PÀGINES
▼
dijous, 19 de desembre del 2013
dimarts, 17 de desembre del 2013
ESO 3C STUDENTS DESIGNED A UNIFORM FOR OUR HIGHSCHOOL PUPILS
ESO 3C students
ESO 3C students designed a uniform rules for our highschool pupils. They had to choose between appropiate or prohibited clothes items. They were working the fashion topic (unit 4).
ESO 3C students designed a uniform rules for our highschool pupils. They had to choose between appropiate or prohibited clothes items. They were working the fashion topic (unit 4).
dijous, 12 de desembre del 2013
AVUI ES CONSTITUEIX EL NOU CONSELL ESCOLAR DESPRÉS DE LA SEVA RENOVACIÓ PARCIAL
Així començava la presentació amb les fotografies dels alumnes
candidats que es va passar durant els esplais a les pantalles de
Televisió dels passadissos.
|
Ja tenim els resultats de les eleccions per a renovar la composició del Consell Escolar del nostre centre, que avui, dijous 12 de desembre, celebrarà la seva sessió constitutiva on es presentarà als nous representants elegits pels diferents estaments de la comunitat educativa.
Enguany les eleccions més animades van ser les de l'alumnat. Es van presentar nou candidats per a tres llocs i es va dur a terme una intensa campanya electoral. A l'hora de captar votants els diferents candidats no van dubtar a utilitzar un bon grapat de tècniques de màrqueting electoral: cartells de propaganda, fotografies i eslògans, discursos porta a porta, recollida de propostes en un exercici de democràcia participativa, etc.
Finalment la campanya de l'alumnat va acabar amb un triomf aclaparador del candidat que havia portat a terme una campanya més intensa, Joan Picornell Karmany, que gràcies al una campanya "porta a porta", presentat-se com a candidat i exposant les seves propostes classe per classe, va obtenir la confiança de 158 alumnes. També foren elegits en Mohamed Abaraddan, amb 31 vots i na Mª Pilar Mesquida Barceló amb 29. Com a reserves en cas que algun d'aquests alumnes abandoni el centre o dimiteixi queden, en aquest ordre pes vots rebuts, Miquela Barceló (28), Nicolàs A. Salas (27), Paula Medina (25), Francesc Mora (22), Maria Barceló (11) i Miquel Àngel Carbonell (6). Cal destacar l'entrada per primer cop al consell escolar d'un representant de la comunitat magrebina de la nostra comarca.
Pel que fa al professorat la campanya fou menys intensa que les de les anteriors eleccions i els candidats es limitaren a presentar-se breument als seus companys pocs minuts abans de les votacions. La gran triomfadora va ser Isabel Mª Gost que va renovar el seu mandat amb 36 vots. L'acompanyaran al nou consell escolar en representació dels docents Rafel Juan que aconseguí 34 vots i Magdalena Martorell amb 29. Queden en reserva per ordre de vots rebuts Margalida Adrover (27 vots) i Joana Mª Tomàs (14).
Com a representant del personal d'administració i serveis renova el seu mandat l'únic candidat, Andreu Bover, secretari administratiu del centre.
Per últim, les eleccions que menys interès despertaren, vista l'escassísima participació, foren les eleccions a representants de pares i mares. En aquestes, on només es presentaven tres candidats per a un sol lloc., només exerciren el seu dret a vot 22 pares, un percentatge ínfim del cens. Finalment resultà elegida amb 11 vots Francisca Llaneras Rosselló. Queden en reserva Juan Llaneras Rosselló, amb 8 vots i Margarita Rosselló Julià, amb 3 vots.
També hem de recordar que l'APIMA del nostre centre ha elegit un nou representant al consell escolar, Joana Karmany Jaume, que és la mare den Joan Picornell, que com ja hem dit va ser l'alumne més votat pels seus companys.
En aquest primer consell escolar es presentaran els nous membres, es constituiran les diferents comissions (permanent, afers externs i econòmica) i es discutiran diversos temes com l'aprovació o no de la pujada de preus del bar de l'institut.
Enguany les eleccions més animades van ser les de l'alumnat. Es van presentar nou candidats per a tres llocs i es va dur a terme una intensa campanya electoral. A l'hora de captar votants els diferents candidats no van dubtar a utilitzar un bon grapat de tècniques de màrqueting electoral: cartells de propaganda, fotografies i eslògans, discursos porta a porta, recollida de propostes en un exercici de democràcia participativa, etc.
Foto de campanya de, Joan Picornell |
Pel que fa al professorat la campanya fou menys intensa que les de les anteriors eleccions i els candidats es limitaren a presentar-se breument als seus companys pocs minuts abans de les votacions. La gran triomfadora va ser Isabel Mª Gost que va renovar el seu mandat amb 36 vots. L'acompanyaran al nou consell escolar en representació dels docents Rafel Juan que aconseguí 34 vots i Magdalena Martorell amb 29. Queden en reserva per ordre de vots rebuts Margalida Adrover (27 vots) i Joana Mª Tomàs (14).
Mohamed Abaraddan, elegit amb 31 vots |
Per últim, les eleccions que menys interès despertaren, vista l'escassísima participació, foren les eleccions a representants de pares i mares. En aquestes, on només es presentaven tres candidats per a un sol lloc., només exerciren el seu dret a vot 22 pares, un percentatge ínfim del cens. Finalment resultà elegida amb 11 vots Francisca Llaneras Rosselló. Queden en reserva Juan Llaneras Rosselló, amb 8 vots i Margarita Rosselló Julià, amb 3 vots.
També hem de recordar que l'APIMA del nostre centre ha elegit un nou representant al consell escolar, Joana Karmany Jaume, que és la mare den Joan Picornell, que com ja hem dit va ser l'alumne més votat pels seus companys.
En aquest primer consell escolar es presentaran els nous membres, es constituiran les diferents comissions (permanent, afers externs i econòmica) i es discutiran diversos temes com l'aprovació o no de la pujada de preus del bar de l'institut.
Mª Pilar Mesquida, la tercera representant de l'alumnat |
LA CONSULTA JOVE ES TORNA A POSAR EN MARXA
El passat dilluns dia 2 de desembre es va tornar a
iniciar al centre el servei de consulta jove. L'objectiu d'aquest
programa és millorar la salut i aclarir els dubtes relacionats amb
la sanitat dels joves adolescents escolaritzats en Instituts
d'Educació Secundària.
Es poden demanar dubtes sobre qualsevol tema que es
pugui relacionar amb la salut. No només els malestars físics, sinó
també els psíquics i emocionals, i també dubtes de sexualitat,
consum de drogues, alimentació, situacions de violència,...
Sempre s'atenen les demandes dels
joves en situació d'intimitat i confidencialitat. Es pot demanar
cita de manera individual, per parelles o en petit grup.
Es durà a terme tots els dilluns de 11:15 a 13:00 a
la sala d'atenció a pares i s'ha de demanar cita prèvia a
consergeria.
dilluns, 9 de desembre del 2013
DIE GESÜNDESTE PERSON IST MIQUEL NIGORRA (ELS ALUMNES D'ALEMANY REALITZEN UNA ENQUESTA SOBRE HÀBITS DE VIDA SALUDABLES ENTRE EL PROFESSORAT)
Catalina Sansó
Les alumnes de 4t d' ESO d' alemany hem fet un treball sobre hàbits de vida saludables i alimentació.
Aquest treball es basava en fer una enquesta, que nosaltres vam fer a
14 professors, i a partir de les seves respostes, n' extrèiem una
puntuació que arribava als 30 punts. El resultat d' aqueix projecte
ens va donar a Miquel Nigorra, professor de música, com el professor
amb un estil de vida més sa, ja que va aconseguir 24 punts.
dijous, 5 de desembre del 2013
THANKSGIVING CELEBRATION
Pau Llaneras
Thanksgiving Celebration is a national day in the United States. It’s celebrated on the fourth Thursday of November. In this day many people want to say thank you for all the food.
