PÀGINES

dimecres, 30 de maig del 2012

S'HA ACABAT EL TERMINI PER RECLAMAR ELS "OBJECTES PERDUTS"

La roba abandonada serà reutilitzada a benefici dels més necessitats
El passat dia 23 de maig va acabar el termini per reclamar la devolució dels "objectes perduts" durant aquest curs a les instal·lacions del centre per part d'alumnes, professors i personal no docent, la pràctica totalitat dels quals són peces de roba. Aquests darrers anys, el centre ha anat arreplegant la roba que  presumptament, els nostres alumnes s'han deixat. Com hem dit, es va fixar un termini per reclamar-la que acabava el passat dia 23 de maig. Tot allò que no ha estat reclamat es donarà a la beneficiència. Per tant ja s'han iniciat les gestions per lliurar tota aquesta roba a una ONG. Amb la greu crisi econòmica que patim segur que més d'un agrairà aquest donatiu

L'APIMA DE L'IES PORRERES FA UN SEGUIT DE DONACIONS AL CENTRE

Els membres de l'APIMA fent entrega d'aquest donatiu a la directiva
L'APIMA de l'IES Porreres ha decidit contribuir a la implicació del centre en la promoció de l'ús de les noves tecnologies i el desenvolupament de les competències digitals, a través de la donació d'un ordinador portàtil Macintosh, una càmera fotogràfica digital i un projector. 
Aquesta donació val el seu pes en or!
Amb aquest portatil el professorat podrà desenvolupar diverses tasques, com la maquetació de la revista, treballs de música, plàstica i fotografia, ... La càmera digital s'afageix a les que ja tenim a l'institut i tindrà múltiples aplicacions. Pel que fa a la donació del projector és un granet d'arena més que ens acosta a l'objectiu de disposar pel curs que ve d'una pissarra digital o un projector a totes les aules del centre.

dimarts, 29 de maig del 2012

L'ASSEMBLEA DE PROFESSORS DE L'IES PORRERES DECIDEIX UNIR-SE A LA PLATAFORMA "CRIDA"

El llaç verd és un dels símbols de la plataforma "crida!"
L'assemblea de professors del nostre centre, preocupada per l'onada de retalls que afecten a l'educació pública ha decidit unir-se a la plataforma "crida!", que lluita per una educació pública de qualitat i per aturar els gravíssims retalls educatius que estem patint.  Per això a partir d'ara molts professors lluiran un llaç verd i s'han encomanat camisetes amb el logotip d'aquesta plataforma. Els membres de la plataforma organitzaran juntament amb pares i alumnes diverses cacerolades fora de l'horari lectiu per protestar contra els retalls. L'Assemblea de professors ens ha fet arribar el manifest d'aquesta plataforma:
"Entenem que l'ensenyament té com a objectiu primordial contribuir a la cohesió social i garantir la igualtat d'oportunitats. El sistema educatiu ha d’atendre a la diversitat i ha de treballar per compensar les diferències (socials, econòmiques, de provinença o de gènere) i per donar a tothom les mateixes oportunitats.
Per garantir això l'educació ha de ser pública, laica, gratuïta i de qualitat.
Mentrestant l'Estat Espanyol és a la coa de la inversió en educació dins el context europeu, i les Illes Balears encapçalen la llista de les comunitats de l'estat amb més abandonament escolar i amb un índex de fracàs escolar més alt. I tot i així, els nostres governants han optat per retallar encara més la inversió en educació. 
Aquest és el logotip de la plataforma contra els retalls
És per avançar cap a una educació pública i de qualitat que exigim al Govern de les Illes Balears que:
1- Aturi totes les retallades que s’han fet fins ara i les que es tenen projectades en tots els àmbits que afecten el sistema educatiu arreu del territori (despeses de funcionament, infraestructures, personal docent i no docent, programes de reutilització de llibres,…)
2- Augmenti la inversió en educació pública, amb l’objectiu d’arribar al 7% del PIB, tal com recomanen els organismes internacionals, ajustant les inversions i els recursos destinats als centres públics a les necessitats socials i educatives concretes.
3- Fomenti la col·laboració de la Comunitat Educativa amb les administracions, es consulti i es defineixin les línies d’actuació de forma conjunta, abans de prendre qualsevol mesura de calat.
4- Posi en funcionament i/o recuperi iniciatives públiques de reforç a l’alumnat, tant en horari lectiu com no lectiu, (programes de suport a la immersió lingüística, programes EXIT, PROA...) i de suport a les entitats (de forma especial a les AMIPAS) que es fan càrrec de gestionar els serveis complementaris com el servei de menjador i el d'escola matinera.
5- Garanteixi una ràtio docents/alumnat i alumnat/aula adequada en tots els centres docents per fer possible una atenció de qualitat a totes les necessitats educatives de l‘alumnat.
6-Promogui una educació inclusiva i no segregadora en tots els àmbits, fent valer la llengua catalana com a llengua vehicular i com a eina d'integració.
7- Mantingui i creï places gratuïtes suficients en centres de gestió pública a l’etapa educativa de l’educació infantil de primer cicle (0-3) per garantir l’accés de tothom a aquests serveis.
8- Defensi la Universitat Pública gratuïta i de qualitat, que garanteixi l’accés a tota la societat i que faciliti la mobilitat amb unes dotacions de beques ajustades a les necessitats reals, conseqüència de la nostra insularitat.
9- Asseguri una gestió pública, democràtica, participativa i directa als centres educatius públics.
10.- Aposti per una educació en valors encaminada a la formació de ciutadans i ciutadanes autònoms, crítics i solidaris que superi una exclusiva concepció productiva i mercantilitzada de l’ensenyament.
La voluntat de millorar i avançar en la millor gestió de l’educació a les Illes Balears fa que ens adrecem a tota la comunitat educativa i a la resta de la societat civil de les Illes perquè s’impliquin en la defensa d’un millor model d’ensenyament públic."
PLATAFORMA DE L'EMBUT
Per un ENSENYAMENT PÚBLIC DE QUALITAT

