. Aquesta quantitat ha estat sensiblement inferior a la de la darrera edició d'aquesta festa, la de 2011, quan se'n van vendre poc més de dos mil. La recaptació per al viatge d'estudis ha estat d'uns dos-cents setanta euros, als quals s'hi ha d'afegir encara el que no estava comanat i s'hagi venut avui.

divendres, 17 d’octubre del 2014

LA FESTA DE LES VERGES TORNA A L'IES PORRERES

Els bunyols, protagonistes de la festa
Redacció
El proper dia 24 d'octubre tornarà després d'un parell d'anys d'absència la festa de "les Verges" a l'IES Porreres. Com es feia cada any els alumnes de 4t d'ESO amb l'ajuda de la Comissió d'Extraescolars i dels seus tutors organitzaran una paradeta de venda de bunyols en temps d'esplai. La finalitat és doble, conèixer una tradició popular mallorquina com és la de "les Verges" i aconseguir diners per al viatge d'estudis de 4t.
Els alumnes de 4t els dies 20, 21 i 22 duran a terme la venda anticipada de tiquets de tres i deu bunyols per 1€ i 3€ respectivament. Es tracta de fer una previsió dels bunyols que caldrà cuinar pel dia 24, de tal manera que no sobri ni manqui res.
També es recuperarà la tradició de les "bunyoleres", padrines, ties i altres familiars dels alumnes de 4t, que de bon dematí compareixien a l'institut per elaborar els bunyols in situ.
Ja ho sabeu, tothom a comprar bunyols: cuidareu el vostre estómac i paladar amb menjar casolà, fareu país i ajudareu als alumnes a finançar el seu viatge!

 

dimecres, 15 d’octubre del 2014

DILLUNS QUE VE COMENÇA EL CONCURS "EL GRUP MÉS ECOLÒGIC"

Redacció/Margalida Adrover/CMA
Des de la CMA (comissió de medi ambient) ens han fet saber que dilluns que ve, dia 20 d'octubre, començarà una nova edició de prestigiós concurs "el grup més ecològic". Aquest concurs es fa perquè l'IES Porreres contribueixi en la sostenibilitat del medi ambient a nivell de recursos (paper, energia, metalls...) i residus, fomentant hàbits relacionats amb la sostenibilitat ambiental entre els alumnes. Hi participen els 19 grups-classe de l’IES Porreres i es desenvoluparà al llarg de tot el curs. Hi haurà 2 voltes:
  • Primera volta: de dia 20 d'octubre a dia 6 de febrer. 
  • Segona volta: de dia 9 de febrer a dia 22 de maig.
Quin grup guanyarà el concurs? El grup que aconsegueixi més punts.
  • El CAMPIÓ 1a VOLTA serà qui obtengui més punts a la primera volta. 
  • El CAMPIÓ 2a VOLTA serà qui obtengui més punts durant la segona volta.  
  • El GRUP MÉS ECOLÒGIC DEL CURS 2014-2015: serà el grup que obtengui més punts sumant les dues voltes. 
 Què s’ha de fer per obtenir punts? Es valoraran els apartats següents:
1.- Fer classe amb llum natural (obrir les persianes a primera hora) sempre que sigui possible.
2.- Fer un bon ús de les papereres de les aules, reciclar correctament i conservar els cartells.
3.- Buidar les papereres de les aules un o dos pics per setmana.
4.- Fer un bon ús de les papereres del pati i reciclar correctament.
5.- Mantenir la neteja del trespol i les taules.
6.- Mantenir l'aula amb bones condicions (parets, radiadors, tauler, taules ordenades).
7.- Aportar iniciatives pel grup-classe (Ecoextres). Punts extres.
8.- Participar en les activitats proposades per la comissió de medi ambient (tallers de Nadal...)
  Qui és el jurat del concurs?
  • Els professors de la CMA s'encarreguen de supervisar l’estat de les aules i de valorar el grup-aula amb la puntuació pertinent.
  • Tots els professors de l'IES Porreres s'encarreguen de supervisar l’ús de les papereres del pati i les aules específiques. En el cas que un alumne no compleixi correctament les normes, els professors prendran nota del nom i del grup-aula al qual pertany l’alumne/a i ho anotarà a la graella que hi haurà al tauler de medi ambient (zona departaments) o a consergeria.
  • Els ALUMNES COORDINADORS AMBIENTALS s'encarreguen de supervisar l'ús de les papereres de la seva aula i animar el seu grup a aportar iniciatives.
Quan es fan les “inspeccions” a les aules? Les “inspeccions” es faran per sorpresa, un pic per setmana.
Com podem estar informats dels resultats? El dilluns de cada setmana es publicarà la puntuació de tots els grups-aula a la pantalla situada a consergeria. També es publicarà al bloc de la comissió de Medi Ambient i es penjarà un símbol verd sobre la porta del grup que va guanyant i un de vermell sobre la porta del grup que va perdent.
I, els que van darrers ... han de tirar la tovallola? NO!! Perquè després de cada volta els marcadors es tornaran a posar a zero per a la volta següent.
Quins seran els premis? Hi haurà 3 premis pel grup guanyador: el premi pel CAMPIÓ DE LA PRIMERA VOLTA, pel CAMPIÓ DE LA SEGONA VOLTA i pel GRUP MÉS ECOLÒGIC 2014-2015 que consistiran en ???? Els grups que quedin en darrera posició també rebran el seu “PREMI”: Neteja del centre.