Thanksgiving Celebration is a national day in the United States. It’s celebrated on the fourth Thursday of November. In this day many people want to say thank you for all the food.
In
September 1620, a group of English people called the Pilgrim Fathers
sailed from Plymouth. When they arrived, they were not the first to
live there, the Wampanoag were the first people. The first winter was
difficult. Many Pilgrim Fathers died because it was very cold and
they had little food. In the spring they started to grow food so in
the autumn of 1621 they celebrated their first harvest. Finally they
gave thanks for their new home, new life and new friends.
Most
American families still have a Thanksgiving Day dinner together. They
have turkey and autumn vegetables, and pumpkin pie too.
divendres, 29 de novembre del 2013
COMENÇA LA TEMPORADA 13-14 DE FUTBOL ALS ESPLAIS
Departament d'Educació Física
Totes les competicions es realitzaran a les pistes
exteriors en els temps d’esplai de dimecres, dijous i divendres,
amb una duració aproximada del partit de 20’ (5’ abans i 5’
després per canviar-se).
El calendari dels partits de cada jornada estarà
penjat al tauló de dintre el Pavelló com a màxim dimarts. Es
responsabilitat dels equips mirar quan competeixen.
Els components dels equips es poden mesclar entre
classes i nivells, però 1r només ho pot fer amb 2n d’eso per un
costat (1r cicle d’eso), i 3r-4t (2n cicle d’eso) més pqpi entre
ells (els repetidors competiran en el nivell que cursen).
La competició esportiva tendrà una classificació
a on es destacarà la primera posició de 1r cicle d’eso com de 2n
cicle d’eso més pqpi.
L’equip ha d’estar compost com a mínim per 8
components. Hi haurà un full d’inscripció per participar pels
equips penjat a la pàgina web de l’ies porreres. Caldrà posar nom
de l’equip, 2 capitans de l’equip i curs, i tots els membres de
l’equip (inclosos els capitans) amb el curs que realitzen. La data
màxima d’inscripció era dia 18 de novembre.
Si un equip vol introduir alguna alta o vol donar
alguna baixa, haurà d’emplenar un document i entregar-ho abans de
competir.
És imprescindible per jugar, dur roba esportiva. Hi
haurà un professor responsable i ajudants que controlaran els
equips, el material i el desenvolupament del partit. Cal tenir màxim
de respecte al material, als companys, als adversaris, així com als
ajudants i professors. Es penalitzarà als jugadors responsables i/o
a l’equip, amb sancions, pèrdues de punts o desqualificacions (a
més d’estar lligat amb la comissió de Convivència).
No presentar-se al partit, voldrà dir pèrdua del
partit per 2-0 (es pot sancionar amb pèrdua de punts).
Si algú denúncia als organitzadors que hi ha una
infracció per un jugador no inscrit, etc., es revisarà i si es
confirma, es perd el partit i es sanciona l’equip amb pèrdua de
punts adicionals. La competició esportiva anirà lligada a la
comissió de convivència, per tant l’alumnat amonestat o sancionat
no podrà jugar en funció dels fets realitzats
dijous, 28 de novembre del 2013
COMENÇA EL CONCURS "EL GRUP MÉS ECOLÒGIC" 2013-14
Margalida Adrover, CMA
El concurs "el grup més ecològic" va començar la setmana passada. Cada setmana un professor de
la comissió passarà per les aules per valorar el seu estat. Qualsevol
professor que detecti qualsevol incidència (alumnes que tiren papers en
terra, pels passadissos, dins les aules específiques; que deixin el llum
encès el temps d'esplai,...), ho anotarà o bé a un full
situat al de la comissió tauler o a un que s'ha deixat a consegeria. D'aquesta
manera els membres de la comissió podren penalitzar les accions antiecològiques dels membres d'un grup en
concret fora de la seva aula restant-li punts pel concurs. Per als participants és MOLT IMPORTANT SABER QUE ELS
PROFESSORS QUE FAN GUÀRDIA D'ESPLAI, en veure alumnes que tiren fems en
terra, els hi demanaran de quin grup són i ho apuntaran al full abans mencionat. Si pel contrari hi ha alumnes que
recullen fems que no és seu de manera voluntària, també es pot anotar i
això serà un punt extra (un ecoextra).
BIOSIRE: Enguany també seguim amb el projecte BIOSIRE de recollida d'oli
usat. Està destinat a totes les famílies, personal docent i no docent
del centre. La CMA s'encarregarà d'explicar-ho bé a tots els grups
(encara que ja es va explicar als tutors per dir-ho a la reunió de
pares). Els tutors han animat als seus alumnes a participar, ja que com més alumnes
hi hagi apuntats, més ecoextres podran aconseguir. S'estan revisant els
alumnes que tenen botelles del curs passat i també els
professors. Qui hi estigui interessat es pot apuntar (encara que ja ho
fes el curs passat) a través del formulari que hi ha a la pàgina web.
www.iesporreres.cat / informació general / Programes i projectes
/Biosire.
Ajudau-nos a mantenir un centre net i animau-vos a participar al BIOSIRE.
dimarts, 19 de novembre del 2013
SIMULACRE D'INCENDI A L'IES PORRERES
Els bombers arribant al pati de l'IES Porreres per rescatar les víctimes i apagar el fals incendi declarat a l'aula d'informàtica |
Redacció
El passat divendres, dia 15 de novembre, a les 11:30, es va dur a terme un simulacre d'incendi al nostre institut, en el qual participaren sis efectius del parc de bombers de Llucmajor, a més de dos policies locals i diversos membres de protecció civil. Poc abans, i tal com ja informarem en l'anterior entrada d'aquest bloc, un grup de professors havia participat en una classe teòrica i pràctica de maneig d'estris antiincendis.
Segons la informació proporcionada pels Bombers de Mallorca l'incendi simulat es va declarar al primer pis, a l'aula d'informàtica pel curtcircuit d'un aparell electrònic. Ràpidament es va posar en marxa el pla d'emergències de l'institut, activant l'alarma d'incendi, procedint a l'evacuació de l'edifici i avisant als efectius d'extinció d'incendis.
Tot i el fum que omplia el passadís de la primera planta a major part de les aproximadament 450 persones que en aquell moment es trobaven al centre van poder sortir pel seu propi peu cap al pati. Els alumnes sortiren de les seves aules ordenadament, per grups, sense emportar-se les seves pertinences i després de ser comptats pels seus professors, en direcció a les portes d'emergència. Aquest operació no va quedar exempta de dificultats, donat que a la planta baixa es van trobar bloquejada la porta d'una de les sortides d'emergència.
Els bombers rescatant una falsa víctima d'intoxicació per fum |
Un cop al pati es dirigiren als punts de reunió on tornaren a ser recomptats pels professors. Els professors informaren a l'equip directiu si els seus grups eren complets o si faltava algun alumne. Això, i els crits que pegaven des de les finestres va permetre saber que unes 40 persones, entre alumnes i professors van quedar atrapades en dues aules i que caldria rescatar-les. La resta d'alumnes foren traslladats a les grades del camp municipal de futbol per protegir-los de la pluja i el mal temps regnant a la zona.