dimecres, 23 de maig del 2012

III CERTAMEN DE POESIA CATALANA


BASES
. Hi poden participar els alumnes de l’institut.
. Es presentarà una còpia escrita, amb ordinador, amb lletra ARIAL, 12.
. El tema serà lliure.
. Els treballs tendran un títol i s’entregaran dins un sobre a l’exterior del qual figuraran les següents dades:
Concurs de poesia catalana
IES Porreres. Curs(sense especificar grup)
Pseudònim (lema o títol)
. Dins el sobre en un full a part, figuraran el nom, llinatges i curs de la persona que presenta l’obra, però mai dins el poema.
. El termini de recepció dels treballs serà dia 1 de juny 2012.
. Els poemes s’entregaran a les professores de català.

ES CONCEDIRÀ UN ÚNIC PREMI:

un val de 25 euros (tenda disc, Xocolat)
un val de 25 euros (llibreria Quart creixent)

VII CONCURS DE NARRATIVA CATALANA

-->
BASES
. Hi poden participar els alumnes de l’institut.
. Es presentarà una còpia escrita, amb ordinador, amb un màxim de 3 fulls A4, per davant, a espai i mig i amb lletra ARIAL, 12.
. El tema serà lliure.
. Els treballs tendran un títol i s’entregaran dins un sobre a l’exterior del qual figuraran les següents dades:
Concurs narrativa catalana
IES Porreres. Curs(sense especificar grup)
Pseudònim (lema o títol)
. Dins el sobre en un full a part, figuraran el nom, llinatges i curs de la persona que presenta l’obra, però mai dins el relat.
. El termini de recepció dels treballs serà dia 1 de juny 2012.
. Les narracions s’entregaran a les professores de català.

ES CONCEDIRAN 4 PREMIS:
UN PRIMER PREMI PER A CADA NIVELL(1r, 2n, 3r i 4t d’ESO i PQPI)
un val de 25 euros (tenda disc, Xocolat)
un val de 25 euros (llibreria Quart creixent)

