PÀGINES

dimarts, 25 de desembre del 2012

13D: L'IES PORRERES FA UN LLAÇ HUMÀ PER UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DE QUALITAT

El passat 13 de desembre, es va viure a tota Espanya una jornada de mobilització i protesta organitzada per la CEAPA, els sindicats i la Plataforma per la defensa de l’escola pública a l’àmbit de tot l’Estat espanyol en contra dels retalls en l'àmbit educatiu així com de la LOMQE i del que aquest avantprojecte de llei suposa per tot el sistema educatiu. A les illes aquesta convocatòria també va rebre el suport de la Plataforma de l'Embut: Crida!
Segons els sindicats i la premsa, més d’un 80% dels centres educatius de les illes es van sumar a la iniciativa “Abraça i enllaça el teu centre". I és que, els centres educatius públics de les nostres illes es van sumar a aquesta jornada amb l’acció simbòlica “Abraça i enllaça en teu centre”, tot i les traves que des de Delegació de Govern es van posar per dificultar la seva realització (inesperades visites i advertències de la Guàrdia Civil a alguns centres educatius davant possibles incidents, la il·legalitat de les accions o possibles responsabilitats). Moltes escoles i instituts de bon dematí van abraçar el seu centre o es van enllaçar (a Palma, Manacor, Campanet, Sóller, Alaró, Son Servera...) 
I foren molts més els que realitzaren algun tipus d’acte simbòlic en acabar la jornada escolar: cadenes humanes, llaços humans, repartiment de llaços verds en defensa de l’escola pública o cacerolades tant a Palma com a la Part Forana. També se sumaren a la iniciativa centres de Menorca. La FAPA i les organitzacions sindicals a Eivissa van optar per fer una cadena humana de Vara de Rei fins al Parc de la Pau.
La comunitat educativa de l'IES Porreres va decidir participar en aquesta jornada en acabar la jornada escolar (per tant fora d'horari lectiu) duent a terme un gran llaç humà, en la confecció del qual participaran alumnes, professors i pares, molts d'ells lluint les famoses camisetes verdes de la Plataforma de l'Embut Crida!, en defensa d'una educació pública i de qualitat. Una fotografia en perspectiva aèria del llaç humà s'ha penjat a la pàgina web del centre.
Va ser una jornada més de resposta, de mobilització i d’expressió de la dignitat d’una comunitat educativa més unida que mai per reivindicar un ensenyament públic de qualitat i en català fent front als atacs de les diferents lleis i normatives marcades pels governs central i autonòmic lesives pel nostre model educatiu i la cohesió social de les Illes Balears.