En poc més de 10 minuts arribaren al centre els efectius dels Bombers de Mallorca, Policia Local i Protecció Civil. El bombers procediren a rescatar als grups atrapats així com una falsa víctima (un ninot), intoxicada pel fum. Seguidament s'extingí el fals foc. Un cop fet això, cap a les 12:30 es donà per acabat el simulacre i es procedí a retornar ordenadament els grups a les seves aules. Un cop acabat el simulacre, els efectius d'emergències es reuniren amb la direcció del centre per analitzar les circumstàncies del simulacre i comentar aspectes a millorar.
divendres, 15 de novembre del 2013
PROFESSORS I PERSONAL NO DOCENT PARTICIPEN EN UNA CLASSE DE MANEIG D'ESTRIS PER APAGAR INCENDIS
La directora practicant amb un tipus d'extintor al pati |
Redacció
Un grup de professors del nostre centre i la pràctica totalitat del personal d'administració i serveis han participat avui, dia 15 de novembre en una activitat destinada a aprendre el maneig de diversos aparells destinats a l'extinció d'incendis. Primer s'ha desenvolupat una xerrada teòrica i després una activitat pràctica, impartida per un bomber amb l'ajuda de personal de protecció civil.. Els assistents a la classe han descobert les característiques, usos i maneig dels diferents tipus d'extintors, així com de les mànegues contra incendis. Posteriorment han anat provant els diferents dispositius al pati del centre.
AQUEST MES ES CELEBREN AL NOSTRE CENTRE ELECCIONS PER RENOVAR PARCIALMENT EL CONSELL ESCOLAR
Redacció
Fa dos cursos la revista Povimon va fer un actiu seguiment de les eleccions al consell escolar del nostre centre, seguiment motivat pel gran interès i expectació que s'havia despertat en la comunitat educativa a causa de la gran importància de les decisions preses per aquest organisme (ratificació del pla lingüístic i proposta de revocació del nomenament de l'anterior director) en els curs precedent (2010-11).
Fa dos cursos la revista Povimon va fer un actiu seguiment de les eleccions al consell escolar del nostre centre, seguiment motivat pel gran interès i expectació que s'havia despertat en la comunitat educativa a causa de la gran importància de les decisions preses per aquest organisme (ratificació del pla lingüístic i proposta de revocació del nomenament de l'anterior director) en els curs precedent (2010-11).
L'interès dels nostres lectors respecte a les presents eleccions sembla haver canviat radicalment. Enfront de l'apassionant campanya electoral del 2011, aquestes eleccions sembla que es mouen entre la fredor i la indiferència. Pot haver influït la relativa pau institucional que es respira al centre, amb una comunitat educativa més propera a l'harmonia que al conflicte, però, per nosaltres, el fet decisiu per aquesta manca d'interés, són les noves normatives educatives, com la polèmica LOMQE o llei Wert i el no menys polèmic TIL, que han suposat dos potents torpedes a la línia de flotació dels consells escolars. Primer, aquest estiu, el TIL va demostrar que l'administració es passava pel forro els projectes lingüístics aprovats per consens per la majoria de consells escolars. Després va obligar a aplicar uns projectes lingüístics rebutjats per la majoria de consells escolars. Finalment es va expedientar a tres directors per votar al consell escolar en contra de la imposició d'aquests projectes TIL imposats per l'administració. A més a més la LOMQE ha deixat als consells escolars totalment descafeïnats, buidant-los de competències. Aparentment el consell escolar segueix essent l'òrgan de govern dels centres, però perd moltes de les seves competències que passen a la direcció. El consell escolar ja no aprovarà els pressuposts, ni els projectes educatius ni el procés d'admissió d'alumnes. A més a més perd molt de pes a l'hora d'elegir la direcció del centre. Bàsicament queda reduït a un consell consultiu, que ha de ser informat de tot, pot expressar opinions, però no te veu ni vot en la majoria d'aspectes en que fins ara intervenia activament. La democràcia als centres queda més debilitada que mai perquè el seu principal òrgan d'expressió esdevé un element purament decoratiu i absolutament buit de contingut. Si fins ara, i fent un símil històric, el CE era una mena de parlament o corts medievals (per la seva desigual divisió en estaments) i la direcció una mena de monarquia pactista, ara hem passat a un model de monarquia absoluta, amb un parlament que existeix però no te poders i on la direcció és qui ho decideix tot.
La "campanya electoral" començarà formalment el proper dia 20 quan es presentaran les llistes de candidatures definitives i es convocarà el claustre extraordinari per a l'elecció dels representants del professorat. Dia 26 de novembre es celebraran les eleccions de l'alumnat, dia 27 les del professorat i dia 28 les del personal d'administració i serveis i les dels pares i mares d'alumnes.
Per part dels alumnes es renoven tots els representants i es presenten nou candidats: Francesc Mora, Miquel Àngel Carbonell, Nicolàs Andrés Salas, Mohamed Abaraddan, Miquel Barceló, Maria Barceló, Paula Medina, Joan Picornell i Maria Pilar Mesquida.
Respecte al professorat hi ha quatre candidatures per dos llocs: Margalida Adrover, Joana Mª Tomàs, Magdalena Martorell i Rafel Juan.
Només hi ha un aspirant a representar al personal d'administració i serveis: Andreu Bover
Finalment, pel que fa a pares i mares es presenten tres candidats Francisca Llaneras, Margarita Rosselló i Juan Llaneras.
Un cop realitzat l'escrutini el dia 5 de desembre es proclamaran els candidats electes, i aquell mateix dia, es constituirà el nou consell escolar de l'IES Porreres
La "campanya electoral" començarà formalment el proper dia 20 quan es presentaran les llistes de candidatures definitives i es convocarà el claustre extraordinari per a l'elecció dels representants del professorat. Dia 26 de novembre es celebraran les eleccions de l'alumnat, dia 27 les del professorat i dia 28 les del personal d'administració i serveis i les dels pares i mares d'alumnes.
Per part dels alumnes es renoven tots els representants i es presenten nou candidats: Francesc Mora, Miquel Àngel Carbonell, Nicolàs Andrés Salas, Mohamed Abaraddan, Miquel Barceló, Maria Barceló, Paula Medina, Joan Picornell i Maria Pilar Mesquida.
Respecte al professorat hi ha quatre candidatures per dos llocs: Margalida Adrover, Joana Mª Tomàs, Magdalena Martorell i Rafel Juan.
Només hi ha un aspirant a representar al personal d'administració i serveis: Andreu Bover
Finalment, pel que fa a pares i mares es presenten tres candidats Francisca Llaneras, Margarita Rosselló i Juan Llaneras.
Un cop realitzat l'escrutini el dia 5 de desembre es proclamaran els candidats electes, i aquell mateix dia, es constituirà el nou consell escolar de l'IES Porreres
INSPECCIÓ CERTIFICA QUE L'IES PORRERES APLICA EL TIL
Redacció
La primera setmana de classe va venir marcada per la polèmica de si els centres estaven aplicant realment el TIL o no, donat que molts professors i fins i tot directors de centres havien expressat el seu desig no fer-ho. Al nostre centre, conegut pel seu intens suport a la vaga indefinida, la situació es va agreujar quan certes autoritats de la conselleria van acusar a la nostra directora de boicotejar l'aplicació del TIL per haver proposat en el primer projecte TIL una assignatura an anglès (Educació Plàstica) i no haver reclamat a la conselleria un professor qualificat per impartir-la amb el nivell B2 d'anglès. Davant la sorpresa i el desconcert del nostre equip directiu, aquest va manifestar que sí havia reclamat aquest professor i que fins i tot havia protestat quan van enviar un professor no qualificat per impartir les classes en anglès. Llavorç, des de la conselleria se'ls va informar que no els constaven aquests tràmits i que calia que l'equip directiu demostrés amb proves objectives les seves afirmacions (cosa dificil donat que molts tràmits es van fer via telefònica o telemàtica i sense un registre documental).