dilluns, 21 de maig del 2012

4ESO-C GUANYA EL CONCURS DEL GRUP MÉS ECOLÒGIC


Ja ha acabat l'edició 2011-2012 del concurs “EL GRUP MÉS ECOLÒGIC” i ja sabem el nom del grup classe primer classificat i guanyador, així com del segon i tercer classificats, que l'acompanyaran en aquest pòdium de l'estalvi energètic, la neteja i el reciclatge. Així el grup que ha obtingut més punts i per tant ha guanyat la competició és 4ESO-C. En segon lloc ha quedat 3ESO-B i en tercer lloc 2ESO-D. Des de la Comissió de Medi Ambient es van marcar una sèrie d'objectius per aquest curs escolar, i un d'ells era recuperar el concurs de “EL GRUP MÉS ECOLÒGIC”. Aquest concurs es fa perquè l'IES Porreres contribueixi en la sostenibilitat del medi ambient a nivell de recursos (paper, energia, metalls, ...) i residus. En el concurs han participat els 20 grups-aula d’ESO de l’institut. El concurs es va desenvolupar a partir de dia 30 de gener fins dia 18 de maig.
Què s’havia de fer per obtenir punts? Es valoraven els apartats següents:
1.- Fer classe amb llum natural (obrir les persianes a primera hora).
2.- Fer un ús sostenible de la calefacció (tancar els radiadors enlloc d'obrir les finestres).
3.- Fer un bon ús de les papereres de les aules (separar paper, envasos/plàstics i rebuig).
4.- Fer un bon ús de les papereres del pati.
5.- Mantenir la neteja del trespol i les taules.
6.- Les iniciatives aportades pel grup-classe per promocionar l'estalvi energètic, el reciclatge i qualsevol forma de respecte al medi ambient.
Els professors de la CMA s'han encarregat de supervisar l’estat de les aules i de valorar el grup-aula amb la puntuació pertinent. A més a més, tots els professors de l'IES Porreres han supervisat l’ús de les papereres del pati i les aules específiques. Els alumnes coordinadors ambientals han supervisat l'ús de les papereres de la seva aula i animar al seu grup a aportar iniciatives. Les “inspeccions” per part dels membres de la CMA a les aules es feien per sorpresa, un pic per setmana. El divendres de cada setmana es publicaven els resultats de tots els grups-aula al tauló d’anuncis de la Comissió de Medi Ambient situat al hall. També es penjava un símbol verd sobre la porta del grup que anava guanyant i un de vermell sobre la porta del grup més brut i contaminant.
El premi pel GRUP MÉS ECOLÒGIC 2011-2012 és una estada de 2 dies d'acampada amb totes les despeses pagades a l'Arenalet d'Aubarca els dies 28 i 29 de maig. Felicitats als guanyadors i esperem que s'ho passin molt bé d'acampada, tant d'esforç ha de tenir el seu just premi! Des de Povimon també opinam que si s'ha premiat als més ecològics el fet de ser el grup més brut i contaminant haurien de tenir alguna conseqüència. Hi ha parts del nostre institut que necessiten una neteja a fons i a aquesta gent que no li fa res viure envoltat de fems, no li ha d'importar gaire passar un matí arreplegant-ne.

dimecres, 9 de maig del 2012

POVIMON PUBLICA A INTERNET EL SEU NÚMERO 6

Povimon acaba de publicar a la xarxa el seu sisè número, el primer de la seva segona època i el primer que publicam a tot color. Aquesta edició digital comprèn tot l'esdevingut al nostre institut des del mes de setembre fins al mes de gener. L'hem publicat al portal issuu on el podeu llegir on-line, el vos podeu descarregar en format pdf, imprimir-lo a la vostra impressora o comanar una edició impresa amb qualitat de revista per 3,84 €. Vos posam un enllaç perquè pogueu llegir aquest número, esperem que vos agradi. En no massa temps posarem al vostre abast el número 7, de gener a juny.

DARRERA MOBILITAT DEL COMENIUS MULTILATERAL A L'IES PORRERES- MARÇ-2012


A l'esquerra podem veure a les autores d'aquest article amb altres participants al comenius
Catalina Bover i Neus Campins,  4B