dijous, 20 de desembre del 2012

ELS ALUMNES DE 4PDC A ASL FAN UN HOMENATGE A CHARLES DICKENS EN EL 200 ANIVERSARI DEL SEU NAIXEMENT

 Alumnes 4t PDC a ASL 
 CHARLES DICKENS (7 de febrer de 1812 - 9 de juny de 1870)
És un dels mes famosos novel·listes anglesos de l’època victoriana i un del més coneguts escriptors de la literatura universal. Considerant un mestre del gènere narratiu. Entre les seves obres podem citar:OliverTwist, Los papeles póstumos del Club Pickwick,David Copperfield, A Christmas Carol, Hard Times, The Mystery of Edwin Drood i moltes més.
Aquest any els alumnes de diversificació li hem volgut fer un petit homenatge coincidint amb els 200 anys del seu naixement. Els curs passat alguns alumnes ja començaren a realitzar el treball que nosaltres acabarem: un llibreque servirà per fer lectura a l’aula. Es tracta de l’obra de Dickens “un conte de Nadal”(1843). Nosaltres ja el llegim i vos convidem a fer-ho!.
A més de conèixer una obra de la literatura universal ens ha servit per lligar altres temes relacionats amb el món de Nadal i la manera de celebrar-ho o no, a altres indrets. El final de la lectura quasi coincidirà amb el dia que també celebrarem el final de la UD “obrim un restaurant” i que serveix de fil argumental del nostre treball.
Moltes de les tradicions de les festes nadalenques angleses (iniciades a l'època victoriana) es mantenen actualment,com l'arbre de Nadal, les felicitacions(amb motius de Sant Valentí: flors, papallones i el pit-roig (símbol de l'eterna estimació),el púding de panses i Sant Nicolau. L'arbre de Nadal va arribar a Anglaterra des d'Alemanya. Així es va a començar a guarnir l'arbre amb espelmes. També d'aquesta època són els “crakers” (regals i caramels típics del Nadal). Sabies que les xocolatines del calendari que mengen per Nadal tenen un significat religiós? Es tracta d’un compte enrere fins arribar al dia de Nadal que té el seu inici al segle XIX a l’Alemanya protestant.. Abans els nins encenien una vela el diumenge d’advent (no té un dia fixe) fins el dia de la nit de Nadal. Avui, fruit de la globalització s’ha popularitzat tant que es realitza a partir del dia 1 de desembre fins al 24 i s’utilitza un calendari amb figures de xocolata. El primer calendari de xocolata es va realitzar als anys 20. Així el temps d’espera de l’arribada del Nadal era més dolç.
Per cert, si vols saber més coses del món de la gastronomia, la cuina, les tradicions, la cultura popular i la història t’ho contarem en un altre article!!! Aquest tractarà de Leonardo Da Vinci i la seva passió per la cuina.

dimecres, 19 de desembre del 2012

ELS ALUMNES DE CASTELLÀ ENTREVISTEN A GABRIEL MIRALLES "XICOLATER", DIRECTOR DE L'ESCOLA DE MONTUÏRI

Francina Massanet, Mª Francisca Márquez, Miquel Arbona, Maria Bauzà y Arda Sahin (2ESO-C)
Gabriel Miralles Pizà es el primer director del CEIP "Joan Mas i Verd" nacido en Montuïri
  
<< El principal objetivo es mejorar el resultado académico de los alumnos>>

Gabriel Miralles Pizà ''XICOLATER'', Montuïri, 1962. profesor diplomado en ciencias humanas. De joven comenzó a estudiar en CP Joan Mas i Verd, después en el instituto de Felanitx y, finalmente, en la universidad de Palma (antiguo magisterio). Este curso se ha estrenado como  Director del CP Joan Mas i Verd. Casado con Francesca Maria, tienen dos hijos, Francesca y Antoni. Biel es una persona de posado serio, muy involucrado en la acción docente y el nuevo cargo que representa. Fue concejal del ayuntamiento de Montuïri durante 14 años, desde 1987 hasta 2001. Siempre se presentó por el PSOE, con excepción de una ocasión en que hicieron una lista conjunta PSOE y PSM.
 
¿Biel, desde cuándo eres el director del CEIP Joan Mas i Verd?
Desde el 1 de julio.

¿En el centro os han afectado los recortes?
Sí, un 20% en cuando a los maestros de apoyo, desaparición de clases de refuerzo, y al haber aumentado en número de personas dentro del aula. No será posible ir de viaje de estudios a causa de los recortes.

¿De cuántos maestros disponéis?
En este momento de 18 maestros.

Cuando pasan a secundaria, ¿Es obligatorio ir al IES Porreres?
No, porque existe la libre elección de centro. Aun así, el colegio de Montuïri tiene destino al IES Porreres y tendrán una plaza guardada allí.

¿Y si no hubiera plazas suficientes?
Entonces deberían alquilar otro bus y estaría obligados a llevarlos al instituto más próximo.

¿Te dieron la oportunidad de ser director o lo pediste tú?
Iniciativa personal.