Per altra banda durant la primera setmana del retorn a les aules es va produir el que podriem qualificar com una "inspecció sorpresa" per comprovar l'aplicació del TIL al nostre centre. Un inspector (encara no s'ha assignat el nou inspector de zona per la jubilació de l'anterior) va visitar el nostre centre especificament per revisar el pla lingüístic rectificat per l'equip directiu (el segon TIL) i que tot i haver sigut rebutjat pel consell escolar, és el que s'aplica al nostre centre per imperatiu de la conselleria. L'inspector es va mostrar conforme, tot i que va recomanar de cara a l'any que ve eliminar el punt que obliga a que els llibres de text siguin sempre en català encara que l'assignatura s'imparteixi en castellà o anglès, per considerar-ho antipedagògic (tot i que l'anterior inspector i la pròpia conselleria ho aceptaren el mes d'agost). L'equip directiu també va aprofitar l'avinenetsa per fer-li arribar totes les proves que havien pogut reunir per demostrar que havien reclamat un professor de plàstica amb nivell B2, cosa que segons ell mateix va quedar perfectament acreditat.
Seguidament, i un cop informat de les matèries de 1r d'ESO que segons el pla lingüístic s'havien d'impartir en les diferents llengües, l'inspector va procedir a comprovar la seva aplicació pràctica entrant a les aules. L'inspector va entrar a les classes de Matemàtiques i d'Educació Plàstica (aquesta última tot i que s'havia de fer en anglès -juntament amb música- s'ha decidit que es fes en castellà en no disposar el professor que l'impareteix del nivell mínim d'anglès -mentre que música es fa en català pel mateix motiu-) per acreditar que els professors explicaven en llengua castellana i, fins i tot, va revisar els quaderns dels alumnes per comprovar si els alumnes utilitzaven aquesta llengua en les seves activitats d'aprenentatge. L'inspector es va donar per satisfet amb aquesta acció i va donar per fet que les altres matèries com Música, Ciències Socials o Naturals es feien en català. Tampoc comprovà si les classes d'Educació Física es feien en castellà.
L'inspector va quedar molt satisfet de l'aplicació del TIL al nostre centre i va afirmar que gràcies a la nostra tasca els alumnes dels pobles de la part forana aconseguiran un excel·lent nivell de castellà cosa que no passava fins ara, donat que, en la seva opinió, només fer l'assignatura de Llengua Castellana s'ha demostrat del tot insuficient i que la creença que el castellà s'aprèn mirant la TV, anant al cinema, llegint diaris o revistes o parlant al carrer és totalment incerta.
TERCERA SETMANA DE VAGA: DE L'EUFÒRIA AL DESENCÍS EN UN OBRIR I TANCAR D'ULLS
Perspectiva aèria de la gran manifestació del 29-S en suport de la vaga indefinida de professors |
El passat dilluns, dia 7 d'octubre, els professors de L'IES Porreres, com els de tota la resta de centres de les nostres illes, tornaren a les aules, després de tres setmanes de vaga que havien paralitzat gairebé per complet l'activitat educativa a tota la comunitat. Ho feren després de veure com l'èxit de la vaga i el suport de la major part de pares i alumnes (expressat per mitjà de les jornades d'aules buides i de la gran manifestació del 29 de setembre - la més gran de la història de Balears - amb entre 90000 i 110000 participants) no sevissin per fer rectificar al govern en el punts més importants de les reivindicacions docents (retirada del TIL, llei de símbols i decret de convivència i expedients al directors de Menorca). Dies abans quedava clar que el Govern de les Illes Balears prioritzava esgotar als docents allargant la vaga amb una farsa de negociació per obtenir una victòria política i humiliar al col·lectiu docent a costa de perjudicar a l'alumnat de l'escola pública i desprestigiar-la en favor de la privada i la concertada més conservadora.
La manifestació de la marea verda va reunir més de 80000 persones a Ciutat |
Molts montuïrers, vilafranquers i porrerencs hi assistiren |
A l'assemblea de docents del nostre centre molts professors van expressar que econòmicament els era impossible seguir amb la vaga després d'haver perdut en la majoria dels casos entre 600 i 1000 € del seu sou. Altres temien que l'allargament de la vaga suposes un trencament amb les famílies, vital en l'èxit del moviment reivindicatiu fins aquell moment. També es va comentar que vist que la tàctica de la vaga no funcionava calia canviar d'estratègia per assolir els objectius. Només una minoria va defensar la continuïtat de la vaga perquè considerava que el govern no podia resistir molt més i que si l'aturada continuava dos o tres dies més acabaria cedint. Després del debat es va decidir per votació proposar a l'assemblea general suspendre temporalment la vaga indefinida a partir de dilluns i proposar noves tàctiques o estratègies de lluita per mantenir viu el conflicte.
L'assemblea de docents i el comitè de vaga comunicant el retorn a les aules en una roda de premsa |
divendres, 27 de setembre del 2013
LA SEGONA SETMANA DE VAGA SEGUEIX PARALITZANT L'ACTIVITAT DOCENT A L'IES PORRERES
Cartell en suport de la vaga indefinida |
Redacció
L'entrada a la segona setmana de vaga no ha suposat un afebliment d'aquesta a l'IES Porreres, com ha passat a Ciutat o a Menorca. La vaga ha seguit desenvolupant-se amb molta força a la Part Forana, a Eivissa i a Formentera. Al nostre institut el seguiment de la vaga ha seguit essent massiu, tot i que una mica inferior al de la setmana anterior. Dilluns 23 van fer vaga 27 dels 31 professors que hi tenien dret, és a dir, el 87,1 %. Dimarts 24 van tornar a fer vaga 27 professors, però com que aquest dia hi tenien dret 32, el percentatge baixà al 84,4 %. Finalment, el dimecres 25, de 29 professors amb dret a fer vaga, en feren 22, un 75,9 %. Com és natural els professors que han deixat de fer vaga no ho han fet per un sobtat canvi d'opinió, sinó perquè no s'ho poden permetre econòmicament després de perdre 400 o 500 € del seu sou en una setmana de vaga.
L'entrada a la segona setmana de vaga no ha suposat un afebliment d'aquesta a l'IES Porreres, com ha passat a Ciutat o a Menorca. La vaga ha seguit desenvolupant-se amb molta força a la Part Forana, a Eivissa i a Formentera. Al nostre institut el seguiment de la vaga ha seguit essent massiu, tot i que una mica inferior al de la setmana anterior. Dilluns 23 van fer vaga 27 dels 31 professors que hi tenien dret, és a dir, el 87,1 %. Dimarts 24 van tornar a fer vaga 27 professors, però com que aquest dia hi tenien dret 32, el percentatge baixà al 84,4 %. Finalment, el dimecres 25, de 29 professors amb dret a fer vaga, en feren 22, un 75,9 %. Com és natural els professors que han deixat de fer vaga no ho han fet per un sobtat canvi d'opinió, sinó perquè no s'ho poden permetre econòmicament després de perdre 400 o 500 € del seu sou en una setmana de vaga.
Precisament per solidaritzar-se amb l'esforç econòmic que estan fent els professors per millorar les condicions educatives dels seus alumnes (reducció de ràtios d'alumnes per aula, recuperació de desdoblaments, professors de suport i programes de reforç per alumnes amb dificultats, suspensió de l'aplicació d'un TIL inaplicable, ...), els membres de l'APIMA de l'IES Porreres posaren en marxa fa una setmana la iniciativa "escola buida". Es tracta de no portar els seus fills a classe i demanar als professors que vagin a fer feina a un centre buit, per alleugerir les seves pèrdues econòmiques. Això permetria allargar la vaga i augmentar la pressió sobre el govern perquè negocii amb una comunitat educativa absolutament unida.