Els alumnes de 4rt d'ESO i alguns de 3r d'ESO de l'Ies Porreres, hem tengut la gran oportunitat de participar de manera voluntària a un Comenius on hem rebut joves de Suècia, Eslovàquia, Alemanya, Àustria i Noruega juntament amb els seus professors.
Teníem un seguit d'activitats preparades per na Neus Oliver, professora d'anglès i organitzadora d'aquest Comenius. Les activitats estaven emmarcades dins el tema del Comenius que en el nostre cas era TURISME SOSTENIBLE.
Els alumnes d'intercanvi varen estar a les cases d'acollida 5 dies.
El primer dia, cada participant havia de trobar-se amb el seu partner a l'aeroport o a la parada de bus de Porreres. Alguns ja coneixen el seu, dels Comenius a Alemanya, Suècia i Àustria.
Per a la majoria, però, era una experència nova, amistats noves, cultures noves que entraven a casa , però sobretot l'idioma, l'anglès, que passava de ser parlat poques estones a ser la llengua de gairebé les 24 hores durant 5 dies.
El primer contacte per la majoria va ser igual. Durant el camí en cotxe cap a casa, no sabíem què dir, ni com dir-ho. Era com si amb un no-res ja no sabéssim parlar en anglès. Al final trobàrem un tema de conversa sobre els companys que coneixíem.
Superat el primer horabaixa de parlar en tranquil·litat, poguérem començar a conèixer la resta del grup en un sopar a n'Hereveta.
El segon dia ja va començar l'activitat. Evidentment, els havíem de mostrar el poble de l'institut. Així que férem una ruta turística i sostenible per Porreres. Visitàrem l'Hotel Son Feliu i allà ens explicaren unes quantes coses sobre l'hotel i les activitats que s'hi feien.
Visita a Son Feliu

Va ser curiós, perquè després de veure l'hort d'allà, varem anar a una zona plena de tarongers. Les cares dels estrangers eren de sorpresa i alegria perquè ells només troben les taronges als supermercats i els va encantar veure els arbres i sobretot menjar la fruita.
Finalment vàrem dinar al bar de devora l'institut i llavors, férem les presentacions orals preparades pels diferents grups.
Cada dia acabàvem a les 17.00h, la resta de dia podíem descansar i fer una mica de temps amb els que teníem d'acollida a casa. A estones l'ordinador ens servia per entrar a una pàgina de traducció. Els bloquejos i la vergonya, hi eren presents encara que fos el segon dia. Però tot així, era divertit i com més divertit es feia, menys vergonya teníem per parlar sense traductor.
El tercer dia visitàrem Artà, les converses en anglès ja eren molt més fluïdes i segures, fins i tot amb gràcia i es notava que ens duiem bé. Alguns conflictes hi va haver, tot s'ha de dir, però també entre tots els solucionàrem.
A la finca de Son Real varem desenvolupar una gimcama

Primer visitàrem el mercat i després férem una gimcana que començava a Son Real i acabava a Ca'n Picafort. L'objectiu era veure una mostra de turisme sostenible (el paratge verjo de Son Real) comparat amb la destrucció del paisatge de Ca'n picafort. A Son Real, férem una recerca de plantes, ocells i visitàrem la necrópolis.
Tot molt bonic!
En acabar, dinàrem a la platja de Ca'n Picafort i una professora i alguns alumnes d'intercanvi, es varen tirar a l'aigua!!! Estava fredíssima.
El que m'era més graciós, era que més d'un cop un de nosaltres saludava la gent del carrer amb un “bye” enlloc d' “adéu” o “yes” enlloc de “sí” en algun restaurant mallorquí o botiga. L'anglès se'ns enganxava!!! 
La platja de Ca'n Picafort

L'últim dia d'activitats ja estàvem tots molt cansats. I encara ens quedava mostrar-los Palma. Encara ens quedava una mica de feina que acabàrem al Lul.lià fent exposicions orals. Després de la feina tenguérem temps lliure.
Tot era més divertit, la confiança augmentava i també les rialles. Llàstima que fos l'últim dia. I encara ens esperava la Green Party el vespre a l'institut, que va ser tot un èxit (música i menjar mallorquí a benefici dels alumnes de 3r d'ESO per al viatge d'estudis del curs següent.)
La nit va acabar amb unes quantes llagrimetes pels comiats. No volíem que s'acabàs.
Imatge de la Green Party
En un Comenius l'objectiu és la parla anglesa, però s'aprèn molt més que això. I a dia d'avui encara ens escrivim e-mails desitjant poder tornar-nos a veure aviat. 