¿Trabajaste en otros colegios?¿Como director?
Trabajé en Maó, en el centro de educación especial ''Pio XII''; en Manacor en el colegio ''Simó Ballester''; 4 años en Montuïri; luego, 15 años en Petra como director y ahora en Montuïri de nuevo.

¿De cuántos alumnos dispone cada aula?¿La que tiene menos?¿La que más?
Cada aula 26 aproximadamente. La que menos 15 y la que más 29.

¿Cuántos alumnos hay aproximadamente en el centro?
En estos momentos tenemos 240 alumnos matriculados, de ellos 87 pertenecen a educación infantil y 153 a primaria.

¿Hay diferencia de ser director a ser maestro?¿Qué diferencias?
Sí, hay diferencias; las principales son: debes tener don de gentes y liderar un proyecto, es decir, hacer un plan de trabajo para 4 años y establecer unos objetivos que quieres conseguir en ese periodo. Dar un servicio que satisfaga a los padres, alumnos y profesores.

¿Desde que ha empezado el curso, ha habido algún problema grave?
No, grave ninguno. Ha habido problemas tipo: insultos, pequeñas peleas, etc.

¿Quieres añadir algo más?
Una de mis mayores preocupaciones es la participación e implicación de los padres, profesores y alumnos en la educación.

divendres, 14 de desembre del 2012

PUBLICITAT: TAULELL D'ANUNCIS (EXTRET I TRADUÏT DEL DIARI QUE HAN ELABORAT A L'ÀREA DE CASTELLÀ)

António Gaitán, Mª Antònia Pou, Caterina Vich, Alex Planas i Luchy Rodríguez

EN VENDA:

Citroën DS-Tiburon, excel·lent estat, impecable en carroceria i interior, aire acondicionat i seient encalentible semiatomàtic, ITV passada.

60.000 €. Telèfon 571506070

EN VENDA:

Volkswagen escarabat, impecable en txapa i pintura, seients de cuiro i volant esportiu, en perfecte estat de conservació, sempre guardat en garatge, només manca una roda i un fanal.
75.00€. Telèfon 571708090

VENC:

Citroën 2CV. Color blanc-òxid, aire acondicionat de sèrie, baix consum, és tan ecològic que nèixen herbes al seu voltant! Assoleix una velocitat de creuer de 150 Km/h.
90.000  . 571102030

S'OFEREIX

Senyoreta de companyia, jove (espiritualment) i agradable, fadrina i sense compromís, per realitzar qualsevol "treball", tant de dia com de nit.

Telèfon de contacte: 471696969


ES LLOGA:


23è pis sense ascensor i amb goteres, situat en una zona molt tranquila de Ciutat, entre el popular barri de Son Gotleu i el Poligon Industrial, amb llunyanes vistes a la mar. Preu molt econòmic!


1500  € al mes. Telèfon 371778899

ES REGALEN:

Tres preciosos cussets, només necessiten una ortodòncia! 

dimecres, 5 de desembre del 2012

LA CONSULTA JOVE ES TORNA A ACTIVAR

La Conselleria de Salut i Consum, mitjançant la Xarxa de centres d'Atenció Primària, segueix impulsant el programa Consulta Jove per atendre les necessitats de salut dels nostres adolescents. L'objectiu d'aquest programa és millorar la salut i aclarir els dubtes relacionats amb la sanitat dels joves adolescents escolaritzats en Instituts d'Educació Secundària.
Es poden demanar dubtes sobre qualsevol tema que es pugui relacionar amb la salut. No només els malestars físics, sinó també els psíquics i emocionals, i també dubtes de sexualitat, consum de drogues, alimentació, situacions de violència,...
Teniu present que sempre s'atenen les demandes dels joves en situació d'intimitat i confidencialitat. Es pot demanar cita de manera individual, per parelles o en petit grup.
Aquest programa es va reiniciar a l'IES Porreres el passat 26 de novembre. Es du a terme tots els dilluns de 11:15 a 12:55 a la sala d'atenció a pares i s'ha de demanar cita prèvia a consergeria.