Molts pares recolzen els docents |
El divendres passat, com ja comentarem en aquest bloc, la iniciativa va tenir un gran èxit i no va venir cap alumne a l'institut, tot i que s'havia pres de forma precipitada i amb certa improvització. Dimarts l'APIMA va convocar una reunió de pares i mares que va omplir el gimnàs de l'institut amb unes 120 persones. La majoria de pares expressaren el seu suport al professorat i a la iniciativa de l'escola buida per dijous i divendres d'aquesta setmana (26 i 27 de setembre), així com dimarts de la setmana que ve (1 d'octubre) i cada dijous i divendres mentre duri la vaga indefinida. Després d'un interessant debat on tothom va poder expressar les seves diferents opinions, aquestes iniciatives s'aprovaren amb només 8 vots en contra, 5 abstencions i més d'un centenar de vots favorables.
La iniciativa doncs es va posar en marxa i ahir, dia 26, només assistiren a classe 12 alumnes, un 3,2 % del total, mentre que només un professor va seguir fent vaga. Avui divendres l'assistència d'alumnes encara ha estat més baixa i només 4 alumnes han vingut a l'institut. Fa dues setmanes que va començar el curs i l'activitat educativa segueix sense iniciar-se ni a l'IES Porreres, ni la major part de les Illes Balears. A més a més el govern comença a mostrar signes d'esgotament i debilitat i ha iniciat una negociació on sembla disposat a fer importants concessions que podrien posar fi al conflicte.
La força , la durada i el suport social de la vaga han obligat als dirigents polítics a negociar amb el comité de vaga |
dilluns, 23 de setembre del 2013
20S: LA INICIATIVA ESCOLA BUIDA ARRIBA A L'IES PORRERES
Manifestació davant la conselleria del passat divendres, amb unes 4000 persones: mestres, professors, pares i alumnes |
Divendres passat, 20 de setembre, va arribar a l'IES Porreres una iniciativa que demostra la implicació i la solidaritat de la societat civil balear amb la vaga dels docents contra la política educativa del govern: l'escola buida. Aquesta iniciativa s'havia duit a terme per primer cop al CEIP s'Algar de Portocolom el passat dimecres 18 a iniciativa de l'APIMA i el seu propòsit era no portar als infants a classe i demanar als mestres que anassin a fer feina perquè no perdin tant de sou i puguin allargar la vaga el màxim possible. Ràpidament, moltes APIMA d'escoles i instituts van posar en marxa aquesta iniciativa per solidaritzar-se amb mestres i professors i mostrar clarament el seu descontent amb els retalls i les reformes educatives d'aquest govern.
El mateix dimecres alguns membres de la junta directiva de l'APIMA del nostre centre enviaren una circular als pares demanant-los que no portessin els seus fills a l'institut el divendres 20 en solidaritat amb la vaga dels seus docents. Seguidament es posaren en contacte amb l'assemblea de professors de l'IES Porreres per demanar als professors en vagui que acudissin a treballar el dia 20 a fi de reduir les seves pèrdues econòmiques (entre 80 i 100 € per cada dia de vaga).
Molts professors de l'IES Porreres renunciaren al seu sou per manifestar-se |
Aquesta iniciativa va ser un gran èxit i el darrer dia de la primera setmana de vaga no va aparèixer ni un sol alumne a l'institut. L'afluència de professors va ser superior a la de la resta de dies, Així, mentre el dijous havien fet vaga els 31 professors que hi tenien dret (100 % de seguiment), el divendres en feren 17 dels 29 que en podien fer (58,6 %). Molts professors decidiren continuar en vaga tot i aplaudir la iniciativa perquè havien decidit anar a la manifestació davant la conselleria o per evitar que el govern pugui vendre que la vaga perd suport i ho utilitzi com a excusa per negar-se a negociar. Sembla que aquesta iniciativa continuarà aquesta setmana i que dijous i divendres es duran a terme dues noves jornades d'escola buida al nostre IES. S'ha de dir que el govern i els grupuscles que li donen suport en aquest tema com el "Circulo Balear" o el "Instituto de política Familiar de Baleares" intenta aturar aquesta acció reivindicativa amenaçant amb denunciar als pares que la duguin a terme per un delicte d'absentisme escolar per mitjà de la "defensora del menor", tot i que segons diferents juristes apareguts a la premsa en aquests dies no hi ha cap base jurídica per dur a terme aquestes denúncies ni cap esperança de que prosperin.
divendres, 20 de setembre del 2013
LA VAGA INDEFINIDA PARALITZA L'IES PORRERES LA PRIMERA SETMANA DEL CURS
Redacció
La vaga indefinida convocada per l'Assemblea de docents, amb el suport dels sindicats ha paralitzat l'inici del curs escolar al nostre institut en la seva primera setmana.
El passat divendres dia 13 de setembre el curs va començar amb certa anormalitat. Els tutors havien de presentar el curs als diferents grups, cosa que es dugué a terme sense novetat. Però l'assemblea de professors de l'IES Porreres havia preparat un seguit d'accions per mostrar la seva discrepància amb l'actual política educativa. La majoria de professor van col·locar als seus cotxes un cartells amb el lema "avui no és un dia normal" i van venir a treballar vestits amb reba verda. Fora del recinte del centre van penjar una gran pancarta amb el mateix lema i van informar als pares que acompanyaven als seus fills al primer dia de classe dels motius de la vaga indefinida convocada a partir del dia 16: retirada dels expedients als directors de Maó/Mahón, del TIL i de les lleis de símbols i de convivència, substitució de les baixes des del primer dia, restabliment de les plantilles anteriors a l'inici dels retalls, contractació de professors de reforç i suport, etc.
A partir del dilluns dia 16 el seguiment de la vaga ha estat massiu i tot i els abusius serveis mínims imposats per l'administració (del 25 % del professorat -11 o 12 segons el dia- + director + secretari = 13/14 professors), el desenvolupament de les activitats docents ha estat gairebé impossible. Segons dades aportades a Povimon per la direcció del centre, el dilluns dia 16 de 32 professors que tenien dret a fer vaga, en feren 32, és a dir, el 100% dels qui en tenien dret i un 70 % del total de la plantilla. Dimarts dia 17 es va repetir el seguiment de la vaga del primer dia, amb 31 vaguistes de 31 possibles. Dimecres 18, de 31 professors amb dret a fer vaga, 30 en feren, és a dir, un 96,7 % dels que hi tenien dret. Dia 19 tornaren a fer vaga el 100 % dels que hi tenien dret, 31 de 31.
La vaga indefinida convocada per l'Assemblea de docents, amb el suport dels sindicats ha paralitzat l'inici del curs escolar al nostre institut en la seva primera setmana.
El passat divendres dia 13 de setembre el curs va començar amb certa anormalitat. Els tutors havien de presentar el curs als diferents grups, cosa que es dugué a terme sense novetat. Però l'assemblea de professors de l'IES Porreres havia preparat un seguit d'accions per mostrar la seva discrepància amb l'actual política educativa. La majoria de professor van col·locar als seus cotxes un cartells amb el lema "avui no és un dia normal" i van venir a treballar vestits amb reba verda. Fora del recinte del centre van penjar una gran pancarta amb el mateix lema i van informar als pares que acompanyaven als seus fills al primer dia de classe dels motius de la vaga indefinida convocada a partir del dia 16: retirada dels expedients als directors de Maó/Mahón, del TIL i de les lleis de símbols i de convivència, substitució de les baixes des del primer dia, restabliment de les plantilles anteriors a l'inici dels retalls, contractació de professors de reforç i suport, etc.