dilluns, 7 de maig del 2012

ELS ULTRAPORTÀTILS ARRIBEN A LES AULES

Els alumnes de 1r i 2n ja poden treballar amb els famosos ultraportàtils
Per fi, després d'un trimestre d'espera i d'un altre de preparació, els famosos ultraportàtils han arribat a les aules de 1r i 2n d'ESO. Amb això es completa el programa de digitalització de les aules que va començar amb l'introducció de les pissarres digitals i va seguir amb la creació d'una xarxa wifi que arribés a tots els espais del centre. A causa dels retalls aquest programa quedarà congelat i no hi ha plans de l'administració per expandir-lo al segon cicle d'ESO. Tot i això la directiva estudia dotar amb fons propis d'ordinador i projector per al professorat totes les aules

divendres, 4 de maig del 2012

LA DIADA DE SANT JORDI VISTA PER UNA ESTUDIANT

L'alumnat esperava amb impaciència les roses d'amics i admiradors/es
Francina Massanet Miralles 1ESO C

Dissabte dia 20 vaig tenir una festa d'aniversari al Bar del Dau a Montuïri. Record que totes les nines estàvem nervioses per dia 23, el dia de Sant Jordi, ja que rebríem roses, ens ho passaríem bé... Pens que com que era el primer any, és normal... Fins que... Va arribar el dia! Em vaig aixecar igual que els altres dies, vaig fer el necessari i vaig partir cap a la parada de bus. Quan vaig pujar-hi, record que totes les meves amigues reien, botaven d'alegria i estaven intrigades per qui els regalaria les roses. Vam partir i en arribar a l'Ies Porreres els nervis encara hi eren. Tots junts vam entrar a classe i va venir la nostra professora de Castellà a passar llista. Seguidament, anàrem cap a la biblioteca amb els alumnes de 4tA. En arribar ens varen separar per grups, ja que érem massa i tots dins la biblioteca al mateix temps hagués estat un desastre. Allà dins, hi havia cal·ligrames penjats que havíem fet els alumnes de l'Ies Porreres, tant en Català com en Castellà, hi havia una exposició de llibres damunt les taules on tu podies observar i fullejar si t'interessava i també hi havia revistes, diaris... Mentre esperava el meu torn estava allà defora amb les amigues xerrant i ens vàrem trobar amb els alumnes de l'escola de primària que anaven a Madrid de viatge d'estudis, mira per on... Quina sort que tenien... 
Tothom estava content i s'ho va passar molt bé

Quan tots vàrem haver entrat partírem altra vegada cap a l'institut. En arribar, ens vàrem trobar amb la nostra professora de Naturals que ens esperava per començar la classe. Anàvem fent assignatures i sortint al pati, que aquest dia hi havia una taula plena de llibres on tu en duies un i el podies intercanviar amb un altre... Quan estàvem a Tutoria varen entrar els de 3rC a repartir les roses, tothom estava dret pegant bots i rient!
Vam fer les quatre bromes i clar... Cadascú demanava les roses a un altre per poder llegir el missatge. Sortírem al pati a veure els amics i a riure un poc i em vaig trobar amb la professora de Processos que em va fer una fotografia amb dues amigues meves. A darrera hora vàrem tenir la sort de poder escoltar poemes distints i també tenir una xerradeta de distintes persones importants com en Joan Bibiloni, el seu fill, també en Pau Debon (cantant d'Antònia Font), Mateu Català (exalumne de l'institut i que ara estudia filologia Catalana)... Tots ells ens explicaren l'important que és llegir, però que si encara no hi estem inspirats no passem pena perquè en ser més grans segur que no podrem estar sense un llibre començat. També tenguérem la sort de poder escoltar i observar un tros d'obra de teatre entre en Joan i el seu fill. Record, que els alumnes de 1rA i 1rB ens recitaren un poema de Sant Jordi, és clar, un poema va ser molt divertit i interessant perquè el recitaren en anglès, llatí, àrab, català, castellà... I per acabar, en Pau Debon ens va cantar dues cançons del seu disc i tot l'institut va participar moltíssim, perquè primer ens vàrem aixecar perquè estàvem asseguts, llavors, vàrem fer mambelletes i fins i tot vàrem cantar i ballar. Tots els mestres estaven ballant i rient. Resumint: ens ho passàrem genial!
Els alumnes de primer participaren activament en la festa

Per tancar aquest dia els professors d'Educació Física ens varen col·locar i férem un llaç humà gegant amb les nostres roses enmig del pati on tothom aixecava les roses per amunt perquè feien fotografies des de dalt de tot de l'institut. Finalment, cap al bus tothom i cap a casa. L'horabaixa, vaig entrar al Facebook i algú ja havia penjat fotografies.
L'acte va acabar amb un gran llaç de roses