dilluns, 3 de desembre del 2012

LA COMISSIÓ DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA POSA EN MARXA DIVERSES ACTIVITATS

Des la CNL ens han informat d'algunes de les activitats que aniran fent durant el curs. Així ja han posat en marxa les Parelles Lingüístiques, l'homenatge a l'escriptor Antoni Vidal Ferrando i una pissarra a on aniran apuntant les errades més comunes que es solen fer.
Les parelles lingüístiques són una manera oberta, informal i simpàtica de conèixer gent a l'institut i de millorar les pròpies habilitats lingüístiques. Et permet estar en contacte amb un parlant nadiu de la llengua que vols aprendre, millorar o practicar, en situacions de conversa reals. El programa de parelles lingüístiques està obert a tots els estudiants de l'IES Porreres, incloent-hi els estudiants de PQPI, i també al personal d'administració i serveis i al personal docent del centre. Per apuntar-se cal omplir una sol·licitud a on s'indiqui clarament si t'hi apuntes com a ensenyant (per ensenyar el català a un company) o com a aprenent (per aprendre el català). Els participants haurien de dedicar-hi una part adequada del teu temps (no menys d'una o de dues hores a la setmana) durant tot el trimestre.
Quant a l'homenatge a A. Vidal Ferrando, que ha estat declarat "poeta de l'any", encara que és per tot el curs, es centraria en les activitats per celebrar Sant Jordi. Antoni Vidal Ferrando (Santanyí, 1945) és poeta i narrador. S’ha dedicat al món de l’ensenyament. També ha realitzat treballs d’investigació, de divulgació i de didàctica de la Història de Mallorca. La seva obra poètica parteix de la realitat illenca per a construir un discurs sobre l’ésser humà contemporani. Té poemes traduïts a l’anglès, al francès, al gallec, al romanès, al neerlandès i al castellà. Com a narrador, ha publicat una trilogia on es fa la crònica de la Mallorca del segle XX i es reflexiona sobre l’èpica humana. Dues de les seves novel·les han estat traduïdes al castellà. Ha estat vocal de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i, actualment, és membre del Consell Social de la Universitat de les Illes Balears, a proposta del Bloc per Mallorca.
Per acabar, la pissarra és, simplement, un mitjà per a recordar-nos aquelles errades ortogràfiques i d'expressió que cal evitar.

diumenge, 2 de desembre del 2012

28N: LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L'IES PORRERES I L'ESCOLA NOVA ES TANCA CONTRA ELS RETALLS

122 centre van dur a terme tancades; hi participaren 10000 persones
La jornada de protesta del 28N impulsada per la Plataforma Crida ha fet història. 122 centres educatius participants, a 38 municipis i amb més de 10.000 persones mobilitzades ho han fet possible.
Com ja vam informar en la nostra darrera entrada, al nostre institut s'havia acordat celebrar una tancada conjunta de les comunitats educatives dels centres públics del municipi de Porreres. La tancada que es va dur a terme dimecres de 17:00 a 21:00 hores convocada per les APIMAS de l'IES Porreres i de l'Escola Nova. Durant aquest període de temps un centenar o més de pares, alumnes, mestres i professors passaren pel centre per donar suport a la concentració. De 17 a 19 hores es van dur a terme diferents tallers: elaboració de pancartes i penjolls reivindicatius, ball de bot, ritmes i percussió, etc. Així, i com a accions més destacades, és van elaborar diverses pancartes gegants amb lemes a favor d'una escola pública de qualitat i en contra de les retallades al sector educatiu. També es va aprendre a elaborar manualment penjolls reivindicatius i es van fer unes classes pràctiques de ball de bot.
El taller de ball de bot era una de les activitats programades