A partir del dilluns dia 16 el seguiment de la vaga ha estat massiu i tot i els abusius serveis mínims imposats per l'administració (del 25 % del professorat -11 o 12 segons el dia- + director + secretari = 13/14 professors), el desenvolupament de les activitats docents ha estat gairebé impossible. Segons dades aportades a Povimon per la direcció del centre, el dilluns dia 16 de 32 professors que tenien dret a fer vaga, en feren 32, és a dir, el 100% dels qui en tenien dret i un 70 % del total de la plantilla. Dimarts dia 17 es va repetir el seguiment de la vaga del primer dia, amb 31 vaguistes de 31 possibles. Dimecres 18, de 31 professors amb dret a fer vaga, 30 en feren, és a dir, un 96,7 % dels que hi tenien dret. Dia 19 tornaren a fer vaga el 100 % dels que hi tenien dret, 31 de 31.
De dilluns a dijous la gran majoria d'alumnes del nostre centre van venir a l'institut, però es van passar la major part del temps al pati sense desenvolupar cap activitat. Els professors de serveis mínims executaren el seu horari habitual. A l'assemblea de divendres dia 13 es va decidir que impartirien les seves classes amb normalitat, però aquesta decisió va ser revocada per l'assemblea de dijous 19 en veure que a la resta de centres els professors en serveis mínims es limitaven a guardar als alumnes sense impartir classe. Cada vegada que s'iniciava una sessió els alumnes anaven a la seva aula i si passats cinc minuts no compareixia ningú baixaven al pati on desenvolupaven tertúlies, jugaven a cartes, ... sota l'atenta vigilància dels professors en serveis mínims que estessin de guàrdia en aquell moment. Si apareixia un professor en serveis mínims romanien a l'aula i es desenvolupava la classe. Durant aquests quatre primers dies de curs, la majoria d'alumnes no han fet més d'una o dues sessions reals de classe per dia, i encara no s'han trobat amb la majoria dels seus professors
dissabte, 29 de juny del 2013
IX MINIOLIMPÍADA DE FÍSICA I QUÍMICA A LES ILLES BALEARS
Margalida Puigserver, Joan Nigorra i Joan Rosselló, amb les seves professores de física i química |
Hi participaren 106
alumnes de 35 centres diferents. Obtenien premi els 5 millors alumnes
classificats i els 3 primers centres classificats.
De l'IES Porreres hi assistiren els alumnes: Joan Nigorra Barceló, Margalida Puigserver Rosselló i Joan Rosselló Bover.
JOAN ROSSELLÓ: 4t alumne classificat.
IES PORRERES: 2n millor centre classificat. (1r centre públic classificat).
Enhorabona a aquests
alumnes pels resultats obtinguts. Agraïm la participació i esforç de les
professores del departament de ciències naturals.
divendres, 28 de juny del 2013
3ESO E GRUP MÉS ECOLÒGIC DEL CURS 2012-2013
CMA
El passat 22 d'octubre va començar
l'edició 2012-13 del concurs del "Grup més ecològic" de
l'IES Porreres. Com cada any, s’han valorarat els hàbits de cada
grup-classe pel que fa a la recollida selectiva de residus i al
reciclatge, l'estalvi energètic, la neteja de l'aula i del centre,
així com la promoció d'altres hàbits relacionats amb una forma de
vida sostenible i respectuosa amb la natura.
El concurs s’ha desenvolupat al llarg
de tot el curs. Hi ha hagut 3 voltes. La primera volta o campionat
d’hivern de dia 22 d’octubre a dia 14 de desembre. La segona
volta o campionat de primavera: de dia 17 de desembre a dia 15 de
març. I la tercera volta o campionat d’estiu: de dia 18 de març a
dia 7 de juny. Cada avaluació s’ha proclamat un campió estacional
perquè després de cada volta els marcadors es tornaran a posar a
zero per a la següent (un mateix grup no podia repetir campionat de
volta). El grup més ecològic del curs 2012-2013 ha estat el grup
amb més punts sumant les tres voltes.
3ESO E, campions absoluts, quan van rebre el campionat d'hivern (1ª volta) |
El guanyador del primer trimestre va
ser 3r d'ESO E, amb 291 punts, que quedà així proclamat campió
d'hivern. Va ser un resultat ajustat i amb forta competència fins a
la darrera jornada amb el 2n classi-ficat, que va ser 4t d'ESO D
(282). El grup guanyador va rebre un diploma i una entrada per a cada
alumne per anar a patinar a la pista de gel situada a plaça
d'Espanya de Ciutat durant les vacan-ces de Nadal. El grup pitjor
classificar fou 3r d'ESO C amb només 229 punts.
Pel que fa a la segona volta, tot i que
3r d'ESO E va ser el grup amb més puntuació (323 punts), no optava
al premi per ja haver-lo obtingut al primer trimestre. Així 1r d'ESO
C va ser elegit campió de primavera amb 317 punts, amb 1r d'ESO C
com a segon classificat a 6 punts. El premi van ser entrades per anar
al cinema a veure la pel·lícula que volguessin, cortesia del diari
ULTIMA HORA. 4t C va ser proclamat oficialment com el grup més brut
i contaminant del 2n trimestre amb només 249 punts.
1ESO C, campió de primavera (2ª volta) del concurs "El grup més ecològic" |
El grup més ecològic del curs
2012-2013, ha estat el de 3r E, amb una puntuació total de 937
punts. En segon lloc ha quedat 1r C, amb 893 i en tercer lloc, 4t D,
amb 889. Els alumnes del grup guanyador rebran com a premi entrades
per a l’Aqualand de s’Arenal. Per acabar direm que el grup més
brut i contaminant d’aquest curs ha estat el de 3r D, amb uns
pobríssims 726 punts.
4ESO D, campió d'estiu (3ª volta) del concurs "El grup més ecològic" |
3ESO E, el grup més ecològic d'aquest curs |
dimarts, 18 de juny del 2013
"ENS AGRADA EL FUTBOL" I "LOS MENTE FRÍA" GUANYADORS DEL TORNEIG DE FUTBET
Com hem contant al llarg de tot el curs el departament d'Educació
Física ha tornat a organitzar un seguit de competicions esportives
en temps d'esplai. En concret es pretenia animar a l'alumnat a crear
un nombre suficient d'equips de futbet que fes possible la celebració
d’una lliga o torneig de regularitat durant tot el curs. I tot això
amb l'objectiu que l'alumnat practiqui esport i fomentar la bona
convivència i el coneixement mutu.
Tots els partits s’han
disputat a les pistes exteriors en el temps d'esplai els dimecres,
dijous i divendres, amb una duració aproximada de 20 minuts. Els
components dels equips es podien mesclar entre classes i nivells,
però per cicles, per una banda els de 1r i 2n d'ESO (petits), i
3r-4t-PQPI per l'altra (grans). Els equips havien d'estar composts
com a mínim per 8 alumnes (i màxim 12).
"Ens agrada el futbol", campions dels equips petits |
A la lliga de futbet del
nostre centre han participat onze equips diferents i s’ha
desenvolupat all llarg d'onze jornades. Com que el nombre de
competidors era senar, a cada jornada hi havia un equip que quedava
sense competir.
Tot seguit els 4 primers classificats de cada
categoria han disputat un play-off pel títol. Els campions
grans i petits s'han decidirit en una emocionant final a partit únic.
A la desena jornada els equips grans i petits que en aquell moment
lideraven la classificació van rebre com a premi una entrada per
veure el RCE Mallorca en un dels seus darrers partits a primera
divisió.
Pel que fa als equips grans i després de liderar la
competició la major part de les jornades es va classificar en primer lloc
l’equip “Es porrerencs”, amb 21 punts. Pel que fa als
equips petits el guanyador va ser la “Selecció IES Porreres” amb
17.
"Los mente fría" van guanyar el torneig tot i perdre la final per 3 a 1 |
A la final disputada pels
equips petits, “Ens agrada el futbol” es va emportar el torneig
després de guanyar per un contundent 3-0 al “Dream Team”.