dimarts, 14 d’octubre del 2014

L'IES PORRERES DESPRÉS DEL TIL

El TIL ha estat un naufragi polític i educatiu de proporcions històriques
Redacció
Les contundents sentències i interlocutòries del TSJIB contra el TIL, han suposat que aquest passi definitivament a la història al nostre centre. Segons els jutges només serien vàlids aquells projectes lingüístics basats en el TIL aprovats abans del 24 de setembre, tot i que res impedeix als centres canviar-los o tornar al model anterior.
En el nostre cas com que l'únic dels projectes lingüístics PTIL aprovat pel centre fa dos cursos (emparant-se en el posteriorment derogat article 20 del decret del TIL), no fou acceptat per inspecció i els posteriors no foren aprovats pel consell escolar o pel claustre, l'únic projecte ara mateix en vigor és l'aprovat el curs 2010-2011, basat en el Decret de Mínims i que estableix que totes les matèries no lingüístiques s'han de fer en català. 
Les autoritats educatives reconeixen en privat (però no en públic) el naufragi del seu projecte estrella i, de fet, en la reunió que la nova consellera, Núria Riera i el nou home fort de la conselleria, Miquel Deyá, convocaren a Ciutat amb la batlesa de Porreres, els directors dels centres del municipi i els representants de les APIMA d'aquests, només es van demanar als directius que per responsabilitat fessin com a mínim una assignatura en castellà i que aprofitassin el material adquirit en castellà i anglès pels pares i personal habilitat per fer classes en anglès enviat als centres.
Però al nostre centre, precisament per responsabilitat, el que s'ha decidit és recuperar l'única normativa legalment aprovada, cosa que dona seguretat jurídica i evita un allau de possibles reclamacions i recursos d'alçada a final de curs.
Ara l'institut podrà començar a potenciar l'anglès d'una forma seriosa
El canvi ha estat molt senzill perquè segons el PTIL no aprovat pel claustre però que fins ara la conselleria ens obligava a aplicar, la immensa majoria de matèries no lingüístiques que no s'impartien en anglès s'havien de fer de forma bilingüe, seguint una distribució de temes en català i castellà, però com que la majoria de temes es feien en català tots els llibres de text es van sol·licitar en la nostra llengua.  Només hi havia una matèria a 1r d'ESO que es fes íntegrament en castellà i en aquest cas si que els alumnes havien comprat un material en castellà. Però ara res impedeix ja parlar o explicar als alumnes en català i seguir usant el dossier en castellà, tal com es feia a la part forana als anys 70 i 80.
En quant a l'anglès, i per a alivi dels alumnes, una de les matèries que segons aquest PTIL s'hi havia d'impartir a segon d'ESO ja s'ha començat a fer en català perquè com que els alumnes no tenien llibre de text i es repartien fotocòpies en anglès a cada sessió ha estat possible fer el canvi; després de l'avaluació inicial el departament responsable preveia percentatges de suspesos d'entre el 90 i el 80 % si es seguia impartint en anglès.
Caldrà, però introduir algunes modificacions en el projecte lingüístic per perjudicar el menys possible a pares i alumnes i superar la caòtica situació creada per les autoritats educatives. Segurament s'introduirà un annex al projecte lingüístic amb disposicions transitòries que permetin aquest curs usar el material (dossiers per exemple) fet en castellà i anglès comprat pels alumnes per impartir dues matèries a 1r d'ESO. 
També es possible que es planifiquin un seguit d'actuacions per per potenciar l'aprenentatge de l'anglés al nostre institut, com la introducció de l'exitós sistema de les seccions europees que el TIL havia arraconat, o que algunes optatives lingüístiques es puguin fer en anglès (impartides per professors d'anglès) en el proper curs. Igualment es possible que alguna d'aquestes optatives de caràcter lingüístic (teatre, processos) es pugui fer en castellà en altres nivells, impartides per professors d'aquest departament. En tots els casos l'ensenyament es deixaria en mans dels autèntics professionals en la matèria, els professors de llengües o de personal suficientment preparat amb el nivell C1 o C2 de l'escola d'idiomes.