A les 19, i com a introducció a la taula rodona "quina educació tenim, quina educació volem?" es va projectar el vídeo "La cabina", una paròdia del famós curt d'Antonio Mercero, realitzat per membres de la Plataforma Crida per criticar la situació actual de l'ensenyament. Posteriorment es posà en marxa la taula rodona o col·loqui, moderada per Biel Vich (professor de geografia, història i ètica de l'IES Porreres) a la qual participaren un representant de cada APIMA (Tomeu Garí i Catalina Rosselló), un professor i un mestre de cada centre (Margalida Barceló i Francesca Servera) i dos representant de l'alumnat (Iria Mudarra i Aina Roig). 
Després de presentar als participants el moderador va presentar un seguit de dades relacionades amb l'educació actual a l'Estat Espanyol i a les Illes Balears, i va presentar un PowerPoint sobre les retallades en els dos darrers cursos. El moderador va recordar que Espanya és un dels Estats desenvolupats que tradicionalment menys inverteix en educació, la meitat del que inverteixen Finlàndia, Noruega o Suïssa, i que Balears es troba a la coa d'Espanya. També va comentar que som l'Estat europeu amb més fracàs escolar i que un 32% dels joves abandonen prematurament els estudis, dades que a Balears són encara més elevades. Va contrastar aquestes dades amb el fet que segons la UE el 2025 un 35% de les feines a Europa necessitaran estudis de grau o post grau i un 50% nivells de batxillerat o FP (només un 15% nivell d'ESO, PQPI o sense estudis). Per mitjà del PowerPoint s'il·lustrà als assistents en les conseqüències que han suposat els retalls a nivell de reducció del nombre de professors, augment de la càrrega de treball, reducció o supressió de programes de desdoblament, reforç o suport, augment d'alumnes per aula, ... 
Imatge de la Taula Rodona que era l'acte centrel de la tancada
 Seguidament es va iniciar el col·loqui, que es va estructurar en tres blocs. En primer lloc es va parlar del que s'ha perdut i de com ens afecten les retallades. Catalina Barceló parlà del que suposa el fet de tenir dues hores més de classe combinat amb un notable augment del nombre d'alumnes per aula. Francesca Servera va parlar dels problemes provocats per la reducció del finançament dels centres i de la desmotivació dels docents. Els pares es queixaren de la pujada de l'IVA dels llibres de text i del material escolar, de l'augment de les matricules universitàries combinat amb la reducció de beques, de la reducció de reforços i suports, etc. Els alumnes es queixaren del fet d'haver de pagar les fotocòpies, de fer menys exàmens i amb més temari perquè els professors no ten temps per corregir i de l'estres i mal humor de molts professors per la sobrecàrrega de feina o per haver de venir a fer feina malalts. El segon bloc va tractar de de les perspectives de futur i com veuen els tres estaments de la comunitat educativa els canvis immediats  proposats per les administracions central i autonòmica. Així pares i alumnes expressaren que la polèmica lingüística (lliure elecció de llengua al primer cicle de primària i decret de trilingüisme) no responen a una demanda real de la societat, sinó a un intent d'arraconar la llengua catalana. També van expressar la seva preocupació per la davallada del nivell educatiu o l'augment del percentatge de fracàs escolar que suposarà fer les classes en anglès. Els professors i mestres es queixaren també dels continuats canvis de legislació cada vegada que canvia el govern i exigiren un pacte educatiu entre tots els partits. 
L'acte va concloure estenent les pancartes i amb una batukada
 Finalment es va parlar del model educatiu que tots voldríem pel futur i del que cal fer per millorar les coses. A partir de les idees recollides en aquest col·loqui es va procedir a elaborar un manifest conjunt de la nostra comunitat educativa contra les retallades en educació i a favor de l'ensenyament en general i del públic en particular que es va aprovar per unanimitat de tots els presents.
L'acte va concloure de forma festiva: es van estendre les pancartes gegants i es va dur a terme una batukada reivindicativa.