La competició va acabar
amb la gran final dels equips grans, celebrada el divendres 13 de
juny, a la qual “Salami” es va imposar a “Los mente fría” per 3 a 1. Però una vegada comprovada l'alineació indeguda d'un jugador sancionat per part de "Salami" es va decidir declarar guanyadors a "Los mente fría".
dijous, 6 de juny del 2013
MEDITACIÓ (PREMI DE POESIA DE 2N CICLE DEL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI)
Bianca A. Ionita, 4t B
MEDITACIÓ
Veig una veu muda
Escolt un perfum sense olor
Sent l'olor d'un tocament
Tast una imatge cega
Però sobretot,
Sent el poder del flux de l'energia
Que vibra en la meva ànima
Molt a prop de jo
Busc un lloc sense espai o sense temps
Un univers sense dimensions
Un objectiu de la meva existència?
La transcendència fins a l'infinit.
dilluns, 3 de juny del 2013
SANT JORDI (PREMI DE POESIA DE 1R CICLE DEL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI)
Maria Sansó Femenias 1ESO D
SANT JORDI
Un bell dia,
que tots recordam amb el cor,
un dia de roses i poesia solemne,
que reciten tots els poetes,
amb el puny al cor.
És un dia,
on els enamorats,
roses i llibres es regalen,
per fer contents,
als seus estimats.
Un dia,
que fa xisclar els cors,
en bella harmonia,
en un bany de dolçor.
Un dia,
en que tothom espera,
per sentir el suau aroma
de les roses belles.
Entre poemes i roses,
roses i poemes,
enamorats i enamorades
i un parell de besades.
Un cavaller amb espasa brillant,
a una princesa va rescatar,
i avui el commemoram
per fer-la enamorar.
I aquest és el dia,
en que tots,
enamorats o no,
esperarem un altre any.
dilluns, 27 de maig del 2013
CHELSEA HOTEL (PREMI DE NARRATIVA DE 2N CICLE AL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI 2013)
Joan Rosselló Bover, 4t C
Pitjo
el botó “Play” i una cançó comença a sonar.
El
so m’envaeix, així com a tota la meva habitació i jo em col·loco
sobre el llit, mirant cap al sostre tot pintat de blanc amb la mirada
perduda, veient com les notes ressonen i xoquen entre elles.
L’habitació comença a agafar un ambient com d’antiguitat,
modelat pel so de la cançó, però això m’agrada i em fa sentir
millor dins el meu petit món, on a poc a poc em van venint idees
noves, crítiques, pensaments subjectius del món actual, dels
sentiments i de les persones.
Així
com a la cançó es comença a sentir una veu cantant, al meu
pensament també i començo a pensar en la realitat. Tanco els ulls.
Començo a establir un ordre per decidir per on puc començar.
L’habitació. Una protecció que ens hem creat els humans mateixos
per sentir-nos més segurs. Cada cop fem més invents nous que ens
potencien les nostres qualitats per a aprofitar-les al màxim.
Intentem ser millors, destacar davant la resta d’éssers del món
sencer. Aquest simple fet ens delata. Ens demostra i fa veure que som
simplement humans, criatures inferiors a unes altres. Tenim les
nostres capacitats intel·lectuals que destaquen, però també hi ha
capacitats de nosaltres que són inferiors i les amaguem. Som
imperfectes i per això ens creem refugi, per protegir-nos i
sentir-nos segurs davant la resta. Però estar tancats no sempre és
el millor remei i moltes vegades ens causa efectes que no ens
agraden.
Tornant
a la realitat sento la necessitat de sortir a l’exterior i ser
lliure. Contraposar-me als pensaments de refugi que he acabat de
reflexionar. Caminant pel carrer sento llibertat. És un sentiment
que tots els éssers vius necessiten i quan l’experimenten, és
quan més naturals es senten. Necessitem ser protegits, però també
necessitem sortir a fora i deixar de pensar en els perills, fer el
que realment volem fer. Així com vaig caminant vaig veient tots els
edificis construïts, màquines i nous gasos que ens permeten fer
moltes coses, i que demostren el que la nostra intel·ligència és
capaç de fer, però també danyen els nostres orígens. La natura.
Tot s’hi oposa. La naturalesa és el que realment ens ha cerat i el
que necessitem, però a vegades no la valorem. Només volem créixer
artificialment, sense valorar el que som naturalment, creient que
així serem més grans i importants. Però el que de veritat es
valora en una persona és com és en el seu estat natural.
La
melodia dins el meu cap em permet relaxar-me encara més, gaudir del
meu passeig i pensar sobre tot el que m’envolta. La societat. Per
què és tan important per a nosaltres i volem ser tots iguals i
encaixar amb els altres, si en realitat el que realment ens fa
destacar i ens porta fama és el fet de ser diferents i originals en
un bon sentit? Suposo que és perquè el fet de ser iguals en permet
refugiar-nos i sentir-nos millor. Pensem, si sóc igual que la
majoria, ningú em podrà criticar. Veig grups de persones, grans i
petites. Algunes tenen una mena de líder al qual respecten. No és
una bona opció, ja que no els deixa decidir per ells mateixos i no
els deixa ser lliures al cent per cent, però suposo que és per això
que el tenen. No es veuen en coratge d’anar pel món per ells
mateixos, encara no són capaços de ser autònoms i per això
segueixen algú. Però tan aviat com s’adonin que no ho necessiten,
i que el que de veritat els farà ser feliços és decidir
individualment, ho deixaran. No es tractarà d’anar sol per la
vida, sinó de buscar un grup en el qual tothom es sentirà còmode i
tothom serà igual, sense abusar dels drets i llibertats dels altres.
També puc veure com gent abusa d’altres. No és una imatge molt
agradable de contemplar. Sempre em quedo sense paraules en aquests
casos. Veure persones patir és trist, però veure persones que fan
patir a unes altres a posta, per diversió o perquè els fa gràcia
és molt més trist i depriment pels dos individus involucrats, el
que abusa i el que és abusat. No trobo cap motiu pel qual es poden
dur a terme actes com aquests, però em tranquil·litza saber que el
destí farà que els dolents pateixin pels seus actes, sobretots
psíquicament, ja que tard o d’hora es penediran i sentiran més
llàstima per l’abusat de la que haurien d’haver sentit al moment
en que estaven causant el mal.
“Oppressed
by the figures of beauty”.
Oprimits per les figures de la bellesa. El canvi de to de la veu de
la cantant fa despertar el meu interès per aquesta frase. Vaig mirar
al meu voltant i no vaig poder evitar veure totes les persones
obsessionades amb la bellesa. Cartells, models, tot el que està
relacionat amb la bellesa i que la gent ho interpreta com a millor és
un element principal de les nostres vides. Tothom es pensa que és
una cosa essencial, quan en realitat no ho és del tot. És tan sols
una primera impressió, distinta per a totes les persones depenent
dels gusts de cada individu. No ens hem d’obsessionar. La cançó
ho aclaria, ells no tenien bellesa i estaven oprimits per ella, però
eren feliços, perquè havien trobat la persona que ells
necessitaven. No hi podia deixar de pensar. És una cosa òbvia, però
la gent no hi dóna importància i només intenten millorar el seu
exterior en lloc del seu interior, que és el que realment dura per a
sempre. Juntament amb la bellesa, les persones busquen amor. Hi ha
parelles felices i parelles que no ho són tant. Les persones
intentem trobar l’amor mitjançant la bellesa, però aqueixa només
serveix a primera vista. Després el que compta realment és el que
sent cada persona, si agrada a la teva parella o no. Sempre hi ha
amors que no es corresponen. Hi ha persones que s’enamoren d’altres
que no els volen i que tard o d’hora els acaben fent mal. No
entenem perquè no ens estimen de la mateixa manera que nosaltres els
estimem, però la veritat és que cadascú accepta l’amor que ell
pensa que es mereix. Per això moltes vegades no coincideixen.
M’aturo
davant d’una fotografia d’estrelles de la música i de concursos
que permeten als participants a arribar a aconseguir els seus somnis.
Els somnis. Totes les persones en tenen, i els segueixen perquè al
cap i a la fi, per molt difícils o impossibles que siguin, els volen
aconseguir. I això, des del meu punt de vista és un acte molt bo,
ja que permet a les persones autoimposar-se un objectiu i millorar
fins arribar a aconseguir-lo. A vegades pots sortir-ne perjudicat, ja
que la pressió que pots sentir pel fet de no aconseguir el que
realment desitges et pot resultar dura de suportar, però t’enforteix
i et fa ser millor persona. Els somnis són una realitat que poques
persones poden arribar a assolir, però són reals. Les persones
seguim una realitat, però mai hem de descartar la possibilitat de
desviar-nos d’aquesta ja que algun dia, això ens podria fer molt
més feliços.
“Then
you got away...”. Després te’n vas anar. La frase em fa mirar
cap al vell cementiri del meu poble, a unes quantes illetes de casa
meva. La mort és un tema molt important i que perdura per sempre. En
totes les èpoques de la història la gent es preguntava el mateix i
li tenia la mateixa por. Què és? Què significa? Què hi ha
després? Les mateixes preguntes volten per les ments de totes les
persones del món, però ningú hi troba una resposta que pugui
convèncer a la majoria. La mort és el nostre destí. És natural i
per això no li hem de témer. Si passa sempre és perquè és el més
adequat que podria passar, el que beneficia la majoria de les
persones. Ens pot esborrar d’un món, però ens escriu en un altre.
Quan
arribo a casa, la cançó acaba amb un “i això és tot, ja no
penso amb tu amb tanta freqüència”. Després de 3 minuts i 39
segons, una obra d’art acaba. Em trec els auriculars i em torno a
estirar al meu llit mirant el sostre. L’ambient ja no és tan antic
com el que havia creat la música al principi. Estirat, em sento
satisfet dels pensament que m’ha creat una melodia. M’ha concebut
uns moments de pau i tranquil·litat que m’han aclarit moltes
preguntes i m’han animat a seguir endavant, a no témer a res,
perquè el món és molt gran i hi ha molta gent, amb uns pensaments
distints, però la seva moral és universal. He descobert que el meu
petit món no és tan petit. Les persones uneixen el seu per
crear-ne un d’ideal on tothom es pot sentir a gust.
Finalment,
dono les gràcies a la cançó. Ella m’ha permès interpretar la
societat i tenir una concepció del món que mai havia experimentat.
Ah!
Me n'oblidava. El nom de la cançó és Chelsea Hotel Nn. 2.
divendres, 24 de maig del 2013
UN CRIT A UN CEL TENYIT DE SANG (PREMI DE NARRATIVA DE 1R CICLE AL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI 2013)
Gabriel Rosselló
La
vida i el temps, una gran lluita constant dins el meu cos que ja
quasi no es mou així com ho feia. Els anys hem van passant factura,
i la tristor debilita la meva voluntat. Cada dia tinc que utilitzar
totes les meves energies tan sols per respirar. El passat m'asfixia i
el present em du a l'agonia, però el pitjor de tot és el futur, el
futur hem manca. El que hem va passar, no, el que vaig fer... per a
mi aquelles imatges eren totes vermelles, just d'aquell horrible
color que des de llavors tant odio. Aquells records hem torturaven i
em podrien l'ànima. Avui en dia encara no entenc el per que havia de
passar això, i avui en dia encara no m'atreveixo a tornar a veure a
algú. La ràbia s'havia apoderat de mi, i en aquell fred hivern, a
la fi, va passar. El que estava clar era que tot allò havia estat un
error. La guerra m'havia canviat i els meus instints assassins eren
més forts que mai. El meu egoisme era immens, doncs després de tot
el que havia fet, no em penedia de res. Jo volia entristir, i ho
pareixia, ja que el meu llant era interminable, però en el fons,
n'estava orgullós. La consciència només omplia una fina capa que
tancava la porta a l'enormitat de l'egoisme, que no tardaria en
tornar a tomar la muralla. Aquells segons hem van canviar la vida.
Era un dia tranquil, i jo passejava amb la meva dona i la meva filla,
i de cop, un aire calent va bufar suau entre la fredor, el que hem va
recordar als meus dies com a soldat militar a Pakistan . Aquell
record llunyà, que creia ja exterminat, va obrir les portes de bat a
bat a l'agonia, i de cop, una ràbia es va apoderar de mi. Vaig
agafar el meu ganivet de butxaca i les vaig apunyalar. Qui hagués
volgut tornar enrere en el temps per impedir-ho. Ara que encara tinc
sentiments i que encara puc controlar els meus moviments, hem
penjaré. Ja sé que encara que hem detenguin, la meva part diabòlica
s'escaparia. Si no ho faig ara, potser hauré de viure torturat amb
una mentira que hem contaria constantment a mi mateix i que
m'ocultaria de la veritat, viuria com un desgraciat. Només hem queda
una cosa que fer en aquesta vida. Tinc que cridar el més fort que
pugui, que tothom sàpiga el que vaig fer i així tothom m'odii, per
que ningú plori la meva mort, ningú no hem trobi a faltar, i així
no destrossar més vides innocents.
diumenge, 19 de maig del 2013
MÀXIMA EMOCIÓ AL TORNEIG DE FUTBET: SALAMI REMUNTA I NOMÉS ES TROBA A UN PUNT DELS LÍDERS
Ja tenim els resultats de la novena jornada del torneig de futbet, disputada entre el 12 d'abril i el 2 de maig. "Salami" ha aprofitat que a la novena jornada "Es Porrerencs" descansaven, per situar-se a només un punt dels líders. Ho ha aconseguit després de sumar 3 punts en derrotar a "3Mar de Montuïri" penúltim classificat per 2 a 1. "Los Mente Fria" també es van apropar als líders després d'obtenir la victòria per 3 a 1 en el seu partit contra "Los Manolos". Per altra banda, pel que fa als equips "petits", "Ens Agrada el Futbol" ha entrat en una dinàmica negativa i ha patit la segona derrota consecutiva, en aquest cas contra "Marca Gol" (2-1). Amb això ha caigut a la quarta posició de la classificació general, i ha empatat a 13 punts amb el "Dream Team", que va derrotar per 3 a 0 al "Cocos Team". Així el "Dream Team", que també és un dels equips petits iguala a punts a "Ens Agrada el Futbol", i com que de moment te millor gol average i un partit menys seria el millor dels petits. Per acabar amb els resultats d'aquesta jornada la "Selecció IES Porreres" va aconseguir la victòria per 3 a 0 damunt "Los Xulos", el darrer classificat del torneig amb 4 punts. Aquí tenia la classificació general a una jornada d'acabar la temporada regular i a partir de la qual s'establiran les eliminatòries del play-off final.
Per altra banda el comitè organitzador ha decidit premiar als equips grans i petits que lideren les respectives classificacions amb entrades pel proper partit del Reial Mallorca a Son Moix. S'ha decidit concedir aquest premi ara i no esperar a que acabi la competició perquè els alumnes puguin assistir a un partit de primera divisió donat que tot sembla indicar que el Mallorca perdrà la categoria. Els equips guanyadors han estat "Es Porrerencs" (grans) i el "Dream Team" (petits).
El "Dream Team" és el millor dels equips petits d'alumnes de 1r cicle en dura competència amb "Ens agrada el Futbol" |
"Es Porrerencs" ja fa moltes jornades que lidera la classificació general |